• Anna Hbg

Vi med BIM 13-19 oktober

Allt gick bra och Atchoo mår fint.

Fortfarande kvar i magen :)

Är hos min mamma nu, som passat Casper, så skriver mer när jag är hemma igen.

• Anna Hbg

Så nu är vi hemma igen :)

Atchoo var väldigt lugn i magen när vi kom in men låg antagligen och sov.

Hade hjärtljud på ca 120 slag/minut men kvicknade till efter ca 45 min ned ctg och rörde sig lite.

De var lite oroliga först men lugnade sig sen.

Gjorde även ett ul där allt såg bra ut och fick reda på att jag ska tillbaks på ett nytt tul i v.40+ och att de antagligen inte vill att jag ska gå för långt över tiden pga liten bebis och att jag nog blir igångsatt om jag inte är förlöst då.

Fattade dock inte riktigt när det skulle bli aktuellt med igångsättning :/

Haha

Vår son är en riktig liten posör.

Älskade busunge <3

• Anna Hbg

Tror inte att de menade vid nästa tul men som jag förstod det så vill de inte att jag går för långt över tiden.

Sen om det innebär 40+0 eller 42+0 vet jag inte:/

Läkaren sa att jag skulle ta upp det med bm på tisdag och be henne läsa journalanteckningarna från idag så hoppas jag får svar då.

Skulle redan varit en remiss för tul nästa vecka inskickat som jag förstår det men det har ju inte blivit gjort :/

Ingen vaginal undersökning.

Skönt på ett sätt men hade varit spännande att se om det onda haft någon verkan på kroppen.

Blev en del sammandragningar registrerat på ctg:t i alla fall så nu vet kag att jag ej inbillat mig :P

Låter spännande Felicia :)

Får hålla oss uppdaterade under kvällen vad som händer :P

Vilken vecka är du nu i? *teflonminne deluxe*

• Anna Hbg

Ingen bebis i sikte här i alla fall :(

Är i v.40 nu så får gärna komma typ igår :P

Nyss hemkommen från bm och allt såg bra ut.

Sf-mått på 33,5 (samma som förra veckan)

Blodtryck 105/70

Hjärtslag 120 slag/ minut

Fick tid för tul på fredag runt 11.30 men är en så kallad akuttid så kan förekomma väntetid.

När bm läste i min journal såg hon inget om att en igångsättning var bestämd om jag gick över utan bara att det pratats om det men som jag förstod det tas det upp på fredag av läkaren i så fall , jag kommer givetvis att fråga, och blir aktuellt tidigast på måndag OM det blir av.

Känns verkligen som om tiden såsar sig fram just nu och alla oklarheter tär på en :(

Hur har det gått med värkarna Felicia?

• Anna Hbg

Känns både skrämmande och skönt med en igångsättning.

Skrämmande pga allt negativt man hört om det men samtidigt så tog de ju hinnorna och gav mig värkstimulerande dropp med C så har ju liiiiiite erfarehet av det redan.

Skönt att man får ett slutdatum när det senast händer något.

• Anna Hbg

Såg bilder från din babyshower på IG och blev nästan lite avis haha

Verkar vara så mysigt med sånt.

Jättefin och härlig babybula <3

• Anna Hbg

Så de rekomenderar vaccin trots att du är så långt gången?

Tänkte jag skulle frågat min bm men glömde såklart det.

Usch ja, vet vad du menar.

Vill helst bara ligga i soffan och kolla på Netflix och sova men nu måste jag strax ge mig ut i ösregnet och hämta min lille busunge från förskolan och sen är det full rulle tills N är hemma vid 17.30-18 och kan ta över och då brukar jag börja med kvällsmaten (om inte C varit samarbetsvillig innan dess)

• Anna Hbg

Vågar knappt skriva det här då jag är rädd att jinxa det hela men jag är kanske i latensfasen :O

Har haft väldigt onda värkar hyffsat regelbundet sen ca kl 5 i morse.

Avtog lite nu i eftermiddags men kommer fortfarande bara inte lika regelbundet.

Håll tummarna för mig tjejer att det är the real deal den här gången

• Anna Hbg

Nej, ringer inte innan det blir mer regelbundet.

Finns inget de kan göra än ändå.

Håller på att packa lillemans övernattningsväska och ska ringa barnvakten nu och ge dem en liten heads up om att det kanske är på g.

8 min emellan värkarna nu men räknar inte med att något har hänt.

Höll på så här med C också nästan en vecka utan att jag öppnade mig :(

Tycker du gör helt rätt i att bara slappa :)

Passa på nu för sen blir det full rulle :P

Funderade också på en promenad runt kvarteret bara för att se om det håller i sig, blir värre eller slutar men det öser ner så vet inte riktigt hur det blir...

• Anna Hbg

Japp, fortfarande värkar. Är ca 5-6 min mellan dem nu men var nere och tog ett bad och när jag gick rundor efter det fick jag 3 värkar på mindre än 10 min så kommer tätare nu *peppar peppar*

Känns däremot inte som om det är dags riktigt än och tycker jag klarar mig rätt bra här hemma fortfarande.

Inget annat som hänt....förutom att mannen nojjar som attan och pratar om att ringa fl hela tiden hihi

Värkarna börjar typ i ryggen och liksom rullar framåt i nedre delen av magen.

Känns som en RIKTIGT ond kramp typ

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober