• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

blev nyss uppringd av fk. och självklart hade de missat fixa utbetalningen för min graviditetspenning... så får vänta lite innan den kommer. men hon sa inget om att ja hade gjort fel iaf utan det var dom som hade missat. lite surt men ändå skönt att jag varit exemplarisk :p

• efg

Stackars liten :(

Åh berätta vad u packar i bb-väskan! Jag har börjat nu och man vet ju inte riktigt vad som är bra att ha!

Tycker också de låter som en bra ide att vänta och fråga på mvc om du ändå ska dit imorrn. Jag ska dit imorrn för förlossningsutbildning (blir säkert inte mer kunnig efter den som jag redan är precis som på amningskursen men men..)

Ja visst är de spännande! Men ja tror bara min kropp spelar mig ett spratt och ungen kommer ut i mitten av december iaf :p ja får iaf ställa in mig på det!

• efg

Ser ut som en bra lista! Får jag fråga varför blöjor och napp?

Jag blev så ledsen igår när ja insåg att bebis knappt har några mjuka bomullsmössor att vi spontanköpte fem små mössor igårkväll innan butikerna stängde :p

Jag bor ju i Sthlm så behöver inte ha led mig såna där papper med information. Alla ställen ska tydligen ha samma journalsystem nu (de hade de inte för några år sen när jag gjorde praktik på några av ställena men antar att bm inte hittar på det :p )

• efg

De där med nässpray förresten, jag har sett att många har med det men varför? Och vilken typ av nässpray är de då, finns ju tusen olika funktioner med de.

Lypsyl är för lustgasen förstår jag. Men halstabletterna då? :)

• efg

Okej! Jag kommer inte ta med varken blöjor eller nappar. Blöjor ska man få hur många som helst på bb här i Sthlm och napp vill jag inte ha förrän amningen verkligen sitter. Blir nog ingen nässpray eller halstabletter för min del heller :p

Vad spännande att bm tror att bebis kommer inom en vecka!! Shit alltså! Du måste hålla oss uppdaterade! Jag tycker jag känner så som du beskrivit också men de är säkert ett tag kvar iaf för min del.

Vad skönt att bm tyckte allt verkade bra med bebis nu Marika! Men de är en ordentlig mage du har! Samma mått som jag hade förra veckan! Jag väntar fortfarande på kallelsen för TUL.. Remissen skickades i onsdags så tycker ja borde fått den nu.. Men kanske ringer och hör om den inte kommer med posten idag.

Drömt flera nätter i rad nu att vi åker in till förlossningen så känns lite surt när man vaknar och inser att de bara var en dröm..

Vi börjar bli klara här hemma nu, skötdelen är i ordning, sängen är bäddad, isofixen är installerad i bilen, vi har fått undan massa onödigt till förrådet så man äntligen kan röra sig här hemma igen.

Gjorde också äntligen färdigt vagnmobilen igår efter att ha saknat en tillräckligt tunn tråd för mina pärlor. Såhär blev det

• efg

Ja men din mage är jättefin! Min bm sa samma sak sist att då låg bebis snett så därför kanske SF måttet inte blev högre.

Min app har de varig båt fel på nu i massa veckor så ja måste gå in via ensidig för att se bilder öht. Och kan dessutom bara lägga upp en bild åt gången. Förut funkade appen felfritt så de känns lite surt.. Men din bild kom upp två ggr nu när ja tittar via hemsidan ;)

• efg

Inte kommit nåt mer likt det som misstänks ha varit "slemproppen". Igår råkade jag dock slemma ner soffan hahahaha men de va inte som slemproppen heller.

Sammandragningarna är som innan, de kommer o hår, mest på kvällar, nätter och mornar. De hjälper hyffsat med värme och vila och ibland får man andas sig igenom det. Blir dock mer o mer känningar i ryggen också.

Funderar starkt på att flytta fåtöljen hemma så jag kan sitta i den o se på tv för de börjar bli så svårt att ta sig ur soffan på egen hand, gör riktigt ont i magen vare gång.

• efg

Hahaha tveksamt Anna, min kropp förbereder sig nog bara väldigt länge innan den faktiskt kommer igång på riktigt :p

Jag tror att dit lugnat ner sig bara lite nu som lugnet före stormen! ;) snart blir de bebisar i denna tråd! <3

Båda ni har ju trots att fött barn tidigare, vart skulle ni säga att själva värkarna gör som ondast på kroppen?

• efg

Tycker man känns dag konstant förkyld nu för tiden, täppt i näsan, blodigt papper när man snyter sig och nysningar titt som tätt.

Varför tror ni de snart är dags för mig, är ju bara i vecka 36 :p

Åh grattis Anna! Ja de hade ju varit passande! Men nu blir de något annat datum ;) har ni några datum ni hoppas på och isf varför? Eller några datum ni tror extra mycket på att de blir? :)

• efg

Kul att spekulera lite! Tänk om de blir en bebis 2015 Marika? Eller decemberbebis Anna? (Eller de kanske har hunnit sätta igång det då, är ju olika beroende på vart man bor)

Håller med om att fars dag vore fint symboliskt. Minns att ja förra året hoppades på att plussa på fars dag som då var den 9e, men icke då! De blev 17e mars istället! :p

Min sambo har gissat att bebis kommer 20e och jag tror att om bebis inte kommer innan bf (vilket jag tror men inte vill säga högt) så tror jag på den 4e december. Det är alltså bebis morfars födelsedag och även den dagen som jag förra året fick diagnosen pco bekräftad och mina mediciner utskrivna.

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober