• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Vi hade inte tid hos BVC den här veckan utan det var jag som gissade vad hon skulle väga ^^ men tror hon ligger kring 5 kg nu :P

Ja, det är riktigt jobbigt ibland speciellt när hon blir otröstlig = super trött och inte vill sova och Wilhelm sätter igång med sitt busade! Pjuh!

Va oj?! Tar de bara en spruta i taget?! :O

Här tar de sprutorna samtidigt (så man har två sköterskor under den korta stunden) för att bebisen inte ska behöva få så ont två gånger..

Oj sedär! Storkillen! :D

Pumpa, amma och värm brösten! Hoppas det går till sig med dem!

• Mee

Vad skönt att det gick bra på stan med båda barnen själv anna! :)

Hehe i sådana lägen får man muta tycker jag :P

Va men oj?! Varför tar det ett ben i taget för? Blir inte det jobbigare för bebisen? :O

• Mee

Okej! Vilken variant av spiralerna är det? :)

Hur kändes det att föra in den?

Har funderat i massor vilket pskydd jag ska börja använda. Är inte så sugen på ett hormonellt skydd då det tar så lång tid att Bli av med hormonerna ur kroppen om det blir en trea.

• Mee

Vad mysigt det låter Felicia! :)

Här går det bra, båda är precis friska från förkylning nummer 2. Ellie växer så det knakar, var till BVC igår och nu väger hon 5.2 kg och är 56,5 cm lång. :) ^^

Ellie tränar hela tiden på att lyfta på huvudet och hon har blivit så duktig och stark i nacken! <3

Här är det inga tänder på G än iaf (jag var 9 veckor när jag fick mina 2 första tänder :P) men ska bli spännande att se när de kommer. :) Wilhelm var kring 6 månader när hans första tand kom :) <3

• Mee

Hoppas Tage får hålla sig frisk under en längre period nu snart! Men det är ju svårt när man har äldre barn som går på dagis.

Ellie har snart vuxit ut storlek 56. Blir en stor tjej som det verkar som. Hon är större än vad Wilhelm var i samma ålder ^^

Vi gick den där utbildningen med sonen och tycker det fortfarande känns färskt så vi behöver nog inte gå den. :)

Vi har haft en jobbig helg. Ellie har gråtit nästintill hela dagarna. Vet inte vad det beror på riktigt men skulle gissa på mycket intryck och brist på sömn. Vi var hos svärmor igår i 3 timmar hon grät kanske 2 1/2 timme av den tiden. :( Känner mig så maktlös och det skär i hjärtat :(

Hoppas er helg har varit bättre.

• Mee

Usch då! :( Hoppas verkligen inhalatorn fungerar för honom! Synd om en tid så långt bort i tiden, man vill ju ha hjälp på en gång med sina små hjärtan!

• Mee

Ah okej! Ja hoppas det "bara" är det då.

Vad är det för sjukdom?

• Mee

Åh samma här! Har varit helt slut så har inte orkat skriva.

Usch för tråkig vecka! Hoppas barnen blir frisk snart och att det tråkiga beskedet reder ut sig.

Här är det okej. Wilhelm har åkt på sin 3 förkylning på 7 veckor och Ellie visar symptom på att också bli förkyld igen. :/ Jag har åkt på magkatarr, första gången på 7 år men exakt samma symptom så känner igen det. Får ta en dag i taget och hoppas att jag kan äta tillräckligt så det inte blir farligt för Ellie och att jag inte tappar mjölken. Har varit nära på att göra det 2 gånger på 7 veckor :(

Men i övrigt är det bra, Ellie växer så det knakar och blir starkare varje dag och söker kontakt med en så hon kan prata med en. Så roligt att se hennes utveckling :)

• Mee

Usch vad dålig jag har varit på att skriva. Skäms faktiskt :(

Usch vad tråkigt att Tage blir sjuk hela tiden! När Ellie blir förkyld och tjock i slemmet i näsan så använder vi oss av pysiomer (stavning), det är vatten med havssalt som man sprutar in i näsan och löser upp slemmet som vi sedan suger ut med nässug. Det kanske kan hjälpa er och Tage?

