• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Men usch! Riktig otur med sjukdomarna hör jag! Hoppas innerligt att det går över för er snart så ni får en paus och hämta igen er lite!

Härligt att allt går bra med Tage och hans viktkurva! Hoppas också att sjukdomen inte "förstör" hans aptit och så!

Hehe ja det får man verkligen hoppas. Men som det känns nu så är den snott tillbaka till favoritpositionen :P

Men det är ju tur att man kommer hållas lite under uppsikt och har chansen till att komma in och kolla igen med ul om man misstänker att bebis inte ligger som den ska :P :)

• Mee

Vad härligt att lilla Tage går upp så fint trots kräksjuka hemma hos er! :)

Hoppas den har gått över nu och ni kan njuta av det sista julstöket innan jul ^^ Vet Casper om att julafton och tomten snart är här? :)

Ja, riktigt häftigt Felicia! :)

Åh vilket fint namn Felicia! :D

Härligt att lille Edgar mår bra och går upp så fint! :)

Åh vilket fint julkort! ????

Magen mår bra, var hos bm igår. Alla tester såg bra ut, något lågt järnvärde men det var inget att oroa sig för tyckte hon så länge jag mår bra och det gör jag ju ^^ SF måttet låg på 37 så magen har sjunkit lite, den har inte ökat något sedan förra gången så jag har kommit ner under den övre kurvan igen.

Wilhelm satt på britsen med mig igår när hon skulle lyssna på hjärtljuden. Vad fundersam han var på vad det var som lät och att det kom från min mage. Hur kan den låta så liksom ^^

Bebisen låg med huvudet neråt igår men var väldigt rörlig. Inte ens att man kunde rucka på huvudet utan hon kunde flytta på bebisen, så rörlig är den och jag är i vecka 38, 37+1 :P

Så ska till smvc idag och prata om förlossningen och göra upp en plan på vad som ska göras beroende på vad som händer. För jag har sagt det att jag inte vill gå igenom en likadan förlossning som med Wilhelm. Att ha värkar länge och bebis inte vet hur den ska ligga för att sedan ta ett nytt ks. För jag kommer inte "ha tid" eller hur jag ska säga att ha så pass ont som jag hade med honom denna gången också efter mitt ks. För kommer ju då ha en 2 1/2 åring + en bebis. Så vi får se hur det går idag.

Ska även få komma på en extra koll nästa vecka hos bm och se hur bebisen ligger. Känns bra att få den kollen då bebis inte är så medgörlig :P

Haha ops värsta novellen här :P hoppas ni orkar läsa den :P

• Mee

Åh förlåt att jag inte skrivit på ett tag. Har varit så himla trött samt att vi farit och flängt överallt hela julen!

Hoppas ni alla har haft en fin och trevlig jul! :)

Förstår att det känns jobbigt Anna men du får glädjas att du fått en sådan fin pojke :) <3

Men usch Felicia! Skönt att du fått svar på vad det var som spökade och kan få behandling! Har aldrig haft det själv men kan tänka mig att det verkligen inte är det skönaste! Hoppas ni har fått kommit hem nu och kan mysa ner er i soffan/sängen och bara ta det lugnt! :)

Nu när julen är slut så går tiden långsamt igen. Är som sagt väldigt trött men vet inte om det beror på att jag är i slutet av graviditeten eller just för att man slappnar av efter julen eller en kombo kanske. ^^

Foglossningen har gjort sig mer påmind nu när det har blivit kyligare ute så det känns väl sådär men jag klarar av att gå och bära och så ändå än så länge :)

Igår och inatt har bebisen levt rövare och jag har sagt att jag vill inte träffa henne/honom fören nästa år :P

Ska eventuellt träffa bm imorgon för en extra koll men får se om hon har tid, det berodde på om någon av alla hennes patienter fått barn nu under juldagarna annars ska/måste jag vänta till nästa år 4/1. :)

Idag är det 2 veckor kvar till bf. :D Men får se när bebis behagar att titta ut ^^

God fortsättning! :)

• Mee

Nej ingen bm idag utan imorgon fick jag en tid kl 9. Ska bli spännande och seger bebisen kan tänkas ligga, upplever ofta att magen är mer fyrkantig än rund/oval :P

Ja, vi får göra det Wilhelm och jag då sambon har börjat jobba igen innan nyår. Är dock lite svårt att bara mysa då han har "myror i byxan" hela tiden :P men det ska väl funka lite iaf ^^

Vilken mysig bild Felicia! ^^

Åh vilken stor kille! :D Härligt! ^^

• Mee

Det gick som väntat hos bm.

Bebisen låg högt med huvudet och hon kunde inte riktigt känna exakt hur bebis låg så fick göra en vaginal undersökning också men det var lika svårt att känna.

