Vi med BIM 13-19 oktober
Vad långt de är mellan dina möten Marika! I vecka 26 borde man ju gå oftare än så tycker jag..?
Vad långt de är mellan dina möten Marika! I vecka 26 borde man ju gå oftare än så tycker jag..?
Enligt min bm går man var tredje vecka som omföderska och varannan som förstagångsföderska men tycker de låter lite väl långt emellan att vänta ända till slutet av oktober. Jag hade en månad mellan vecka 26 och vecka 30 och nu är nästa i vecka 32.
Bra att du mailat o frågat. Tycker också de är länga att vänta när de hade lite frågetecken sist.
Ju oftare ju bättre! Hahaha.
Fråga om spjälsängsskydd: spelar de verkligen så stor roll? Låg/hög tjock/tunn? Säg vad ni tycker! :)
Jo jag uttryckte mig nog dumt! Självklar ska vi ha spjälsängsskydd men har hört så mycket om att de måste va tjockt eller högt bla bla bla. O de kändes mest förvirrande :p får se om vi kanske köper två st olika eller nåt!
För mig ser de nästan likadant ut som dig Anna! Du måste berätta hur de går idag! :)
Vad bra att du fick svar iaf Marika, då låter de ju inte som de är särskilt oroliga heller! Och nej stort SF mått betyder ju inte automatiskt stor bebis!
Idag har jag 59 dagar kvar till bf... De är inte sååå länge, blir alldeles varm när ja tänker att hon snart ligger i min famn :) <3
Ja de känns fantastiskt! Nu är vi ju verkligen inne på slutspurten!
Tycker de va nyss ja hade 99 dagar kvar!
Jag tänker också lite på storleken.. Mest för ja alltid tänkt att ja kommer få en liten bebis eftersom vi inte va så stora. Men känner att de kan ju verkligen bli vad som helst av detta. Och även om ja kanske önskar att hon inte är så stor så är de viktigaste att hon mår bra! :)
Bra Anna! Varför tog de protein till o börja med? Jag frågade förra veckan o då sa min bm att de bara tar urinprov om blt är högt vilket ditt uppenbarligen inte är! Kollade de inget blodvärde?
Får se va mina värden/mått är imorgon! :)
Jag tror att den tredje på Stickan med tre är glukos, men är inte helt säker. På jobbet har vi de med miljontals olika på :p
De tog en sticka på mig när ja skrevs in i vecka 7 men inte mer. Sen tog jag ju en själv på jobbet då när ja mådde så dåligt och den visade ju samma resultat som "svält" ..:/
Utan att ta en sticka nu utan bara spekulera så tror ja den skulle va finfin ;)
Inatt har ja sovit dåligt igen. Sovit fyra bra nätter i rad men nu var de inte mycket att hurra för. Har dessutom fått himla ont i höger höft/skinka/lår igen.. Får försöka stretcha eller nåt. De har ju kommit och gått sen många månader.
Idag blir det mvc besök och sambon ska med för första(säkert enda) gången! (Vad brukar ni fråga när ni är där? Jag brukar aldrig komma på några frågor.. Och så sitter ja och funderar jättelänge på om de är något jag undrar XD)
Bebis mår prima ballerina!
V 32 (31+4)
155slag/minut
SF mått 30
Blodtryck 120/70
Vikt nästan oförändrad sen förra gången
Hon sa att jag är gjort för att vara gravid med mina fina värden så vi får skaffa en stor familj! ;) :p och jag kunde inte låta bli och tänka på hur illa jag mått.. Hahaha
Japp, och nu blir de tre veckor till nästa besök, för vi ska till Ullared när nästa skulle varit annars!
Och snart ska jag börja göra mig i ordning och bege mig hemifrån för att gå på det första passet vattengympa för gravida! Den ni! Hoppas de kommer vara skönt, roligt och avslappnande!
Alltså det var helt sjukt jobbigt!!! Visst att de var lättare att röra sig men magen var ju fortfarande i vägen hela tiden! Jag bara flöt upp hela tiden och lyckades inte ha fötterna på botten. Och bebis var i full fart hela tiden! (Det tycktes dock vara mest jag som hade dessa problem men antagligen stod jag på för djupt vatten för min längd och så har jag ju uppenbarligen en hyperaktiv unge)
Helt slut vart jag iaf och de hjälpte inte alls mot det onda jag har men där och då var de iaf skönt att vara i det varma vattnet. Nästa gång ska jag inte försöka så mycket utan ta de lite mer utefter hur de funkar för min kropp och min bebis att göra såna här saker.