Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Sänkt abortgräns

Tanken är väl att genom att sänka gränsen är ett första steg att gå mot ännu fler inskränkningar i aborträtten.

• Anonym (anonym)
    IsaStardust skrev 2014-10-09 16:39:55 följande:
    Kvinnor blir hotade och tvingade till aborter, spottade på, hånade och förlöjligade när de väljer att inte göra abort. De blir kallade egoistiska, ansvarslösa och elaka, och får höra att barnet kommer att få ett dåligt liv. Det här kommer också från "feminist"håll. Ordet cellklump slängs omkring utan empati för att alla faktiskt inte ser sitt barn som en cellklump. Barnmorskor som inte vill utföra aborter blir nekade jobb, fast de mycket väl skulle kunna utföra alla övriga arbetsuppgifter. Etc etc

Det är inte mer ok att förtrycka kvinnor som väljer att inte göra abort, än att förtrycka de som väljer att göra det. Att sänka abortgränsen ett par veckor är inte förtryck.
    Ge gärna lite länkar till att kvinnor tvingas till abort hånas och förlöjligas från feministhåll de som är psykiskt sjuka, utvecklingsstörda och med funktionshinder där läkare eller annan instans rått dessa kvinnor att göra abort eftersom de inte kommer att få ta hand om sitt barn räknas inte till hotade eller tvingade.
    En massa historier om att kvinnor tvingas av sin partner till abort är heller ingen fakta eftersom om kvinnan skulle kunna bli en bra förälder kan hon bli det mot sin partners vilja.
  • Anonym (anonym)
    IsaStardust skrev 2014-10-09 18:47:30 följande:
    www.familjeliv.se/forum/thread/74011381-overv...

www.familjeliv.se/forum/thread/73699903-gravi...

www.familjeliv.se/forum/thread/73926906-min-k...

sen har vi ju exemplet med "feminist"komikern som försökte tvinga sin flickvän till abort och lämnade henne när hon vägrade. myspys-feminism.

Du tycker att detta är trådar som visar på hur kvinnor tvingas till abort mot sin vilja?

Tycker du på fullt allvar att det som skrivs i en av trådarna kommer att bli ett bra liv för föräldern och det barn som kanske föds?
    Är det sådana familjekonstellationer som mindre aborter ska ge en våldsam pappa och en ung tjej som inte har någonstans att bo och ingen familj som kan hjälpa till?

"Valde att behålla barnet trots att min kille var emot det.. och i helgen blev han helt galen när han fick veta att jag inte fullföljt och gjort en abort så han gav mig en vecka att hinna flytta ut på..

Jag har ingen aning vart jag ska ta vägen.. Mina föräldrar kan jag absolut inte kontakta.. 
    Tänkte gå till en tjejjour eller nått då han brukar va våldsam ibland men vet inte om man bara kan gå dit eller?"

• Anonym (anonym)
    IsaStardust skrev 2014-10-09 20:04:39 följande:
    och nu stämmer du in i kören för de som vill bestämma vad som är rätt och fel för kvinnan och barnet ifråga. grattis!

det är ju just det jag vill ha sagt, att man får absolut inte säga något kritiskt till någon som ska göra/har gjort abort, då är man kvinnoförtryckare. men när det gäller någon som väljer att inte göra abort, då flyger åsikterna om vad som är rätt och fel. man anser sig ha rätten att komma med åsikter om att barnet kommer få ett dåligt liv, men man får absolut inte anse att det är fel mot barnet att ta död på det. nej då jävlar ska man brännas på bål. hyckleri.

och åsikten att ALLA kan göra abort, och därför också bör i olika situationer, stämmer inte. alla kan inte göra abort. alla kan inte vara för det i alla situationer.

jag är personligen emot abort, det är min personliga övertygelse att det är fel, men jag skulle ändå aldrig kritisera någons val att göra abort.

Det är väl inte konstigt att kritisera dåliga val?
    Det är inte konstigt att anse att i vissa lägen så är det inte lämpligt att bli förälder, med tanke på att det omhändertas ca 6000 barn och unga per år varav ca 600-700 är riktigt små barn så är det olämpligt att i vissa fall inte välja abort.
Svar på tråden Sänkt abortgräns