• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej! Jag är 18 år, är gift och har en son på snart 8 månader som redan är igång med att krypa, sitta och ställa sig mot saker.

När vi väntade sonen visste vi inte hur många barn vi ville ha eller hur tätt om vi ens skulle vilja skaffa fler barn men kort efter förlossningen kom längtan efter ett syskon. Jag har inte haft något preventivmedel sedan sonen föddes, men vi har inte börjat försöka förrän förra månaden.

Jag har någorlunda regelbunden mens, men lite längre cykler. Nu ligger cykeln på 35 dagar ungefär. Jag har satt igång med att tempa på morgonen för att få en kurva och lättare hitta ÄL.

Jag har BIM 4/11, beräknad ÄL 21/10 men fick igår en brun/rosa flytning från ingenstans..

Finns det fler som försöker skaffa barn? Rubriken säger ju "unga" men det är ju en tolkningsfråga, det finns säkert många runt 30 år eller äldre som känner sig unga och alla är självklart välkomna här!

Det kan vara kul och bra att bolla lite tankar, skriva av sig och stötta varandra!

• Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?
  • alexandra94

Brukar inte presentera mig som ung men kan vara roligt att ventilera med fler som är i samma sits och ålder.

Alexandra heter jag och är 20 år gammal. Gifte mig i juni med min man som är 23 år. Nu försöker vi skaffa vårt första barn, inne på försök nr 4. Har BIM 30 oktober. Hoppas starkt på ett plus denna månaden Skrattande

• Zam96
    alexandra94 skrev 2014-10-19 18:11:51 följande:

Brukar inte presentera mig som ung men kan vara roligt att ventilera med fler som är i samma sits och ålder.

Alexandra heter jag och är 20 år gammal. Gifte mig i juni med min man som är 23 år. Nu försöker vi skaffa vårt första barn, inne på försök nr 4. Har BIM 30 oktober. Hoppas starkt på ett plus denna månaden Skrattande

Åh, hej! Vad kul, då är det inte jättelångt kvar till BIM Glad Vi gifte oss också i juni!

Jag tror inte det blir plus för oss den här månaden tyvärr, men den lilla blödningen igår/idag kanske ändå kan vara ett tecken? Jag har ju inte testat med äl-test den här månaden så jag vet inte om jag haft äl eller inte än.

Har ni koll med äl-test, tempar eller något? Glad
  • alexandra94
    Zam96 skrev 2014-10-19 18:21:23 följande:
    Åh, hej! Vad kul, då är det inte jättelångt kvar till BIM Glad Vi gifte oss också i juni!

Jag tror inte det blir plus för oss den här månaden tyvärr, men den lilla blödningen igår/idag kanske ändå kan vara ett tecken? Jag har ju inte testat med äl-test den här månaden så jag vet inte om jag haft äl eller inte än.

Har ni koll med äl-test, tempar eller något? Glad
    Vi började med ÄL-tester denna månaden och tycker att det funkar jätte bra. Känner även dagarna innan ÄL att det är pågång. Mensen har varit väldigt oreglebunden de övriga 3 försöken men denna gången har det gått bra och tror fakstisk det finns en chans att det kan bli något ;) längtar till BIM nu :)
  • Zam96
    alexandra94 skrev 2014-10-19 18:28:43 följande:
    Vi började med ÄL-tester denna månaden och tycker att det funkar jätte bra. Känner även dagarna innan ÄL att det är pågång. Mensen har varit väldigt oreglebunden de övriga 3 försöken men denna gången har det gått bra och tror fakstisk det finns en chans att det kan bli något ;) längtar till BIM nu :)
    Vad bra! Hur lång cykel har du ungefär då? Glad

Vi hade ÄL-tester förra månaden och då kände jag ju av äl väldigt starkt med ont i magen dagen innan, men vi missade ändå äl för att det blev för stressigt. Vi kände då att vi bara tappade lusten när vi var "tvungna" att ha sex så därför tog vi ett steg tillbaka denna månaden. Men skönt att det funkar för er, håller tummarna! Glad
  • alexandra94
    Zam96 skrev 2014-10-19 18:38:56 följande:
    Vad bra! Hur lång cykel har du ungefär då? Glad

Vi hade ÄL-tester förra månaden och då kände jag ju av äl väldigt starkt med ont i magen dagen innan, men vi missade ändå äl för att det blev för stressigt. Vi kände då att vi bara tappade lusten när vi var "tvungna" att ha sex så därför tog vi ett steg tillbaka denna månaden. Men skönt att det funkar för er, håller tummarna! Glad
    De senaste 6 månaderna har de varit allt från 31-45 dagar långa. Tror det beror på att vi varit stressade osv. Nu börjar den bli normal igen och då är den 33-35 dagar lång Stress+bebisbakande=inte bra ;)
  • Zam96
    alexandra94 skrev 2014-10-19 20:13:41 följande:
    De senaste 6 månaderna har de varit allt från 31-45 dagar långa. Tror det beror på att vi varit stressade osv. Nu börjar den bli normal igen och då är den 33-35 dagar lång Stress+bebisbakande=inte bra ;)
    Okej, ungefär som mig då.

Med sonen tog det tre månader innan jag blev gravid, tog ut p-staven i mars och blev gravid i juni. Nu har det ju tagit lite längre tid den här gången och det gör mig inte mindre stressad kan jag ju säga Flört Men det är ju även första gången vi "försöker på riktigt" med att bli gravida.
  • bellos

Jag hoppar in här!

19 år, han tre år äldre. Bor i hus och är lite i en renoveringsfas här! :)

Men barnlängtan är stor!

Slutade med p-piller för ca 3 månader den och ingen mens i sikte och endast negativa svar! Men vi har inte gett upp hoppet, har lite småblödningar nu denna veckan så hoppas att mensen hoppar igång! :)

• Zam96
    bellos skrev 2014-10-19 20:38:55 följande:

Jag hoppar in här!

19 år, han tre år äldre. Bor i hus och är lite i en renoveringsfas här! :)

Men barnlängtan är stor!

Slutade med p-piller för ca 3 månader den och ingen mens i sikte och endast negativa svar! Men vi har inte gett upp hoppet, har lite småblödningar nu denna veckan så hoppas att mensen hoppar igång! :)

Hej, kul med en till! Hur länge har ni varit tillsammans? Glad
  • Zam96

Okej :)

Men konstigt att du inte fått mensen.. var det vanliga hormon p-piller eller mini piller? Fick du mens när du slutade med dem i alla fall?

Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?