• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Hur går det för dig Felicia? Någon bebbe än? :D

Och för dig Anna, hur går det med amningen och storebror? :)

Själv har jag varit hos barnmorskan idag. Alla värden såg bra ut. Blodtrycket var lägst hittills 135/65. Lite komiskt då jag är i v 34 tycker jag ^^

SF måttet låg lite över det övre strecket, på 36. Beroende på hur det ser ut nästa gång (om 2 veckor) så blir det kanske tul ändå.

Men tar dagarna som det kommer nu. :)

Lite roligt utöver graviditeten. Vi köpte en lägenhet igår och vi får flytta in 15/1 som tidigast. Ska bli spännande och se hur det blir, har ju bf 10/1 :P Men bor kvar här ett par veckor efter för lättare renovering, måla, tapetsera och byta golv :) Men det får sambo och svärfar göra isf :P Samt hela flytten, jag har ju burit på en bebis i 9 månader då ;P Så kan styranordning ställa så får alla karlar i familjerna fixa det andra :D

• Mee

Vad skönt att amningen går bättre Anna! Håller verkligen tummarna för er att det håller i sig och fortsätter åt rätt håll :)

Ja köp en pump så kan du pumpa igång mjölkproduktionen också :)

Tack! Känns super bra och jätte konstigt på en gång! :D Det tog 3 dagar från att vi såg lägenheten till att vi köpte den :P

Haha vilken bra flytt du hade ;) Kommer vara lika för mig, oavsett hur mycket jag kommer vilja hjälpa till så kommer jag inte få göra det om jag känner karlarna i min familj rätt :P

• Mee

Åh grattis Felicia!!! :D :D :D <3

Vad roligt!!!!! :D har funderat i flera dagar på hur det går för dig! :D

Åh uppdatera gärna så snart du orkar!!! :D

Namn, bild, all info du kan komma tänkas vilja dela med dig!! :D

• Mee

Åh vilka fina namn Anna :) Vilket av namnen ska ni ha som tilltalsnamn? :)

• Mee

Okej :) Haha vilken gullig beskrivning ^^ :) Ja du har nog rätt om man tänker på bilden som ni la upp på instagram ^^

Nu är det bara jag kvar som ska jäsa lite till :P Undra vad det blir för något för oss :)

I gruppen är det ju 1-2 till pojkar, så ska bli spännande att se vad det blir :D 2-2 eller 1-3 :)

• Mee

Ja det gör det :)

Nej egentligen inte. Vill inte "snöa" in mig på ett visst kön på bebis då jag är rädd att bli "besviken" när bebis väl är född. Hoppas du förstod hur jag menade där :P

Men något säger mig en flicka samtidigt som jag "skyddar" med att tänka att det blir en till pojke :P Så jag vet inte :D

Men oj oj oj stor pojken :D Verkar som mi fått ordning på amningen :) Skönt! :)

• Mee

Åh vilken härligt bild Felicia! :D <3

Än en gång, stort grattis! :)

Väntar med spänning på uppdatering :D

• Mee

Åh vilken härlig bild! Tror jag smälter <3

Hoppas det går bra på sjukhuset imorgon! :)

Vad heter er lilla prins? :)

• Mee

Åh jag förstår era känslor! Längtar till jag får träffa min bebis också! :)

Vad mysigt för casper! :)

Ja, jag kan tänka mig att det har blivit lite tufft för honom. Det är säkerligen en stor omställning att gå från att vara själv och få all uppmärksamhet till att behöva dela den med någon annan.

Hur har han blivit liten som? Är det att han härmar Tage lite då han ser att han får uppmärksamhet om han gnäller till och vill äta och så?

Du får gärna berätta hur om du har ork och tid. Inte allt men endel ^^

Försöker förbereda mig så mycket som möjligt inför det som ska komma :P

Men jag är säker på att det bara är en omställningsfas, när Tage blir större och lite mer självständig, krypa och så så är han nog roligare för casper också :)

• Mee

Härligt att höra att era små växer och mår bra :)

Fina bilder ni lägger upp på dem också :)

Själv går jag in i vecka 36 (35+0) idag. Ska till bm imorgon och se hur det står till med bebisen. Blir förlossningsbrev skrivning, mäta SF mått, blodtryck mm. Ska även kolla om bebis har fixerat sig.

Kommer fråga om jag får göra tul, SF måttet låg över den övre kurvan förra gången och det känns som att det kommer vara så den här gången också.

Det är full aktivitet i magen ner mot urinblåsa/bäckenbotten. Igårkväll hade jag någon sammandragning samtidigt som det hände något kring urinblåsan som gjorde att jag blev akut kissnödig så jag var tvungen att knipa ordentligt så det inte skulle hända någon olycka. När jag sedan gick på toan så kändes det konstigt där nere, som att något var ivägen :P

Här hemma är det kaos för tillfället. Vi håller på att flyttpacka redan då vi inte vill hålla på med det i jul och bebis kan ju komma när som helst egentligen. Så vi har kartonger överallt i lägenheten och typ noll julstämning pga det :P

Lite annat som är roligt är att Wilhelm verkar ha hamnat i en fas då han vill vara utan blöja och gå på pottan/toaletten med barnringen på :D Min lilla storkille! :D

Hoppas att allt går bra med era småkillar! :)

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober