• Zam96

Fler unga som försöker skaffa barn?

Hej till er nya och välkomna! Glad

Grattis till alla plus!! Skrattande{#emotions_dlg.flower}

• Zam96

Jag har nog äl idag om tempen stämmer, jag fick positivt äl-test för flera dagar sedan men temperaturen gick aldrig upp så jag antar att ägget inte lossnade då, dagen efter det positiva var väldigt svagt. Igår var det starkt igen. Jag håller tummarna för att jag kan ge mannen den bästa julklappen i år (ett positivt gravtest)!! Glad

• Zam96

Min senaste cykel var 53 dagar lång. Jag hade positiva äl-test vid flera tillfällen men 9 dagar i sträck vid ett av dessa tillfällena. Det kändes förjävligt, och ännu värre när mensen kom (det gjorde så ont!). Jag hade ingen ägglossning den cykeln, möjligen om jag kanske fick det efter de där nio dagarna, jag slutade tempa för hoppet rann ifrån mig totalt.

Nu är ett nytt försök och jag har faktiskt fått hjälp så förhoppningsvis blir cykeln bättre denna gången och jag får förhoppningsvis ägglossning!

Håller tummarna för er andra också! :)

• Zam96
    Elliest skrev 2015-01-15 23:27:24 följande:

Ni som är/har varit gravida har ni mått illa på kvällarna? Alltid när jag ska gå och lägga mig så mår jag illa?!

Jag hade kvällsillamående under graviditeten med sonen. Jag mådde alltid sämst på kvällen, spydde från vecka 8 till vecka 22. Har du tagit ett grav-test än? :)
  • Zam96
    Elliest skrev 2015-01-16 08:29:41 följande:
    Hihi nää ska vänta till helgen då sambon också är hemma så vi kan göra det tillsammans:) men jag vill inte veta på ett sätt för jag mår så bra kust nu. Det kansle låter konstigt men jag gillar att inte veta riktigt :p
    Okej, spännande! Haha jag var lite likadan när vi försökte bli gravida med sonen, jag ville inte veta förrän det var säkert i alla fall, jag hade ju varit med om ett missfall innan också.

Hade jag misstänkt att jag var gravid hade jag nog väntat att ta ett test men jag hade precis fått hem 20 test som jag bara tänkte testa bara för att (vill gärna testa alla nya saker så fort som går) och ja, där fick jag ju ett plus och en ordentlig chock! :)

Håller tummarna för er Skrattande
  • Zam96

Hur går det för er? :) Väntar än på ägglossning, ni som tempar och kanske använder samma app förstår säkert denna bild! Jag kan även rekommendera den appen, Kindara.

• Zam96
    mliinn skrev 2015-01-19 06:11:02 följande:

phpTwcj2907653.jpg

Det blir en liten september bebis här hemma.

Åh, stort grattis!! :D
  • Zam96
    Elliest skrev 2015-01-19 02:11:20 följande:

Här är det bra ingen mens än (peppar peppar) blev inget test i helgen lite ont om pengar och grav test är så sjuuukt dyrt :( men på torsdag ska vi till en ungdomsmottagning och testa och snacka med en barnmorska. Men har även börjat känna i typ ljumskarna som en träningsvärk har läst om några som haft så men även att det kan vara en graviditet utanför livmodern!? Längtar något så sjukt till på torsdag! Håll tummarna för mig nu tjejer! :D

Hur har det gått? :)
  • Zam96
    Elliest skrev 2015-01-25 22:30:45 följande:
    Negativt på Bim +16 ingen mens heller skulle återkomma om mensen inte har kommit om två veckor...
    Åh vad tråkigt, och jobbigt... Blir dina cykler längre för varje gång? Hur längesedan var det du fick din senaste mens? Håller tummarna för sen ägglossning och att du får plus snart!
  • Zam96

Jag plussade i torsdags! Det blir en oktober bebis om allt går som det ska Skrattande

One-step "sensitive" testerna är riktigt kassa, jag fick tydligare på clear blue som inte är lika känsliga som de testerna ska vara.

• Zam96
    Elliest skrev 2015-02-08 11:02:01 följande:
    Vad hade du för symtom denna gången då? :)
    Tack! Jag hade haft ömma bröst till och från, lite molvärk i livmodern men det tydligaste symptomet var magkatarr (som jag haft två gånger innan, båda gångerna under tidig graviditet med sonen i magen).

Illamåendet och tröttheten har attackerat mig idag, vaknade nyss efter en timmes sömn och fan vad jag mår illa!

Håller tummarna för att du får ditt plus snart också! Hur många månader har ni försökt?
  • Zam96
    Elliest skrev 2015-02-08 20:31:10 följande:
    Sen i april. Men börjar bli galen, första dagen på min sista mens var 6 dec så ska till ungdomsmottagningen nu i veckan och kolla vad det är som händer.
    Usch så jobbigt... Hoppas du kan få hjälp om det inte blir bättre
  • Zam96
    alexandra94 skrev 2015-02-08 20:28:59 följande:
    Grattis! Vad roligt :D
    Tack! Det är så overkligt och underbart! :D
  • Zam96
    Elliest skrev 2015-05-08 03:40:46 följande:

Någon kvar här inne? hur har det gått för alla?

Jag undrar detsamma! Hur har det gått för dig? :) Jag är nu i vecka 18, ska på RUL om 12 dagar och får även då förhoppningsvis veta om min lille får en lillebror eller lillasyster :)
  • Zam96
    fr0kenandersson skrev 2015-05-09 02:02:58 följande:

Varför försöka skaffa barn när man har en på åtta månader? Du är medveten om att det tar två år för kroppen att läka helt efter förra grav plus förlossning va? Jag skulle vänta.

Jadu, det är väl tur att vi alla är olika. 19 månader mellan barnen ser jag inte som något problem. Självklart räknar man inte heller med att det tar sig första gången heller.
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?