• MadArp

Sprutstart 19 oktober

Hej!

Jag är oxå på mitt första försök, startade med sprutorna i lördags...

• MadArp

Inatt vaknade jag upp med halsont och huvudvärk men det har nog inget med sprutorna att göra. Dock tycker jag att det gör mer ont över äggstockarna än vanligt, det liksom drar i dom?!

Vi är på ivf-kliniken på st Göran.

Arbetar du alltid natt? Jag arbetar 3 skift men har nu inför detta valt att bara jobba dag och kväll orkar inte med alla dygnsomställningar.

Har du gjort långa eller korta programmet?

• MadArp

St Görans sjukhus ligger i Stockholm, vi fick oxå göra korta varianten.. Bara att hoppas på att

allt går vägen!?!

Jobbar på Karolinska sjukhuset i Solna därav 3 skift.. Va gör du?

• MadArp

Jo, tänker massor med fler tankar, allt känns väldigt rörigt i mitt huvud. Är väldigt ofokuserad på jobbet osv.. Tiden går sakta, jag har alltid varit väldigt dålig på att vänta på saker.

Hur känns det för dig?

• MadArp

Hej alla, kul att det blev lite fart i denna tråd;)...

Jag ska oxå på ultraljud imorgon, ska bli skönt att få höra hur det ser ut och så.....

Jag tar perugon inj och den är på 150 enheter. Ikväll ska jag börja med den andra sprutan oxå..

Jag upplever magen orolig, gaser, svullen, lite illamående...

Ska ni båda fortsätta jobba natt, när vi gick på utredning som tyckte inte den gynekologen att jag skulle jobba natt, pga mer hormonrubbningar., så nu försöker jag undvika det i möjligaste mån. Men ni kanske har gjort det och är inkörda på det?

• MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-10-22 00:08:58 följande:

Jade är mycke som far runt i huvudet på torsdag ska jag på ultraljud när ska du på de ? Och hur många enheter av gonal f använder du ?

Hör av dig imorgon så jag får höra hur det gått för dig, jag ska vara där kl 11 imorgon... Lycka till!!!
  • MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-10-23 12:15:04 följande:

Hej tjejer uppdaterar lite har vart på ultraljud idag och än så länge såg hon 13 äggblåsor känner mig så lycklig !!!!!! ????

Madarp hur gick de på ditt ultraljud ?????

Fan va härligt för dig!! Underbart!! När blir det äggplock för dig? Sa dom det?

För mig gick det ok. De finns 9 ägg men de är små, utom 3 som är påväg i rätt riktning/storlek..... Så fick ta en blodprov för att dosjustering, så de ska ringa mig i em och säga i vilka doser jag ska fortsätta med sprutorna.. Troligen nytt UL på måndag igen. 
  • MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-10-23 13:12:13 följande:

Mina är inte heller färdig växta utan dom va inte tillräckligt stora men många iaf som va jämn stora lämnade oxå blodprov och rmc ska ringa imorgon ???? va kul då är ju du med på väg med dina äggblåsor härligt !!!! Jag tror att äggplock blir nästa vecka de blir de nog för dig med va ?

Ja jag tror det, blir det äggplock även om de inte är många och om de inte växt till sig??
  • MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-10-23 18:59:48 följande:

Nu har jag tagit orgalutranet de va inte så farligt som jag trodde men de stramar och de blev rött på magen men ett tips kolla på spetsen på nålen innan du sätter sen då gick de lättare tyckte jag iaf så att man får de vassa på rätt ställe kram till er

Du hr säkert helt rätt att det kommer se bättre ut till nästa UL, när ska du gå nästa gång? Jag ska gå på måndag. 

Jag tog första sprutan av orgalutranet igår, tog den på låret, men ikväll ska jag ta den i magen. Jag fick en jätte rodnad runt om och ja det stramade jätte mkt, men det la sig efter ca 1 h. ska ta sprutorna kl 21.30, vilket jag gör varje kväll. 

Jag är 33 år..

Nu är det bara att vänta inför nästa besök.....
  • MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-10-24 14:18:19 följande:

Nu ringde kliniken och på måndag ska jag på ul igen och blodprov på söndag spännande ????

De är så kul att vi gör allt samma dagar Madarp ????

Verkligen!!!
Svar på tråden Sprutstart 19 oktober