Inlägg från: Mrs LW |Visa alla inlägg
  • Mrs LW

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej hej! Hoppar gärna in här om jag får?
    Jag är 21 (93:a), gift sen i maj och har en son på snart 3 år. Maken och jag träffades för 5 år sen via nätet, distansförhållande på runt 25 mil som varade i runt 1,5 år innan jag blev gravid och han flyttade hit. Var 17 när jag blev gravid och det var planerat, blev på första försöket. Men då gick jag inte på något preventivmedel innan utan vi använde bara kondom.
    Hösten 2013 blev vi sugna på småsyskon till sonen, bestämde oss för att börja i december. I samband med att vi började försöka bli gravida började min mens krångla och jag fick cykler på allt mellan 35-70 dagar, efter några månader började blödningarna bli värre och som värst blödde jag i 52 dagar utan hjälp av gyn.. I slutet av augusti fick jag veta att jag har diabetes, fick metformin utskrivet. Tack vare medicinen och mina livsstilsändringar samt några kg minus på vågen så har jag börjat få en normal mens igen på 31 dagars cykler. Så nu vill vi börja försöka igen efter några månaders uppehåll. Tror att det blir försök 7, men kan vara försök 6.
    BIM runt 17 November

• Mrs LW
    Zam96 skrev 2014-10-27 20:52:26 följande:

Och ja, juste! Ni nya, använder ni något för att pricka ÄL? Typ test eller temp eller något annat? :)

Vi testade med ÄL-stickor en månad, men blev jättestressad av det så vi har sex ofta helt enkelt. Ungefär varannan-var tredje dag.
  • Mrs LW
    Zam96 skrev 2014-10-27 22:31:06 följande:
    Jo, jag märkte den där pressen när vi testade med ÄL-stickor förra månaden... Denna månaden har jag bara tagit tempen för att lättare förstå min kropp. Men jag har inte riktigt fattat när jag hade ÄL ändå :)

Tror det kan vara bra att göra så, då håller man ner stressen och tankarna lite vilket kan hjälpa mycket för att bli gravid
    Ja för vissa är det ju jättebra med tester och temp, men jag blir verkligen bara jättestressad.. Är inte särskillt stresstålig.. Så detta funkar helt klart bäst för oss.
  • Mrs LW
    Zam96 skrev 2014-10-28 20:34:14 följande:
    Vad skönt att ni hittat något som passar er :) Jag och mannen testar fortfarande olika metoder, jag tror temp är väldigt bra för mig, dock förstår jag inte när jag har äl ändå så det är inte för den sakens skull, än :)
    Jag har tyvärr inga råd att ge dig då jag själv aldrig tempat, men är du medlem på.. Heter det Fertilityfriends kanske?
  • Mrs LW
    Zam96 skrev 2014-10-28 21:27:25 följande:
    Ja, jag är ju det. Har tre appar (kanske lite mycket?) där jag skriver in min temperatur. Då visas ju också när jag hade äl och vilken dag jag är på, men jag känner mig inte helt 100 ändå för min temp har liksom gått upp och ner. Får se :)
    Hmm, klurigt.. :/ Håller tummarna iaf!
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2014-10-28 22:54:52 följande:

Ingen mens idag heller... nu har dock mina bröstvårtor börjat ömma som f*n! men brösten är inte ömma bara bröstvårtorna.... Åhh vad frustrerad man blir! :@

Fyf*n vad jobbigt! Så hade jag det när vi precis började försöka..
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2014-10-29 00:18:13 följande:
    Jo det suger. Varför är blir det så? är det mens på g eller? har aldrig haft så innan sen jag fick min mens (när jag var 12).
    För mig så var det nog en blandning av skengraviditet och stress. Planerade bröllop i samband med det så det är det enda jag kan tänka mig. :-P Innan hade jag aldrig heller haft liknande, max så hade mensen varit sen med någon dag. Då har jag ändå haft mens i 11 år.
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2014-10-29 14:20:28 följande:
    Typiskt jag som inte alls varit stressad den här månaden :(
    Det kommer nog snart.
  • Mrs LW
    alexandra94 skrev 2014-10-30 08:31:24 följande:

Detta fick jag igår (BIM-1) och inte mycket starkare idag (BIM) Men mensen håller sig borta och vi tar nog ett clear blue digital imorgon :)

Det där tror jag iaf är positivt. Oskyldig
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2014-10-30 06:31:23 följande:

Hur går det för alla andra? Glad

Här går det segt. Enligt gamla cykler ska jag ha ÄL om 4 dagar, men jag misstänker att jag har ÄL idag. Haft ÄL-flytningar i 2 dagar nu så är väldigt tveksam på ett det är 4 dagar kvar. Tyvärr så har det inte blivit så mycket sexande pga att jag är sjuk och sonen har varit gnällig på kvällarna/nätterna.. :-/
    Hur går det för dig? Något alls på g?
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?