Vi med BIM 13-19 oktober
En sån sötnos Felicia! <3
skönt att höra allt gick bra :)
Det är lite som för oss med namnet Astrid.
Tycker det är jättefint men både Nicklas mamma och mormor heter det så försvann från namnlistan.
En sån sötnos Felicia! <3
skönt att höra allt gick bra :)
Det är lite som för oss med namnet Astrid.
Tycker det är jättefint men både Nicklas mamma och mormor heter det så försvann från namnlistan.
Så fin han är :)
Kan inte sluta titta på lille Tage heller. Så sjukt häftig kroppen är som kan skapa, bära och föda fram ett helt nytt litet liv.
Så galet stort det är när man tänker på det.
Idag har farmor och farfar tagit hand om Casper en stund både för hans och vår skull.
Har haft två tuffa veckor sen Tage kom.
Casper har både växt och blivit mindre på samma gång.
Har visat upp sitt enormt stora hjärta samtidigt som hornen kommit fram :P
Hej tjejer!
Förlåt för att jag inte skrivit på sistone men här är det full rulle.
Tage vill sitta hos mig hela tiden och Casper är sitt vanliga busiga jag.
Knappt jag får i mig mat på dagarna bara :O
Var på bvc igår och Tage väger numer 3280 g vilket innebär att han gått upp drygt 800 g sen han föddes för 3 veckor sedan :)
Vår lille knubbis <3
Det jag menar med att Casper blivit mindre är att han vill åka vagn istället för att gå, han har börjat med blöja i större utsträckning igen, vill bli buren, kastar mat på golvet osv
Backat några steg i utvecklingen liksom.
Sen är han en jättebra storebror! Är så omtänksam, stolt och mysig med Tage även om han har lite revirtänk och då speciellt när det kommer till mig.
Har sagt ett par gånger till T att det är BARA min mamma inte din.
Har snart klarat av min första vecka hemma själv med killarna (tack och lov för de 15 h/vecka på förskolan :P) och det har gått rätt bra.
Märker att jag fortfarande är lite osäker framförallt när vi ska iväg men det ger sig nog så småningom :)
I helgen ska jag försöka lura till mig en sovmorgon av mannen för det känns som om jag kan behöva det.
T sover nästan aldrig på dagarna, utan passar på när pappa kommit hem, så blir ingen vila för min del och det börjar märkas :/
Ska försöka bättra mig på uppdateringarna här men ni ska vet att jag tänker på er och hoppas att allt är bra med er alla! :)
Vad skoj att få se bebis på torsdag redan :) Vilken tid ska ni vara där?
Oj, vad tiden går snabbt! Bebis kan ju ploppa ut precis när som nu.
När är ditt bf?
Jag och Tage var på bvc idag och han växer så det knakar. Vägde in på hela 3610 g idag vilket innebär att han gått upp 1090 g sen han föddes den 12/11 :D
Han sköter sig tycker jag ;)
Hur går det med din mini Erika?
Så spännande :)
Tänker på er på torsdag kl 9 då :D
Det att bebisen inte är fixerad behöver inte betyda något alls. Jag var hos bm dagen innan mina värkar började och då var Tage inte ens i närheten av fixerad. Huvudet var neråt men det var också allt. Fick strikta förhållningsregler att röra mig så lite som möjligt om vattnet skulle gå.
Vad stort det låter med 2 månader :O
Kan inte fatta att han snart är 1 månad. Tiden går så fort!
Min stora kille har äntligen lyckats somna.
Tyckte att han var ovanligt gnällig och skrikig i eftermiddags och när han vägrade lägga sig ner för att sova middag , vilket brukar hjälpa mot gnälligheten, så började jag misstänka att han inte mådde bra.
Frågade honom men han mådde bra och hade inte ont men kollade i örat och såg massa levrat blod.
Så när Nicklas kom hem ringde vi doktorn och fick komma in på en koll.
Mycket riktigt en spräckt trumhinna igen :(
Bara typ 2 månader sen sist ju :/
Blir penicillin den här gången istället för örondroppar.
Casper är lite piggare idag och verkar inte ha lika ont nu.
Kämpar emot med full kraft när det kommer till att ta sin medicin så mutar honom med pepparkakor :)
Mini äter, sover och bajsar så där är allt som det ska :P
Vilken lättnad att få veta att allt är bra med bebisen Marika :)
Håller tummarna stenhårt för att den vänder sig så du slipper vändningsförsöket.
Hur känner du inför ett eventuellt kejsarsnitt?
Nicklas var på väg in till kl med mig några gånger också efter förlossningen pga magsmärtor Erika.
Eftervärkarna är inte att leka med :(
Är det bättre nu?
Telefonen gillar tydligen namnet Erika :/
Casper är lite piggare idag och verkar inte ha lika ont nu.
Kämpar emot med full kraft när det kommer till att ta sin medicin så mutar honom med pepparkakor :)
Mini äter, sover och bajsar så där är allt som det ska :P
Vilken lättnad att få veta att allt är bra med bebisen Marika :)
Håller tummarna stenhårt för att den vänder sig så du slipper vändningsförsöket.
Hur känner du inför ett eventuellt kejsarsnitt?
Nicklas var på väg in till kl med mig några gånger också efter förlossningen pga magsmärtor Erika.
Eftervärkarna är inte att leka med :(
Är det bättre nu?