Så hon ringde och rådgjorde med förlossningen om hur vi skulle gå vidare. Komma in och göra ett ctg och ul för att titta eller avvakta. De valde att avvakta då det är 12 dagar kvar till bf. Men hon mailade förlossningsläkaren som skulle ha gjort vändningsförsöket så nu sitter jag och väntar på svar :)

Haha har en väldigt besvärlig bebis denna gång :'D

Men ska tillbaka senare idag och lämna urinprov (gick på toan innan mötet då jag aldrig brukar lämna utinprov men bara för det så ville hon ha ett :P) hon tog blodtrycket på mig också och tyckte det låg lite för högt.

Oj redan efterkontroll? Här gör vi kontroll 8-12 veckor efter fl..

Jag behövde inte göra en vaginal efterkontroll utan de kollade bara på ärret vad jag kan komma ihåg varje fall. Men det är väl bra att de kollar en så man inte har fått problem där nere som man själv kanske inte märkt av.

Du kan ju maila din bm och höra med henne vad hon tänkt göra och om det är nödvändigt. :)

Jag har redan fått papper om preventivmedel från min bm. Så jag ska sätta mig ner och kolla igen vad jag ska välja denna gång. :)

Om du mailar din bm kan du ju passa på att höra med henne om hon kan om pco och vilket p-medel som är bäst när man har det :)

• Mee

Haha ja riktig besvärlig är vad den är ^^

Får hoppas att den inte fortsätter på samma sätt utanför magen :P

Absolut det kommer jag göra :)

Förstår det. Då tycker jag nästan att du ska boka om tiden till i slutet av januari kanske. Då har du själv haft tid att "lära känna" din slida igen efter förlossningen eller hur man ska säga ^^

Ja, då tycker jag att du gör det som känns bäst om vem du pratar med om preventivmedel :)

• Mee

Nu har jag precis fått reda på lite mer.

Doktorn tyckte att jag skulle komma in på ett extra ul samt lämna urinprov och ta blodtrycket i början av januari. Så fick tid bokad 7/1, 3 dagar före bf. Så får se hur det går och om jag hinner med det innan bebis behagar att titta ut ^^

Skulle förlossningen sätta igång med värkar så tar de ul när vi kommer in.

Helt ärligt känns det lite ont om tid att kolla upp allt innan förlossningen då den lika gärna skulle kunna sätta igång dagarna innan nyår. Men men får väl le och se glad ut.

• Mee

Hehe ja bebis är inte så snäll med mamma ^^ Jag hoppas den lugnar ner sig när hon/han är ute ^^

Jo så är det säkert. Dock känns det inte som att bebis kommer göra det :O

Men men vi får vänta och se!

Alltså jag kan inte förstå att det är snart 11 dagar kvar till bf! Känns otroligt att det är så nära nu :D

Åh vilken storkille Anna! Härligt att han växer så det knakar! :)

Åh, vad jobbigt att han har kolik. Skönt att få det bekräftat iaf!

Hoppas det går till sig snart för lillpojken <3

• Mee

Ja jag vet inte. Har ju sista träffen med bm den 4/1 då kollar hon säkert blodtrycket och de vanliga proverna igen. :)

Fast en sak förstår jag inte. Jag lämnade urinprov igår för att utesluta någon infektion som kunde påverka det höga blodtrycket (hade ingen) och ska lämna urinprov igen den 7/1.

Haha ja det blir ju det. Känns bara så sjukt att det är så nära nu! :D

Idag har jag haft en hel del sammandragningar och som en brännande känsla i bäckenbenet/slidan samt haft riktigt ont i fogarna. Undra om tappen börjar känna sig mer mogen :P

Funderar på att be bm känna efter på måndag. Vad tror ni om det? :)

• Mee

Hahah ja nu får bebis komma precis när den vill :P Sista dagarna så pratade jag med bebis om att jag inte vill träffa henne/honom fören nästa år xD

Okej, ja får se då hur jag gör.

De senaste 2 gångerna när jag har varit där så har hon gjort en vaginal undersökning på mig då hon inte känt hur bebis ligger. Behövs det göra på måndag kanske hon ändå kan "passa på" att känna.

Igår hade jag världens foglossning och kunde knappt gå. Har varit nästan lika idag.. Idag har det varit en brännande känsla också. Så får se vad som händer :)

Verkar dock som bebis har missförstått hur den ska ligga för ofta känns det som att den ligger på tvären och försöker sträcka på sig :P xD

Men Uscha då! :( Åh hoppas det är lindrigare än vad det vad 1177 tror!

Wilhelm och jag har också blivit dunder förkylda. Snuva, halsont och världens hosta :(

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober