• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Jag tycker du har så mycket symptom för att en graviditet sätter igång snart :)

Men det kan vara som du att kroppen bara förbereder sig :)

Jag har 3 datum som jag gissar på. Endera kommer bebis lite tidigt, kring 5/1 eller på bf 10/1 eller strax efter kring 14/1 :)

• Mee

Hehe ligger lite efter här ser jag :P

Namn har vi 1 säkert flicknamn som var bestämt redan innan sonen var påtänkt. Så det kör vi förmodligen med, men sedan beror det på hur bebis ser ut, kanske inte alla blir en liten Ellie som vi tänkt ^^

Pojknamn däremot har vi det svårare med dessvärre. Först tänkte vi melvin men det försvann rätt snabbt, sedan Alvin men det kändes inte rätt. Nu är vi inne på Theodor.

Men det är samma där, vi får se hur bebis ser ut. Kanske slutar med att det blir ett helt annat namn som man inte tänkt på överhuvudtaget :)

Hos oss tror jag inte det är rutin på att kolla vaginal underssökning. Gjordes ingenting när jag väntade sonen varjefall. Inte ens en hinnessvepning trots att vi gick över v 40..

Hur har er halloween helg varit? :)

• Mee

Vilket bra sätt om man är osäker på namn Anna :)

Jaha okej, vad konstigt. Har läst hur många som helst som knappt gått över vecka 41 och inte haft några komplikationer och fått hinnesvepning.. Men men, beror kanske på vilket landsting tillhör och vilken barnmorska man har..

Så skönt med lite ledigt Anna ;)

Ja, Theodor är väldigt fint faktiskt. Har egentligen aldrig tänkt på det namnet förut utan det slog mig bara här om dagen. Sambon har gillat det mest av alla namn jag har föreslagit :P

Hoppas maten smakar efter mys i sänghalmen Felicia! ;)

• Mee

Ja det var verkligen fint tycker jag :)

Haha vi fick till det förra veckan faktiskt för första gången på 3 månader det slutade med att sambon fick göra allt då hela magen blev stenhård som en fotboll och jag kunde inte röra mig :'D

Men kör på ni, så tittar nog era små ut snart ;) ;)

Men vad konstigt! :O Du skulle ju behövt få hjälp när du mådde så dåligt!

Jag mådde ju precis som vanligt och mig ville de inte hjälpa alls. Kommer ihåg när vi åka in på koll kring v 41+4 då ville de inte göra någonting för han hade det så bra och skulle komma när han behagade...

Ja man får se vad de säger denna gång, räknar ju som sagt med att gå över iaf en vecka.

• Mee

Nej men vad säger du Felicia?

Väntar du en pojke? :)

Grattis till sonen då ^^ :)

Hur känns det att gått från att vänta en dotter till en son? :)

• Mee

Jag förstår det Felicia! Tillåt dig nu att känna alla dessa känslor du gör nu.

Du ska se att när han kommer så är det precis den ni väntat på under de här snart 9 månaderna! <3

• Mee

Jag förstår det. Skönt att du har börjat landa. :) <3

Skönt att allt såg bra ut hos bm! :)

Oo sedär, mer spår på att du närmar dig med stormsteg till förlossningen! :D

När är det nu igen då både du och Anna är beräknad? Glömmer det hela tiden! ^^

• Mee

Åh låter jobbigt Felicia! :(

Vad är det som gör att du inte kan sova?

Är det tanken på att du inte väntar en dotter som du trott merparten av graviditeten? Eller är det bara funderingar kring hur ert liv kommer förändras när ni går från två till tre personer i er lilla familj?

Du kanske ska vända dig till din barnmorska och få samtalsstöd? <3

• Mee

Vilket fint babynest Felicia! Ska sätta igång med ett själv senare denna månad :)

Hoppas det går bra Anna på förlossningen! Vem vet du kanske kommer hem med atchoo i din famn :D

Hör gärna av dig när du har tid och ork <3

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober