Inlägg från: Elliest |Visa alla inlägg
  • Elliest

Fler unga som försöker skaffa barn?

Jag hoppar in här! 

17 år, pojkvänen 5 år äldre. bor i en lägenhet lite utanför stockholm :)
    Både han och jag längtar efter barn.

Slutade med p-piller för 7mån sen. Men tyvärr har det inte gått vägen men vi tar det lite som det kommer! Men visst så hoppas man varje månad och blir lika besviken varje gång mensen kommer :)

• Elliest
    Zam96 skrev 2014-10-23 13:33:15 följande:
    Hej! :)

Den där barnlängtan är ju så jobbig när ingenting händer.. Jag blev gravid som 16åring precis innan jag skulle byta till minipiller men fick missfall. Sedan blev jag gravid ett år efter, tre månader efter att jag tog ut p-staven. Jag hann fylla 18 innan sonen tittade ut, men det var knappt! 4 dagar efter föddes han. Jag är 96a, är du 97a eller 96a? :)

Hoppas det inte dröjer länge till plus! Hur länge har ni varit tillsammans? :)
    Jag är 97a. Vi har varit ihop över ett år men det var nu i april vi slutade med p-piller eftersom vi visste att det kunde ta ett tag för kroppen att komma igång med ägglossning och mensen. Jag har aldrig varit gravid innan men man trodde ju att det skulle vara lätt att bli det men icke sa nicke. 
  • Elliest
    Zam96 skrev 2014-10-27 00:42:21 följande:

Jaha, "blödning" nummer två nu. Lite brunt på pappret. Hade ÄL för 4-8 dagar sedan(om det nu var ÄL, inte helt 100), min menscykel kanske bara retas... Detta kan nog ta tid för oss tyvärr :/

Gjorde ett test igår, bara för att, som visade negativt. Fast även om jag skulle vara gravid så kanske det skulle varit för tidigt för att testa ändå. Dock känner jag lite hugg i magen nu så snart kommer väl mensen igång på riktigt så får vi bara hoppas på nästa månad!

Kan det inte vara en nidis då? Testade mig också igår och fick ett negativt test igår. Testade mig efter som mensen är 4 dagar sen. Man blir så arg!
  • Elliest
    Zam96 skrev 2014-10-27 18:31:01 följande:
    Jo, det kanske kan vara det... Hade det varit pang bom med rött blod så hade jag absolut trott på att det var mens, men när det bara blir på pappret blir jag lite fundersam. Men jag har ju mensvärk också så det är säkert mensen som är på väg..

Åh, vad tråkigt... Vet du när du hade ÄL? Det kanske var senare? Jag testade mig hos barnmorskan när mensen var över fem dagar sen och fick negativt men två veckor efter fick jag positivt.
    Får man inte en typ av mensvärk när livmodern börjar växa? Jag har ju aldrig varit gravid så jag vet ju inte :/ Jag håller tummarna för dig i alla fall! 
  • Elliest

Ingen mens idag heller... nu har dock mina bröstvårtor börjat ömma som f*n! men brösten är inte ömma bara bröstvårtorna.... Åhh vad frustrerad man blir! :@

• Elliest
    Mrs LW skrev 2014-10-28 23:01:16 följande:
    Fyf*n vad jobbigt! Så hade jag det när vi precis började försöka..
    Jo det suger. Varför är blir det så? är det mens på g eller? har aldrig haft så innan sen jag fick min mens (när jag var 12).
  • Elliest
    Zam96 skrev 2014-10-29 01:14:59 följande:
    När skulle du ha mens? Gjort något test nyligen?

Förra månaden kände jag mig ganska gravid, trots att jag VISSTE att jag inte var det (även efter mensen satt symptomen kvar). Det är riktigt jobbigt!

Men jag tror att bara bröstvårtorna var ömma på mig till en början när jag var gravid med sonen, men den tiden har suddats ut lite så jag är inte säker.
    Skulle ha mens den 23:e okt men den lyser med sin frånvaro tyvärr
  • Elliest
    Mrs LW skrev 2014-10-29 08:56:42 följande:
    För mig så var det nog en blandning av skengraviditet och stress. Planerade bröllop i samband med det så det är det enda jag kan tänka mig. :-P Innan hade jag aldrig heller haft liknande, max så hade mensen varit sen med någon dag. Då har jag ändå haft mens i 11 år.
    Typiskt jag som inte alls varit stressad den här månaden :(
  • Elliest
    Mrs LW skrev 2014-10-29 16:46:08 följande:
    Det kommer nog snart.
    Jo hoppas den kommer snart så man kan börja om... Skrattande
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?