Åh vad roligt med Tages framsteg :D

Nej, vad tråkigt för Niklas och er skull! Han hittar nog ett annat arbete snart och det löser sig nog för er ekonomiskt :)

Hoppas edgars förkylning har lagt sig Felicia. Hur går det med de misstänkta tänderna? Kommit några än? :)

Med Ellie är det bra, hon utvecklas hela tiden. Hon är riktigt stadig i nacken och ska helst stå och sitta upp. Ligga ner är för bebisar ;P hon pratar och ler mot en hela tiden. Kommer inte ihåg att det gick så här snabbt med Wilhelm :)

Med mig är det okej. Har magkatarr och ska äta omeprazol i 3 månader och förhoppningsvis har det lugnat ner sig. Var på efterkontroll förra veckan, hade lite lågt järnvärde fortfarande, förmodligen det som gör en trött så ska fortsätta äta vitaminerna. Men resten var jätte bra :)

Den här veckan blir det en massa spring hos BVC. Imorgon ska jag på babymassage med lillan, på onsdag ska vi väga och mäta henne och sedan på torsdag ska jag på koll hos sjukgymnasten för att seger kroppen har blivit sedan graviditet och förlossning. Säkert om magmusklerna har läkt ihop och kite annat. Ska bli skönt att komma dit. Har problem med ryggen sedan innan graviditeten med Wilhelm.

• Mee

Usch vad jobbigt att Tage är så sjuk hela tiden! Han är för liten för antibiotika va? Hoppas det går till sig snart!

Åhå se där Felicia! Redan tänder! Kul men hoppas det inte gör allt för ont!

Såg i en av alla babyboxar man kan få att det finns en salva man kan smörja på tandköttet där tänderna kommer som minskar smärtan och att det klias, antar att det bedövar lite kanske :) men kommer dessvärre inte ihåg vilket märke eller vad den hette då den har försvunnit i flytten, kanske slängd till och med ^^

Med oss är det bra, förkylningarna är nu borta. *peppar, peppar*

Babymassagen var ingen hitt för Ellie så står kanske över nästa träff då det också är babymassage men fortsätter att gå på träffarna efter. Hon grät igenom hela passet, men får se hur vi gör. :)

Fick väga henne samtidigt så vi slapp gå dit dan efter också :) Hon hade gått upp 390 Gram på 2 veckor, mitt lilla matvrak :P Så hon vägde 5570gram och var 57 cm lång :) Nu väger hon säkert 5,7 eller något sånt :P

Den 24/4 blir det första omgången sprutor för lillan, får se hur det artar sig. Här tar de båda samtidigt tack och lov!

Härligt att bli ordentligt tillknakad efter graviditet Felicia! Sånt är alltid skönt när man har varit sne ett bra tag! :) Hoppas alla dina undersökningar för gallsten också går bra och att ni kommer fram till en bra lösning på hur ni ska gå vidare :)

• Mee

Hej tjejer.

Hoppas det är bra med er och era små i vårens höstrusk väder! :)

Med oss är det bra, vi är alla äntligen friska och mår bra.

Var iväg på babymassage igår igen, det gick bättre denna gång med Ellie. Väckte henne i tid, hon hann äta och rapa innan vi började :) men det var inte helt intressant och roligt så vi gjorde inte klart hela massagen.. :P Passade även på att väga och mäta henne då det var 2 veckor sedan vi gjorde det. Liten blir stor menar jag! På 2 veckor har hon gått upp nästan 400 gram och väger nu 5.9 kg samt vuxit 2 cm så hon är 59 cm lång! :O hon växer så det knakar :)

• Mee

Härligt att era grabbar växer så det knakar :D

Felicia, du gör rätt i att inte oroa dig för edgars vikt, så länge han följer sin egna kurva och så har han ju i släkten på att vara lite lättare :)

Här är det tvärtom! Båda barnen är mycket tyngre och längre än vad jag var i deras ålder! :'P

Jobbigt med din me Anna! Usch usch, stackars Tage! Han har verkligen haft otur med alla sina förkylningar och sådant! Håller alla tummar nu att han blir frisk från infektionen och håller sig frisk!

