Inlägg från: Smultronsmulan |Visa alla inlägg
  • Smultronsmulan

Fler unga som försöker skaffa barn?

Jag och sambon har varit ett par i snart 6 år och har bestämt oss för att vi vill bli med smått! :) Jag är 21 år och han är 23! Det snurrar väldigt mycket tankar i huvudet trots att jag är säker på att jag vill ha barn! Skulle jag bli en bra mamma? Kommer jag veta hur allt funkar? Hur är en förlossning egentligen? Hur kommer sambon vara som Pappa?... osv! Nu är min mens 10-12 dagar sen! Jag kan inte sluta hoppas på ett plus trots att jag gjort två negativa test :/ Någon som känner igen sig som vill dela med sig av sina tankar? :) Vore skönt att ha någon att prata med :D

• Smultronsmulan
    Elliest skrev 2014-11-03 23:04:37 följande:

Min mens är också jätte sen. Har inte testat mig på över en vecka men mensen har inte kommit än. Vågar dock inte testa då jag inte vill ha ett till neg .

Jag förstår dig helt och hållet! Jag tog mitt senaste test för 5 dagar sedan nu och vill inte heller få ett till negativt! Men jag har ett liggandes i toalettskåpet som lockar väldigt mycket att använda! :D Jag håller tummarna för oss!! :)

Om man får fråga, har din mens varit så pass sen tidigare någon gång? Min har nämligen aldrig varit så sen innan. Och jag har inte haft någon mensvärk. Däremot hugger det lite ibland! Vad kan det vara?
  • Smultronsmulan

Haha! Jag kollade mina ben och bröst direkt men kan inte se några extra tydliga blodådror. Men alla är ju väldigt olika! ;) däremot har jag varit slö och illamående de senaste dagarna. Kanske bara inbillning men vem vet? ;) Tänk så roligt om vi båda skulle plussa! :) Jag funderar på att ta ett test imorgon och om det är negativt så får jag plocka ihop bitarna av mitt hopp och försöka på nytt till nästa månad :D Vad tror du om att göra test imorgon? Är det för tätt inpå testet jag gjorde för cirka 5 dagar sedan? :)

• Smultronsmulan

Ääh, inte så äckligt de är så kroppen funkar ;) Och om det kan tyda på ett litet liv så är ju alla symptom bra på sitt sätt, haha! :D Jag har inte riktigt hängt med på det där med Bim + eller - skulle du vilja förklara lite lätt så jag hänger med? :)

Jag hade min senaste mens den 21:a september och har fortfarande inte fått mens, och idag är det den 4:e! Ååh vad jag hoppas! :)

• Smultronsmulan
    lilltess skrev 2014-11-04 00:14:11 följande:

Självklart! :) Bim är ju dagen då man väntar sin mens. Så tex betyder Bim+4 att mensen är 4 dagar sen. Medans bim-4 betyder att det är 4 dagar kvar till förvändad mens :)

Nämen, så lång tid! Har du lång cykel? Har du testat något än? När hade/har du bim?

Tack! Nu är jag med! ;) Min cykel kanske är på 32 dagar ungefär kanske, vilket skulle innebära att Bim skulle varit 23:e oktober. Så då är jag på Bim +12? Haha :) Ja jag har gjort två test. Ett precis när mensen skulle kommit och ett för cirka 5 dagar sedan. Båda var negativa! Borde jag ta mitt clearblue imorgon bitti tro? :)
  • Smultronsmulan
    lilltess skrev 2014-11-04 00:43:02 följande:

Ja det borde stämma! :) Jag skulle testat en gång till för säkerhets skull, eller för att jag inte skulle kunna hålla mig :p Annars kan det vara så att mensen bara "hoppat över" denna månad. Hände mig för ca 4 månader sedan, blev väldigt paff då det aldrig hänt förut, men enligt gyn kan det bli så ibland.

Jaså ja för det har aldrig hoppat över för mig tidigare! Det får helt enkelt bli ett test imorgon bitti! Så slipper jag undra, haha! :D Jag vill så gärna! Sambon börjar väl undra snart om det slagit slint. Har till och med kommit fram till vilka flick- och pojknamn jag tycker bäst om! Det stiger en åt huvudet! ;)
  • Smultronsmulan
    Elliest skrev 2014-11-04 01:13:21 följande:

Då har vi BiM samtidigt :) jag testade mig för en vecka sedan visade neg tyvärr och har ej vågat igen :(

Har du något test hemma? Jag funderar på att göra mitt nu om någon timma. När jag känner att jag behöver springa på toa! Jag orkar inte vänta tills imorgon, haha! Känns bättre att veta så jag kan börja planera in ÄL och annat inför nästa månad annars! ;) Jag vill ju mer än allt annat att det ska vara positivt men samtidigt har vi bara försökt i 2 månader så är ju inget konstigt om det skulle vara negativt! :) Men tråkigt! :(

Vad räknas föresten som morgon urin? ;)
  • Smultronsmulan
    Marri93 skrev 2014-11-04 01:29:29 följande:

Har bim idag och plussade igår. Känns som en dröm. Ska ta digitalt idag vid lunch när sambon kommer hem med ett :'D

Wow, stort grattis får man säga då! :D
  • Smultronsmulan

Illamåendet håller i sig för mig! Och mensen dyker inte upp! :) Men ändå vill inte testen visa positivt :( Vad är detta.... Idag är det Bim +14 för mig och har aldrig hoppat över mensen innan. Börjar bli orolig!

• Smultronsmulan
    Elliest skrev 2014-11-05 21:23:22 följande:

Behövde visst inte vänta till imorgon var på toa nyss så var det blod på pappret... Nu antar jag att det bara är vänta på ägglossning :(

Synd :( Jag bara väntar på min nu med! Nästa månad kanske är vår månad! :) Vi får hoppas det!
  • Smultronsmulan
    valentinaaaa skrev 2014-11-05 21:28:14 följande:

Så var det för mig också var på bim +12 och ingen mens kom, men sen mös jag och mannen och mensen kom dagen efter, men håller tummarna om att allt blir bra och ingen mens dyker upp!

Jag har myst med killen min med men det hjälpte inte, haha! Vi får hålla tummarna ihop! ;) Annars får jag ligga i extra hårt till nästa månad! ;)
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?