• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

Åhh vad sött smile lille Tage har!

Men fy vad jobbigt att Casper ska ha det sådär med sina öron! Har han alltid haft problem eller är de första gången och bu har de hamnat i en ond cirkel? Hoppas verkligen han får blir frisk nån gång!

Spännande att bebis ligger åt rätt håll nu, hoppas den stannar så och kommer ut snart! Vi väntar spänt på att liten ska titta ut!

Varit på andra läkarbesöket med Tage ännu? Vi ska dit 19e, vet inte riktigt vad de ska göra då. Blir vanliga bvc samtidigt och antar att han ska gå sitt rotavirusvaccin då. Har regna tagit det? Tror också de är då jag ska fylla i nåt frågeformulär för att hitta förlossningsdepression för de va tydligen vid 8 veckor man skulle göra det. Har dock inga såna tendenser kvar, hade bara lite babyblues under kanske en vecka o sen var de borta :)

• efg

Rotavirusvaccin är ingen spruta, de är en vätska som man har vid tre tillfällen i munnen. Borde väl erbjudas överallt också?

Nä edgar är fortfarande snorig tyvärr :( jag med, är alldeles trasig i hela näsan :'(

Hade för mig att han vägde Mer än så förra gången Anna? Känner mig förvirrad :p edgar vägde ju 4,2 sist.

Kul att flytta! Sa jag de föresten att vi skrev på kontrakt för nybygge av villa två dagar innan Edgar föddes? Blir inflytt om ett år ungefär :o

• efg

Tänkte väl! Hur lång var han då?

Vaccinet kom 2014 så de är ganska nytt och Era pojkar är väl födda 2013? Eller 2012?

Bra allt att var som de skulle :)

• efg

Borde de inte mäta om ifall de tror att de gjort fel?

Edgar var också 55 cm senast.

Rotavaccinet rotateq, är emot mag och tarm sjukdom som orsakar diarré och kräkningar. Vanlig tydligen innan 5 år ålder. Men första dosen måste ges innan 12 veckor.

Oj vad spännande Marika! De som jag känner som gjort hinnsvepning där de faktiskt satt igång förlossningen har dock alla slutat i snitt.. Får verkligen hoppas att du får en bättre upplevelse den här gången än förra! Håll oss uppdaterade!!

• efg

Trist.. Har de sagt nåt datum då de gör en igångsättning? Min kompis ska de tydligen sätta igång 21a om den inte kommit ännu.

Min livmoder va tydligen inget å ha eftersom han kom tidigare :p

• efg

De går bra med familjelivet! Edgar är underbar och nu börjar han bli mindre snorig också och även jag. Äntligen efter alla dessa månader! Men nu kom sambon hem o sa att han börjar bli förkyld... Och de har han inte fått från oss iaf så kanske blir vi sjuka igen..

Är så avis egentligen Marika, vill också ha en förlossning framför mig. De var ju så häftigt och underbart. Vill bli gravid igen, nu! Eller iaf i år haha... Hoppas sambon ska vilja det med <3 han sa iofs hör om dagen "vad gör vi med edgar om han är typ 1,5 och vi måste åka till förlossningen?" Hahaha, 1,5.. Då måste hi u börja försöka snart ;)

• efg

Ja såklart löser de sig med barnvakt, de roliga va att de betyder att sambon tänkte tanken på att skaffa fler barn snart ;)
    Jag mådde ju också piss under graviditeten men skulle ändå vilja gå igenom de tusen gånger till även om ja skulle må ännu sämre till och med. Läste i mina papper här om dagen och såg att de visst hade givit mig diagnosen hyperemesis även om de inte sa de rakt ut. Men misstänkte väl de med tanke på hur mycket jag kräktes :p

Hoppas de går bättre med hinnsvepningen idag Marika, för nu vill vi se en bebis! <3

Klart man vill kunna ge de barn man redan har uppmärksamhet och så även när man är tjock och otymplig eller när man har en nyfödd men jag tror att man måste ge sig själv tillåtelse att de blir lite på sin egen kropps villkor. Eller på den nyföddes. Jag tror inte att det är något som syskonet i långa loppet tar någon skada av. Så länge man visar kärlek. De är väl lämpligt om den andra föräldern gör mer med det barnet under den perioden.

Trist att du inte får träna (om du nu vill det ;p )
    Innebär det att du ska tillbaka på en ny kontroll om ett tag för att få en ny "dom" eller hur funkar det? Jag ska som sagt boka tid på riktiga gyn istället för att undersöka när jag var hos mvc. Känns helt enkelt bättre.

• efg

Vilken bråkig tapp! Då håller jag tummarna för att värkarna sätter igång innan måndag så du slipper vänta mer eller att de iaf sätter igång dig då!

Jag är på väg till stan med liten för att träffa mina klasskompisar. Vi tog examen för exakt ett år sen idag så en liten reunion. Min kompis som hade bf 6e ska också dit för ingen bebis verkar vilja titta ut!

• efg

Oj oj oj Marika! Då händer de iaf någonting! Låt det gå undan nu!!

Hur kallt har ni det Anna? Här är det alltid med än -10 nu så blir inga långpromenader för oss.. Om de ändå va lite varmare så man kunde va ute med den lilla han gillar ju att vara ute men de får ju inte riskera hans hälsa!

Ja vi är ett gäng egentligen som umgås jättemycket. Och igår var väl tanken att de skulle komma fler från klassen men de blev mest Vårat gäng och så ett par personer till bara haha.

Tycker inte att de är jobbigt att va bland folk med honom även om han är ledsen eller så. Många föräldrar men också typ mina kompisar om de håller i honom å så blir han ledsen så får de typ panik och situationen "måste lösas". Jag är ganska avslappnad när de gäller det och ibland undrar jag om folk uppfattar nig som nonchalant för att ja inte springer och hämtar mitt barn om han är ledsen i någon annans famn.. Hur känner ni?

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober