Fler unga som försöker skaffa barn?
Hej hej! Hoppar gärna in här om jag får?
Jag är 21 (93:a), gift sen i maj och har en son på snart 3 år. Maken och jag träffades för 5 år sen via nätet, distansförhållande på runt 25 mil som varade i runt 1,5 år innan jag blev gravid och han flyttade hit. Var 17 när jag blev gravid och det var planerat, blev på första försöket. Men då gick jag inte på något preventivmedel innan utan vi använde bara kondom.
Hösten 2013 blev vi sugna på småsyskon till sonen, bestämde oss för att börja i december. I samband med att vi började försöka bli gravida började min mens krångla och jag fick cykler på allt mellan 35-70 dagar, efter några månader började blödningarna bli värre och som värst blödde jag i 52 dagar utan hjälp av gyn.. I slutet av augusti fick jag veta att jag har diabetes, fick metformin utskrivet. Tack vare medicinen och mina livsstilsändringar samt några kg minus på vågen så har jag börjat få en normal mens igen på 31 dagars cykler. Så nu vill vi börja försöka igen efter några månaders uppehåll. Tror att det blir försök 7, men kan vara försök 6.
BIM runt 17 November