Anonym (Ditt val) skrev 2014-10-17 13:38:33 följande:
Visst är det ditt val.
Vill du ha ett barn med ännu en man? Vill du ha ett barn som inte är önskat av sin pappa?
Har du tid, ekonomi och plats för att ha ett barn till ensam?
Du säger att han hotar med att han inte vill prata med dig mer. Han behöver aldrig mer prata med dig, han behöver inte ens fråga om barnet. Han har rätt att helt ta avstånd från dig/er om han vill. Det är bara underhåll han behöver betala, men det är inga problem att göra på avstånd. Det är ingenting du kan förhindra. Han är iallafall ärlig med att han inte vill ha en familj med dig och att han inte vill ha en kärleksrelation. Det är iallafall bra att han inte lurar i dig en massa moln och gröna skogar.
Han har också rätt att i framtiden dyka upp med en ny flickvän och kräva att han och den nya ska ha barnet regelbundet....
Svår sits. Jag hade gjort abort. Mina barn har en kärnfamilj och jag var mycket noga med att inte skaffa barn för än efter måååånga års förhållande. Det var otroligt viktigt för mig att pappan skulle vara minst lika närvarande och aktiv som mig.
Jag vill väldigt gärna ha ett till barn och jag har möjligheterna att kunna ta hand om det.
Jag vet att jag inte kan tvinga honom till något, men jag är ändå besviken på hur han reagerade, han har varit så fin och omtänksam innan så jag förväntade mig faktiskt inte det, men jag är inte intresserad av honom "romantiskt"..
Nej han kommer inte kunna kräva att ha barnet regelbundet utan vidare, det är något som det kommer byggas upp till, jag vet hur det fungerar och det gör mig ingenting.
Mina andra barn är i skolåldern och jag och pappan levde ihop i många år, jag ville också ha kärnfamiljen, men det blir inte alltid som man vill.