• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Elliest skrev 2014-10-27 16:48:59 följande:
    Kan det inte vara en nidis då? Testade mig också igår och fick ett negativt test igår. Testade mig efter som mensen är 4 dagar sen. Man blir så arg!
    Jo, det kanske kan vara det... Hade det varit pang bom med rött blod så hade jag absolut trott på att det var mens, men när det bara blir på pappret blir jag lite fundersam. Men jag har ju mensvärk också så det är säkert mensen som är på väg..

Åh, vad tråkigt... Vet du när du hade ÄL? Det kanske var senare? Jag testade mig hos barnmorskan när mensen var över fem dagar sen och fick negativt men två veckor efter fick jag positivt.
  • Zam96

Hej på er!!

Det tog tre månader för mig också att bli gravid med sonen efter att jag tog ut p-staven. Håller tummarna för er allihop!

• Zam96
    Elliest skrev 2014-10-27 20:14:12 följande:
    Får man inte en typ av mensvärk när livmodern börjar växa? Jag har ju aldrig varit gravid så jag vet ju inte :/ Jag håller tummarna för dig i alla fall! 
    Jo, jag fick ju det med sonen och trodde att mensen var på väg i över en vecka innan jag vågade testa och fick plus. Men jag har aldrig haft en mellanblödning/nidblödning innan så det känns som att det inte skulle hända mig. Sedan har jag haft en "negativ" inställning inför den här månaden och bara hoppats på nästa så jag vet inte vad jag ska tro.

Hur långa cykler har ni andra? Mina är extremt oregelbundna men mellan 31-44 dagar... :/
  • Zam96

Och ja, juste! Ni nya, använder ni något för att pricka ÄL? Typ test eller temp eller något annat? :)

• Zam96
    Hmathilda skrev 2014-10-27 21:21:37 följande:

Inga tester eller nått för äl, ligger med varandra med jämna mellanrum så prickar nog in ändå :)

Okej :) Med sonen användes inget sånt heller och det gick ju fort ändå, det bästa är ju att inte tänka på det! Men det är ju så svårt...
  • Zam96
    Mrs LW skrev 2014-10-27 21:38:33 följande:
    Vi testade med ÄL-stickor en månad, men blev jättestressad av det så vi har sex ofta helt enkelt. Ungefär varannan-var tredje dag.
    Jo, jag märkte den där pressen när vi testade med ÄL-stickor förra månaden... Denna månaden har jag bara tagit tempen för att lättare förstå min kropp. Men jag har inte riktigt fattat när jag hade ÄL ändå :)

Tror det kan vara bra att göra så, då håller man ner stressen och tankarna lite vilket kan hjälpa mycket för att bli gravid
  • Zam96
    Mrs LW skrev 2014-10-28 12:40:03 följande:
    Ja för vissa är det ju jättebra med tester och temp, men jag blir verkligen bara jättestressad.. Är inte särskillt stresstålig.. Så detta funkar helt klart bäst för oss.
    Vad skönt att ni hittat något som passar er :) Jag och mannen testar fortfarande olika metoder, jag tror temp är väldigt bra för mig, dock förstår jag inte när jag har äl ändå så det är inte för den sakens skull, än :)
  • Zam96
    Mrs LW skrev 2014-10-28 20:57:27 följande:
    Jag har tyvärr inga råd att ge dig då jag själv aldrig tempat, men är du medlem på.. Heter det Fertilityfriends kanske?
    Ja, jag är ju det. Har tre appar (kanske lite mycket?) där jag skriver in min temperatur. Då visas ju också när jag hade äl och vilken dag jag är på, men jag känner mig inte helt 100 ändå för min temp har liksom gått upp och ner. Får se :)
  • Zam96
    Elliest skrev 2014-10-28 22:54:52 följande:

Ingen mens idag heller... nu har dock mina bröstvårtor börjat ömma som f*n! men brösten är inte ömma bara bröstvårtorna.... Åhh vad frustrerad man blir! :@

När skulle du ha mens? Gjort något test nyligen?

Förra månaden kände jag mig ganska gravid, trots att jag VISSTE att jag inte var det (även efter mensen satt symptomen kvar). Det är riktigt jobbigt!

Men jag tror att bara bröstvårtorna var ömma på mig till en början när jag var gravid med sonen, men den tiden har suddats ut lite så jag är inte säker.
  • Zam96
    alexandra94 skrev 2014-10-30 08:31:24 följande:

Detta fick jag igår (BIM-1) och inte mycket starkare idag (BIM) Men mensen håller sig borta och vi tar nog ett clear blue digital imorgon :)

Det där ser positivt ut! HCG halten fördubblas varannan/tredje dag så imorgon borde det vara starkare :) Vad kul! Hur länge har ni försökt nu? :)
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?