• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

Precis 8 dagar, bara att stå ut! Var hos mvc rätt länge idag, fortsatt högt tryck men inget protein i urinen. Har fått en tid på sjukhuset idag klockan 14 för grundligare undersökning. Eventuellt kommer de föreslå blodtryckssänkande läkemedel och fortsatt strikt vila.. Hoppas de kanske har lite fler alternativ att komma med. Men vi får se vad de har o säga. Får återkomma när ja har fått mer information!

• efg

Lite seg på att återkomma men här kommer det iaf!

Var på sjukhuset i några timmar igår, lämnade nytt urinprov som visade att det läckte lite protein men helt okej.

Blodtrycket bar plötsligt 120/80 så endast lite högt undertryck (oklart att de var sån skillnad eftersom ja kände mig mer stressad nu) så de tyckte de inte heller va något att bry sig om nu.

Låg med ctg rätt länge, tydligen hade hjärtljuden dippat vid ett tillfälle men sen varit fortsatt fint. De säger att de antagligen var när ja kände mig lite kall och så när ja låg på rygg men ja vet inte. Kul att se sammandragningarna sådär i siffror! Skulle vilja ta reda på hur högt de kan gå! :p

Allt på ultraljudet var också fint och bebis sparkade på dem hela tiden så de tappade vart de var nån stans (ilsken bebis?) fick bekräftat igen att bebis är fixerad.

Läkarna tyckte inte att jag behövde vila utan kunde leva som vanligt men behövde inte springa och ha mig. Så nu kan ja leva normalt! Och så tyckte de att ja skulle ringa mvc och boka ytterligare en kontroll på måndag för att se hur blodtrycket ligger och då kommer ja även vilja att de lyssnade på hjärtljuden.

• efg

Ja de är skönt att de inte var "allvarligare" satt i väntrummet bredvid ett par och hon hade också högt blt och läkarna kom ut o sa till dom att de skulle upp till förlossningen för att sätta igång det å så vart man dock liiiite sotis :p

Normalt låg de på 13-14 men gick vid sammandragningarna upp till 30 typ, men de va inte det starkaste som jag upplevt öht så en liten uppfattning iaf. Får tänka att förlossningen blir ca 3-4 ggr starkare då ;) idag har jag haft några kraftigare sammandragningar å man blir lite hoppfull varje gång. Hoppas de snart är dags på riktigt!

Så mysigt att amma! Går allt bra? :)

• efg

De blir lite fajt när storesyskonen inser att de inte är ensamma längre! Det behöver iaf inte jag tänka på den här gången ;)

Hoppas de löser sig med amningen de är som Marika säger många knep för att få det att funka om man behöver hjälp så är de bar att kontakta Amningshjälpen! :)

Här är de som innan, kanske att de börjat bli lite mer smärtsamma sammandragningar men vad är poängen med att överanalysera det?

Just varit hos bm för extra kontroll. De finns spår av protein i urinen. Blodtrycket är fortsatt högt men eftersom de inte gjorde nåt åt de på sjukhuset i torsdags så avvaktar vi till torsdag med ny kontroll förutsatt att jag inte skulle börja må sämre. Men nu måste jag verkligen vila vila vila..

• efg

Bebis föddes idag 12.14! Han är helt underbar och allt gick fantastiskt! Får berätta mer senare! <3

• efg

Tage är jättefint! Flera som gissat att vi skulle välja det ;) men sambons farfar heter det så det blir det inte :) kanske mellannamn till något annat barn ;)

Vi åkte hem idag, bebis är perfekt! Föddes alltså två dagar innan bf, 12.14 efter en intensiv och helt fantastisk förlossning! Kunde inte varit mer nöjd utan det blev verkligen min drömförlossning! Får berätta allt sen! :)

Vikt 3200g, 49cm lång. Och här kommer en liten bild :)

• efg

Tack så mycket!

Han är helt underbar! De finns så mycket att säga om hur allt gick till men vet inte vart ja ska börja!

Imorgon ska vi på ÅB och få blir det pku, hörsel och vikt så får vi se hur de går för mammas lilla älskling!

Som föresten såg såhär nöjd ut för en stund sen när han ammat:

• efg

Allt gick bra på återbesöket! Han hade inte gått ner så mycket o vägde 3030g :) amningen funkar helt perfekt med såna där amningsnappar. Mina bröstvårtor har inte påverkats ett smack av graviditeten och är fortfarande mjuka, ljusa och platta så inte lätt att få grepp där :p

Han har inte fått något helt bestämt namn ännu. Vi har pratat om de egentligen först idag så vi får väl se när vi kommer till ett beslut!

Tycker allt går tipp topp och idag vågade vi oss iväg till centrum för jag behövde köpa amningskläder. Men nu ska vi nog inte åka till folksamlingar mer på ett tag. Han är lite kladdig i ena ögat så de får vi tvätta några ggr/dag förhoppningvis blir de bättre snart :)

Idag har ja blivit lite blödig, vet inte om de är baby blues eftersom ja inte känner mig ledsen utan mer som att de håller på att sjunka in nu.

Era stora är ju båda i en ganska känslig ålder när de kommer till att få syskon. De är liksom tillräckligt stora för att fatta samtidigt som de är tillräckligt små för att reagera. De blir väl en anpassningsperiod och de är nog viktigt att försöka visa storasyskonet att de inte är mindre viktigt bara för den fått syskon.

Längtar redan efter att få föda igen! Min förlossning var så fantastisk häftig och jag vill så gärna få ge honom ett (minst) syskon.

• efg

Alltså fy vad dålig jag är på att skriva! Går in o läser hela tiden men lyckas inte skriva :p

Måste börja med herregud vad lik Tage är sin pappa!!! Bilden på IG var ju typ kopior!!!

Vad tråkigt med lille C :( hoppas antibiotikan gör susen nu så han slipper må dåligt mer!

Tänk va tiden går fort! Annas lilla är en månad snart, min är två veckor idag och snart kommer marikas! Stoppa tiden!!

Spännande med ul imorgon! Hoppas allt går bra!

Lilla klumpen är fortfarande namnlös. Vi har ett namn egentligen men pappan vägrar fastställa det :p han äter som en häst och hade redan passerat födelsevikten när han var 8 dagar gammal.

Igår gick pappan tillbaka till jobbet så liten o jag myser på egen hand här hemma nu och de går än så länge bra. Får se när vi vågar oss ut.

Var i måndags på gynakuten för jag haft ont i magen o så men allt såg bara bra ut och inga tecken på infektion. Livmodern var nu 6cm hög och 10 cm bred. Galet att den nyss va så stor att han fick plats där i! Kroppen är onekligen fantastisk.

• efg

Snart kommer din bebis också Marika!! Så himla häftigt att vi började resan tillsammans i oktober och trots missfall, att de inge tog sig, pco och så så kom bebisarna tillslut ganska tätt ändå! Häftigt!

Min lilla älskling har vi äntligen bestämt namnet på nu och de blev en liten Edgar! <3

I tisdags var han 20dagar och vägde då 3720 och var 52,5 cm vilket är en enorm ökning från födseln! Han är en riktig gottegris!

Som jag sagt så är ja dålig på att skriva här o jag tror de är för de skrivs så långa spalter åt gången och de blir för mycket för min ammar-hjärna att svara på, de är lättare med en direktkonversation där endast ett ämne diskuteras åt gången haha!

Såhär fin blev han tillslut när vi fotade till julkorten!

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober