• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Men kan man bli sötare?! :D <3

• Mee

Vad jobbigt att öroninflammationerna bara tar om på casper! Tycker det verkar som att han knappt hinner bli frisk innan nästa kommer! :O Inget ni kan fråga läkaren om vad det beror på?

Jobbigt för lille Tage med! Hoppas dina pojkar blir frisk snart!

Förstår att det är jobbigt att vara hemma själv med 2 små sjuklingar! Kan inte dina föräldrar/svärföräldrar komma och avlasta om de bor i närheten och är lediga så klart? Så du kan få lite andrum och chans att komma ikapp!

Ja, idag är det precis som vanligt. Inga känningar någonstans varken i ländryggen eller i magen. Bebis tultar på och har fortfarande missuppfattat hur hen ska ligga. :P

Igår hade jag sammandragningar/förvärkar hela dagen och kvällen men med en bebis som inte ville vara med på noterna utan la sig högt upp på tvären för att komma så långt ifrån bäckenet som möjligt kändes det som :'D Bebis trivs verkligen för bra i sin 1a med pool :P

Ska ju på extra koll på ul/förlossningen på torsdag så får se vad som händer och sägs då. :)

Måste kolla hur det var för er i slutet av graviditeten... Jag dricker kopiösa mängder vatten/mjölk och behöver kissa därefter så klart. Men kände ni något extra sug/behov av vätska i slutet av graviditeten?

Lämnade urinprov igår och det visade inte på något, utan var helt rent.

Åh din lilla grabb är lika bedårande som Felicias Anna! Älskar att se när barn/bebisar ler :D

• Mee

Hade min extra kontroll idag. Bebis låg med huvudet neråt, äntligen och alla värden såg bra ut. Nu är det bara att vänta och se när bebis vill dyka upp.

Får mer och mer känslan av att jag kommer gå över ett bra tag. Bebis lär väl inte dyka upp fören efter 21/1 med min tur.

• Mee

Ja så skönt att bebis äntligen har förstått grejen med hur den ska ligga ;)

Åh vad jobbigt Anna! Förstår att du känner dig helt slutkörd! Hoppas du får vila upp dig i helgen!

Åh stackars stackars casper! :( Gör ont i mig när jag läser att det inte bara är vanlig öroninflammation som gör ont i sig utan dubbelsidig och spräckt trumhinna också! :(

Jag hoppas du får den hjälp du vill ha i em när du pratar med doktorn! <3

Är det bättre med Tages förkylning?

Nej då ska försöka att inte tapp hoppet. Har bf om 2 dagar så det känns väldigt långt ifrån att en förlossning ska starta före. Sedan vet jag inte om kroppen känner att den orkar med än. Förkylningen tog om och jag har haft svårt för att sova de senaste nätterna. Inatt sov jag 1 timme för Wilhelm hade så ont i magen. Men men kommer väl ikapp det också någon gång :)

Tack för att du orkat svara nu när du har sjukstuga och fullt upp med familjelivet Anna! <3

• Mee

Hur är det med Edgar Felicia? Har han blivit frisk från sin förkylning?

Har bf imorgon och än verkar det inte bli någon bebis. Har inga känningar alls förutom att det känns i de yttre blygdläpparna och innanför/bakom klitoris av någon anledning :'D

Ska höra av mig till bm och kolla om hon kan göra en hinnsvepning på mig för att se om det sätter igång något. Hoppas hon kan och vill samt att jag får göra det till veckan :)

• Mee

Skönt att det går åt rätt håll med Tage! Hoppas detsamma med casper :)

Här i Västernorrland får de också första sprutan vid 3 månader. Konstigt att det kan vara så olika när det gäller barn och vaccinationer samt förlossningar i de olika landstingen!

Hehe nja ingen bebis i sikte på långa vägar. Står så stilla (aktivitet är det på bebis så klart) och inga tecken alls på att bebis retar på tappen och ska borra sig ner.

Så smsade bm i helgen om att få en hinnsvepning. Fick svar imorse om att hon skulle kolla efter en passande tid.

Längtar till fredag. Då får vi tillgång till vår nya lägenhet! :D Ska bli så skönt att slippa den här lägenheten och hyresvärden! Så veckan får mer än gärna gå fort, med en förlossning innan fredag och pang så är det fredag :D

• Mee

Bm gick med på hinnsvepning så ska göra en om ca 1 timme. Lite nervös nu faktiskt :P

Jag har hört att det inte alltid funkar men tänker, vad har jag att förlora egentligen ingenting. :)

Tänker också att funkar det så blir det kanske en hjälp på traven så jag inte får en likadan förlossning som med Wilhelm.

Jaha, Wilhelm fick inte heller det vaccinet men det är väl som du säger. Pojkarna är lite för gammal för det ^^ Wilhelm är född juni -13 :)

De kommer på så mycket nya saker hela tiden ^^

Vad härligt att era pojkar växer som de ska! ^^

• Mee

Okej, hmm får se om de erbjuder det här i Västernorrlands landsting också.

Okej, ja vi får se hur det slutar.

Bm kom inte åt riktigt så hon ville inte kalla det för en hinnsvepning. Hon var där och reta den lite lätt än att komma åt och svepa som det helst ska vara. Tappen var inte helt utplånad utan hade kanske 1.5 cm kvar på den, men den var mjuk :) Fick en ny tid nu på fredag för att testa igen. Får se om tiden behövs eller om något händer innan :)

• Mee

Nej, ingenting.

Blir nog inget fören nästa svepning om ens då. Räknar med att gå över till den 24/1, då har jag gått över 2 veckor.

Jag har för trivsam livmoder helt enkelt :'D

• Mee

Ja verkligen trist.

Tycker synd om Wilhelm också då jag konstant är trött och stor som gör att jag inte är världens roligaste mamma. Så har konstant dåligt samvete för det också :(

Näe de har inte sagt något datum än men gick ju över 2 veckor med Wilhelm så om jag räknar från det så blir det den 24/1. Jag vet dock att jag ska in på koll 18/1 på sjukhuset om bebis inte kommit än.

Hur går det med edgar och det nya familjelivet då? :)

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober