Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Kk kräver abort

Anonym (hu!) skrev 2014-10-20 11:20:15 följande:
    Du kan inte kräva något mer av honom än att han ska betala underhåll för barnet i ett antal år framöver.
    Har jag sagt något annat?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 11:21:35 följande:
    Ok. Så du vet att det finns mängder av föräldrar som går på sina knän och där båda inte kan arbeta pga sjukt barn? Som får klara sig med en förälders inkomst? Det är bra att du är verklighetsförankrad för det kan bli tuffa år framöver.

Vad då ansvar? Han ber dig göra abort. Han har skyddat sig. Han har tagit ansvar.
    Ja jag vet det. Jag var hemma i flera år med min minsta av den anledningen.

Ja ansvar. Vi hade sex. Vi. Det blev ett barn, det är lika mycket mitt ansvar som hans. Barnet är redan ett faktum och jag tänker inte göra abort.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (logik) skrev 2014-10-20 11:07:32 följande:
    Ignorera personen, det är uppenbart att det antingen är en man som tivngas betala för ett barn han har avlat frm och är sur för det eller en flickvän/fru till den förstnämnda

Slösa inte tid och energi på såna människor

Förresten, då jag glömt att säga det - om du bestämt dig för att behålla barnet och det gör dig lyckligt - Grattis! Glad
    Tack {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 11:47:07 följande:
    Skillnaden mellan er är att han hade sex utan att avla ett barn.
    Vad pratar du om?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 12:49:25 följande:
    Du tycker nog att Ts hade tagit ansvar om hon hade valt att göra abort också.

Man borde inte planera eller skaffa barn om man saknar förutsättningar för att ta hand om barnet.
    Jag hade inte planerat barnet och jag har alla förutsättningar för att kunna ta hand om det, så vad är problemet?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 13:04:14 följande:
    Problemet är väl att du anser att det enbart är ditt beslut medan embryots spermagivare inte anser det.
    Det är mitt beslut då barnet ligger i min mage, hade det varit omvänt så hade det varit hans beslut.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 13:52:46 följande:
    Så kom inte och säg att mannen som har legat för att ligga, OCH skyddat sig, har VALT att AVLA BARN med Ts. Det stämmer inte alls.
    Han tog risken, helt frivilligt. Ingen av oss gick in i det med tanke att skaffa barn.
  • Anonym (Ledsen)
    nevermind skrev 2014-10-21 11:58:06 följande:
    Om ekonomin står och faller med en ynka tusing så har TS inte "alla förutsättningar" för att ta hand om barnet.
    Vem påstår att min ekonomi står och faller med det?
  • Anonym (Ledsen)

Nu väntar jag på min tur! Nervöst!

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (logik) skrev 2014-10-23 16:31:30 följande:
    Väntar på din tur?
    Hade tid för vul idag Glad
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (hu!) skrev 2014-10-23 18:13:41 följande:
    Har du svårt att acceptera att den enda skyldighet han har är sen mot barnet genom att betala underhåll i ett antal år?

Han har varit tydlig och ärlig mot dig!
    Nej jag har inte svårt att acceptera det och jag tycker inte att jag har sagt något som antyder det.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Karlslok!) skrev 2014-10-23 18:16:16 följande:
    Hur gick det?
    Bara bra, lite chockad men vill inte skriva ut allt här Glad
  • Anonym (Ledsen)

Jag skickade ett sms med det jag fick veta på vulet igår.. Och nu hade jag ett långt svar om att han blev ledsen för att JAG inte vill ha ett liv med honom och att han hoppas att vi kan försöka på något seriöst..

Jag vill INTE ha ett förhållande med honom, men vet inte vad jag ska svara.

• Anonym (Ledsen)

Vi var ju vänner i flera år innan vi hade sex, jag känner inget mer än vänskap. Jag tror han menar att han vill att vi ska bli seriösa om jag behåller.. Men jag är inte intresserad av det. Han ska självklart få vara närvarande om det är vad han vill, men vill inte leva med honom.

Svar på tråden Kk kräver abort