Skönt med operation Felicia!

Härligt att amningen går bra! :D

Wilhelm har haft lite jobbigt här i helgen. Han har fått förhudsinfektion :( Alldeles röd om förhuden och har svårt att pinka lillstackarn! :( Man kan inte göra något heller förutom att tvätta rent med bara ljummet vatten. Inte smörja eller någonting!

Har det inte blivit bättre till imorgon så måste vi in med honom till vc och så får doktorn kolla på honom. Han är hos farmor nu så jag hoppas verkligen det ser bra ut när jag träffar honom om någon timme! <3

Jag tror jag lever lite i förnekelse! Kan inte förstå att Ellie redan har storlek 62 i kläderna och väger 6 kg! Vart tog min lilla bebis vägen? :O :P

Kollade i Wilhelms papper, när han var 3 månader vägde han 5.8kg och var 63 lång och Ellie väger 6kg och är 59 lång och 10 veckor bara. Har fått en riktigt liten tjockis :) <3

Men det kanske inte är så konstigt då hon helst använder mig som napp och har tutte endast i nödfall..

• Mee

Ja, det är jätte bra! All receptmedicin för barn är gratis! Tycker det är jätte bra! :)

Med Wilhelm är det bra, vi har tvättat noga när det har varit blöjbyten men han är fortfarande lite öm.. Men det röda är borta :)

Men jaha, nej något sådant råd fick inte vi! Enligt 1177 (när jag ringde andra gången och fick prata med en riktigt surkärring om jag får säga så) så fick vi verkligen inte dra tillbaka förhuden då man inte får göra det före 5 års ålder.. Men vi gjorde det litegrann ändå iom att vi var ju tvungen att få rent.. Endel ska verkligen inte jobba inom vården!

Va oj?! Redan 5 månader! :D Grattis till Tage! :D Ellie blir tre månader den 20e och den 19e är det första vaccinationen för henne <3

Hur har det varit med ert blodvärde och järnreserver efter förlossningen?

På min efterkontroll låg blodvärdet på 111 och det var två månader efter förlossningen, då låg det på 108.. Så har nu fått äta järntabletter och ska ta nytt blodprov på torsdag igen för att se hur det ser ut..

Hade inte de här problemen efter förlossningen med Wilhelm..

• Mee

Idag har Ellie tagit sina första vaccinsprutor! Det gick bra, bättre än vad jag trodde men oj vad ledsen hon blev :( Ingen feber för henne men väldigt ont i benen så hon fick en alvedon. Fick även mäta och väga henne, 59,5 lång och 6,2 kg :D En riktig stor liten dam vi har här :) ^^

I övrigt är det okej hos oss, hann mer eller mindre sända det förra inlägget så blev Wilhelm förkyld igen och så har han smittat ner Ellie så hon är snuvig också... Men men dagisbaciller, vad gör man! :P

Hoppas det är bra med er andra! :)

• Mee

Usch då! Hoppas pojkarna har blivit frisk!

Barnen är frisk för denna gång. Hinner väl inte mer än att posta det här så är de sjuka igen! :P

Ellie har blivit en riktigt stor tjej nu! Såg idag (har misstänkt tidigare) 2 tänder på den nedre tandraden! Hon är nu 13 veckor! Herregud! Stoppa tiden!

• Mee

Usch usch! Ja man hamnar alltid i en ond spiral med förkylningar som avlöser varandra hela tiden! Hoppas du blir frisk snart! :)

Okej, ja håller tummarna att det blir bättre för Tage och att han inte drar på sig en ny förkylning!

Ja, redan! Förstår inte! :P fast tänder kan man inte kalla det än, bara två små riskorn som har dykt upp ^^

Får se hur länge jag törs amma nu! XD :P Får pumpa istället :)

Oj, är han så gammal redan? :D Stor pojken! <3

Ja, hur har det gått Felicia? :)

• Mee

Åh :( Att ni aldrig blir kvitt den där förkylningen! Känner med er så otroligt mycket! <3

Hoppas det är bättre med Tage nu! <3

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober