• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Mrs LW skrev 2014-10-30 11:19:31 följande:

Jag har förresten nyligen startat en blogg, någon av er som bloggar om bebisbakande?

Jag har en öppen blogg så jag vågar inte riktigt skriva ut sådant där, men vi är i alla fall öppna om att vi försöker. Men jag kikar gärna in din om jag får :)
  • Zam96

Är det RFSUs test? De mäter från 50 mu/ml, clear blue mäter från 25 så det borde isf synas redan idag!

• Zam96
    valentinaaaa skrev 2014-10-31 20:53:44 följande:

Får jag vara med här? =) är en tjej på 19 år och är gift med väldens underbaraste man, vi har försökt bli gravida se maj men ingenting händer än, har börjat med ägglossningstester, visade sig att jag ägglossar inom 48 tim! Längtan efter en liten är oerhört stooor! !=)

Hej, klart du får vara med! Åh, hoppas någon vill "flytta in" snart då :)

• Zam96
    valentinaaaa skrev 2014-11-01 08:34:39 följande:
    Hoppas jag också! denna längtan börjar bli jobbig kan jag säga, hur många månader försöker ni? =) 
    Vi har varit utan preventivmedel sedan sonen föddes men började försöka mer aktivt förra månaden så vi är inne på andra försöket nu, ska ha mens inom en vecka men vi får se hur det blir :)
  • Zam96

Jag är så förvirrad, jag har ingen aning om när jag hade ÄL men går man efter mina appar skulle jag haft mens någon gång mellan 1 och 4 november. Dock ingenting än och negativt test igår, hade tänkt att testa ikväll igen. Med sonen hade jag som mest hormoner på kvällarna.

Jag hade ju bruna flytningar som bara visade sig på pappret, de försvann ju efter två eller tre dagar och jag vet inte om det var äl-blödning, mellanblödning eller nidblödning eller något annat skumt? Det var ju 7 dagar sedan nu och på just den dagen sjönk min temperatur mycket för att gå upp igen dagen efter, men det borde väl visat något på gravtest redan nu om det blivit något?

Elliest, jag är så nyfiken på hur det verkligen ligger till hos dig! Hoppas att snart få läsa att du plussat ;)

• Zam96
    Elliest skrev 2014-11-05 21:13:58 följande:

Har under dagen fått som mensvärk fast det gör inte lika ont som det brukar :/ mensen kommer säkert imorgon :(

Det där känner jag igen från när jag var gravid med sonen, hade ingen tanke på att jag kunde vara gravid trots extrem trötthet och illamående (så att jag flera gånger trodde jag skulle spy). Sen ett par dagar innan BIM började mensvärken och jag bara väntade och sade varje dag "den kommer i morgon", jag tog ett test på BIM+2 eller 3 bara för att testa eftersom jag fått hem 20 tester (trodde det skulle ta lång tid att bli gravid) och kunde inte fatta att jag faktiskt var gravid!

Jag håller tummarna för dig men hoppas också att du inte blir helt förstörd om det nu ändå inte skulle vara något... Men jag hoppas och tror att du får ett plus!!! Glad
  • Zam96
    Mrs LW skrev 2014-11-12 08:23:54 följande:

Godmorgon tjejer!
    Jag kunde inte vänta till fredag och jag tror att jag plussade imorse!!

Åh, grattis!! Vad underbart! Skrattande
  • Zam96

Min mens var "sen" den här gången men äntligen kom den idag! Nu vet jag att jag hade rätt om när jag hade äl. Den här gången tänkte vi köra med äl-test i alla fall för att slippa fundera. Menscykeln var den här gången 43 dagar, får hoppas att denna cykeln blir lite kortare.

• Zam96
    Mrs LW skrev 2014-11-12 11:00:07 följande:
    Tack! Nu är jag bara rädd att det ska vara spök.. Ska testa med digital på fredag ifall cb plus visar något då också.
    Det ser ju blått ut, så jag är ganska säker på att du kommer få en stegring Glad
  • Zam96
    lilltess skrev 2014-12-04 23:17:47 följande:

Någon som vet hur det är med de vanliga stickorna? Visar de bara trovärdigt resultat från och med beräknad bim eller går det att testa 2 dagar innan och ändå få ett svar man kan lita på?

Ett plus är ju alltid ett plus men är det negativt så kan det vara för tidigt för att synas. Man kanske haft äl senare än vad man trott och då kan det även vara negativt vid BIM även om man är gravid. Men tolv dagar efter äl brukar nog de flesta kunna se något på testet om de är gravida.
    Får du ett plus på BIM-2 så är du gravid, det kan du lita på. Men det KAN vara för tidigt för att testa (beroende på när du hade äl) så ett negativt test är inte 100% innan BIM.
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?