• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

Åhhhhh!!!! Snart kommer bebis!!!!!!!!!!!

Öva på att andas på olika sätt så du hittar vad som känns bra för dig. Ta det lugnt så du orkar hela förlossningen sen och tänk positivt, varje värk är ett steg närmare bebisen och smärtan är inte farlig!

• efg

Heja heja! Tänk om de blir två bebisar nu, min kompis värkar är igång nu också! Allt på en gång! :)

De kommer gå toppen! Kille eller tjej snart vet vi!!! Håll oss uppdaterade!

Varit hos bvc och bvcläkaren på morgonen (hemskt att gå upp så tidigt)

Han är nu 57cm och väger 5 kg :) fick sitt rotavaccin också.

Blir så irriterad för Läkaren sa att jag skulle prata med bvcsköterskan om hur ja ska få honom att sova på rygg och bvcsköterskan sa att de går jättebra att sova på sidan... Varför kan de inte säga samma sak.,

• efg

Nä fy nu blev jag tårögd! Vill också föda igen. All lycka till nu!! Snart blir du mamma igen! <3<3<3

• efg

Ja kunde inte ligga på rygg, endast höger sida fungerade för mig! Där du har ont, be någon (sambon) testa massera där , och nu menar ja ingen mes-massage utan de ska typ vara misshandel. Alltså endast när de gör ont o sen vila emellan. Fungerade så bra för mig. Hade en fläck bak på ryggen/skinkan och sen en fläck långt ner på magen så bm misshandlade ena sidan och sambon andra.

• efg

Har de blivit nån bevis än?? Är så spänd på att få veta! <3

Min kompis födde iaf en son inatt så en bebis check! ;)

• efg

Stort grattis till lilla tjejen! Då stämde din magkänsla!! <3<3<3

Vad jobbigt att förlossningen blev så svår och jag hoppas att du snabbt ska återhämta dig så du kan njuta av din underbara nya lilla familjemedlem!

Nu behöver du vila och ta hand om dig! Vi väntar nyfiket på en bild och information om vikt och längd men viktigast är att du ska må bra! Många grattiskramar till hela familjen!

Så underbart med en liten tjej! <3

• efg

Men åh stora lilla ellie! Fint! Vill verkligen se en bild!

Skönt att ni är hemma redan trots allt! Förstår att det måste vara jobbigt att vara borta från den stora så länge, kan inte ens tänka mig hur de skulle kännas att vara borta från e ens en bråkdel av lika länge!

• efg

Hur mår ni allihopa? <3

Haft mycket för oss så inte orkat skriva. Var hos läkaren för några dagar sedan och de skickade en remiss till kirurgen för att se om vi ska operera bort gallblåsan. Kan inte ha så här mycket problem som jag har..

Igår hände något fruktansvärt.. Jag halkade framlänges med edgar i famnen. Det var inomhus och halkade över några kassar. Lyckades få tag i honom med andra armen också så han for inte i golvet. Allt gick så snabbt samtidigt som jag hann tänka så mycket om vad som kunde hända. Jag blev så rädd och satt och grät på golvet och bara kramade och pussade på honom. Mamma som såg allt fick trösta mig samtidigt. Blir så ledsen när jag tänker på hur det hade kunnat gå..

• efg

Vilken snäll liten kille som bryr sig om sin lillebror! <3 hoppas han inte gjorde illa sig allt för mycket när han ramlade, trappor är inte att leka med!

Ja de var verkligen hemskt... Han verkar ha klarat sig helt tack vare att jag fångade upp honom. En modersinstinkt antar jag att rädda barnet före sig själv. Jag skrapade upp ena knät som en svullet och ömt och de andra fick bara ett litet märke på sig. Samma här så tror jag allt var mycket värre för mig än för honom. Han vart lite tyst precis när vi föll men blev nog lite rädd av rörelsen och av att han kände att jag blev rädd annars var han precis som vanligt. Han blev mig inte ens ledsen tror jag..

Han verkar iaf må väldigt bra, och igår började han vända sig från mage till rygg helt själv! Tidigare har han bara gjort det när han legat lutad eller på mjukt underlag. Men nu vänder han sig på golvet! Så stolt mamma jag är nu! :)

Tyvärr har han blivit snorigare igen också.. Får hoppas det släpper snart..

• efg

Åh vilken duktig liten tjej! Så härligt i höra att de går bra! Skicka gärna fler bilder på guldklimpen! (Skriv gärna att de är en bild också eftersom ja inte ser det via mobilen annars)

De är bra med oss, vi har återhämtat oss från fallolyckan, bara mitt knä som inte läkt färdigt ännu.

Han är så himla glad nästan hela tiden, så underbart att se! Mammas lilla älskling!

Däremot funderar ja på om jag haft ägglossning av nig själv? Trots pco och amning? ...

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober