Inlägg från: alexandra94 |Visa alla inlägg
  • alexandra94

Fler unga som försöker skaffa barn?

Brukar inte presentera mig som ung men kan vara roligt att ventilera med fler som är i samma sits och ålder.

Alexandra heter jag och är 20 år gammal. Gifte mig i juni med min man som är 23 år. Nu försöker vi skaffa vårt första barn, inne på försök nr 4. Har BIM 30 oktober. Hoppas starkt på ett plus denna månaden Skrattande

• alexandra94
    Zam96 skrev 2014-10-19 18:21:23 följande:
    Åh, hej! Vad kul, då är det inte jättelångt kvar till BIM Glad Vi gifte oss också i juni!

Jag tror inte det blir plus för oss den här månaden tyvärr, men den lilla blödningen igår/idag kanske ändå kan vara ett tecken? Jag har ju inte testat med äl-test den här månaden så jag vet inte om jag haft äl eller inte än.

Har ni koll med äl-test, tempar eller något? Glad
    Vi började med ÄL-tester denna månaden och tycker att det funkar jätte bra. Känner även dagarna innan ÄL att det är pågång. Mensen har varit väldigt oreglebunden de övriga 3 försöken men denna gången har det gått bra och tror fakstisk det finns en chans att det kan bli något ;) längtar till BIM nu :)
  • alexandra94
    Zam96 skrev 2014-10-19 18:38:56 följande:
    Vad bra! Hur lång cykel har du ungefär då? Glad

Vi hade ÄL-tester förra månaden och då kände jag ju av äl väldigt starkt med ont i magen dagen innan, men vi missade ändå äl för att det blev för stressigt. Vi kände då att vi bara tappade lusten när vi var "tvungna" att ha sex så därför tog vi ett steg tillbaka denna månaden. Men skönt att det funkar för er, håller tummarna! Glad
    De senaste 6 månaderna har de varit allt från 31-45 dagar långa. Tror det beror på att vi varit stressade osv. Nu börjar den bli normal igen och då är den 33-35 dagar lång Stress+bebisbakande=inte bra ;)
  • alexandra94

ÄL+5 idag!! Vågar man hoppas att det tagit sig? Ömma bröst och lite uppsvälld. 9 dagar kvar! Hoppas :D

• alexandra94

Detta fick jag igår (BIM-1) och inte mycket starkare idag (BIM) Men mensen håller sig borta och vi tar nog ett clear blue digital imorgon :)

• alexandra94
    Mrs LW skrev 2014-10-30 10:36:17 följande:
    Det där tror jag iaf är positivt. Oskyldig
    Hoppas hoppas!! Skrattande
  • alexandra94
    Zam96 skrev 2014-10-30 11:20:11 följande:
    Det där ser positivt ut! HCG halten fördubblas varannan/tredje dag så imorgon borde det vara starkare :) Vad kul! Hur länge har ni försökt nu? :)
    Åh hoppas! Då avvaktar jag till imorgon och tar ett clearblue istället. Detta är fjärde försöket för oss så hoppas verkligen! Tappade hoppet ett tag men testen säger ju annat, så nu får vi hålla tummarna! :D
  • alexandra94

Jätte konstigt tjejer men jag fortsätter få svaga sträck på stickorna och har till och med provat olika märken, MEN så tog jag ett clearblue digital imorse och det var negativit

• alexandra94

Jag vet inte vad jag ska skriva..

Jag var gravid, i v 5. Men vi hann inte ens fira innan allt slutade i ett smärtsamt missfall. Blöder väldigt mycket just nu, så vi får väl se när vi kan börja försöka igen. 

Gråter

• alexandra94

Jag kommer ta en paus fram FL. Även om vi inte kom så långt i graviditeten (vilket vi är tacksamma över) så kändes det i hjärtat. Min man vet inte riktigt vad han ska säga, men håller hårt om mig på nätterna. Och det räcker <3

Jag håller tummarna för er alla här inne. Det har varit jätte roligt att följa er och när jag kommer tillbaka hoppas jag att ni alla plussat och att även jag har igen. Ta hand om varandra Hjärta

• alexandra94

Oj här var det länge sedan jag skrev!

Förra gången jag skrev hade jag fått i väldigt tidig missfall men nu är jag gravid igen! Nu har jag kommit så långt som till vecka 6 Skrattande

• alexandra94
    Elliest skrev 2015-01-13 09:04:19 följande:
    Åhh! Grattis! Hoppas att jag plussar nu också nu när mensen är en vecka sen men vågar inte riktigt! :)

Tack så mycket!! :D

TESTA!! Håller tummarna för dig ;)

• alexandra94
    Mrs LW skrev 2015-01-13 13:54:02 följande:
    Stort grattis! Vad glad jag blir!Gravid{#emotions_dlg.flower} När är du beräknad nu då?

Tack så mycket! {#emotions_dlg.flower}

Jag är beräknad den 15e september (blev gravid på julafton ) Så väldigt tidigt ännu men det känns väldigt bra! Oskyldig
    Hur går det för dig? :)

• alexandra94
    Mrs LW skrev 2015-01-13 21:10:29 följande:
    Vad kul! {#emotions_dlg.flower} Jo det rullar på, många besök hos läkare, diabetessköterska och BM och har redan hunnit göra 2 UL.. Tungan ute Är inne i vecka 13 (12+4) just nu. Har redan känt första fladdret Hjärta Väger upp för allt illamående och tidiga foglossning.  Nu går jag bara och väntar på att få se ifall vi får veta kön på RUL..Solig
    Åh vad roligt! Jag ska till BM på fredag på hälsosamtal. Dock har jag en fruktansvärd oro som styr mig just nu. Har inte riktigt kunnat glädjas över min graviditet då jag mår fruktansvärt bra.. Det gör att det hela känns väldigt overkligt. Men vi får väl se, fortfarande väldigt tidigt.
  • alexandra94
    Vad kul! {#emotions_dlg.flower} Jo det rullar på, många besök hos läkare, diabetessköterska och BM och har redan hunnit göra 2 UL.. Tungan ute Är inne i vecka 13 (12+4) just nu. Har redan känt första fladdret Hjärta Väger upp för allt illamående och tidiga foglossning.  Nu går jag bara och väntar på att få se ifall vi får veta kön på RUL..Solig
    Åh vad roligt! Jag ska till BM på fredag på hälsosamtal. Dock har jag en fruktansvärd oro som styr mig just nu. Har inte riktigt kunnat glädjas över min graviditet då jag mår fruktansvärt bra.. Det gör att det hela känns väldigt overkligt. Men vi får väl se, fortfarande väldigt tidigt.
  • alexandra94
  • alexandra94
    Elliest skrev 2015-01-15 23:27:24 följande:

Ni som är/har varit gravida har ni mått illa på kvällarna? Alltid när jag ska gå och lägga mig så mår jag illa?!

Ännu mår jag knappt illa! Mår fruktansvärt bra. Lite värre idag, så det kommer väl ;)
  • alexandra94
    Zam96 skrev 2015-02-08 16:04:56 följande:
    Tack! Jag hade haft ömma bröst till och från, lite molvärk i livmodern men det tydligaste symptomet var magkatarr (som jag haft två gånger innan, båda gångerna under tidig graviditet med sonen i magen).

Illamåendet och tröttheten har attackerat mig idag, vaknade nyss efter en timmes sömn och fan vad jag mår illa!

Håller tummarna för att du får ditt plus snart också! Hur många månader har ni försökt?
    Grattis! Vad roligt :D
  • alexandra94
    Elliest skrev 2015-05-08 03:40:46 följande:

Någon kvar här inne? hur har det gått för alla?

Zam96 skrev 2015-05-08 10:06:31 följande:
    Jag undrar detsamma! Hur har det gått för dig? :) Jag är nu i vecka 18, ska på RUL om 12 dagar och får även då förhoppningsvis veta om min lille får en lillebror eller lillasyster :)

Samma här! Undrar också hur det går för dig Elliest!
    Själv är jag i vecka 22 och väntar en vild liten kille  

Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?