• MadArp

Sprutstart 19 oktober

Mariah1986 skrev 2014-10-25 21:23:46 följande:

Är super spänd inför måndag i ul

Ja, nu vill jag bara att det ska bli måndag.. Idag är jag himla spänd över nederdel delen av magen? Du?

Hur går det för dig med sprutorna?

När ska du vara där på måndag? Jag ska vara där 8.30.....
  • MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-10-26 11:36:45 följande:

AA man längtar ju verkligen till måndag nu och ultraljudet de är himla spännande !

I natt vaknade jag av att jag hade ont i neder delen av magen och att den va små svullen och har idag med små kramper eller vad man ska säga så de märks att dosen är höjd .

Jag ska va på ul kl 10.30

Exakt samma känsla i nedre buken......
  • MadArp
    dumdummast skrev 2014-10-26 14:42:28 följande:

Då är vi nästan på samma jag tog min i torsdags. Första ultraljudet i morgon. Först blodprov på morgonen sen ultraljud på eftermiddagen ?

Lycka till imorgon!!!
  • MadArp
    kaatriin skrev 2014-10-26 14:15:48 följande:

Hej! Vi tog första sprutan i fredags, dvs den 24 :) Detta är vårat första försök!

Hej!! Härligt att ni är på gång!! Känns det bra? Gick det bra att ta sprutan?
  • MadArp
    dumdummast skrev 2014-10-26 18:21:26 följande:

Vi går i Umeå :).

Ska på första ultraljudet i morgon känns nervöst.

Då hörs vi imorgon när vi alla 3 har varit på UL... Spännande att höra hur det ser ut för alla. På fredag får vi höra hur det gått för dig kaatriin:)
  • MadArp
    dumdummast skrev 2014-10-26 18:48:11 följande:

Absolut det gör vi .

Jag har tid på eftermiddagen, känns nervöst..

Är det erat första ultraljud?

Mitt andra. Gjorde första i torsdags, fick då oxå ta blodprov.
  • MadArp

[quote=74241208][quote-nick]Mariah1986 skrev 2014-10-27 12:08:07 följande:[/quote-nick]

Hej tjejer

Har nyss kommit hem från mitt andra ul och de såg nästan ut som sist så de blir nog en höjning av gonal f igen ! Så de blir antagligen inte äggplock denna veckan tyvärr och de va inte min vanliga barnmorska idag utan en annan som va hur otrevlig som helst man ska ju va glad när man kommer från ul tycker jag men nu är jag bara ledsen att äggen behöver mer tid gör inte mycke då första gången alltid ör en prov omgång men att hon va så otrevlig gjorde allt tusen ggr värre !!!

Jag håller tummarna för er som har ul idag med ska bli spännande att höra hur de gick för er

[/

Hej!

Usch va tråkigt! Försök att kasta av dig den där otrevliga barnmorskan, låt inte hon/han förstöra för dig. Ibland behöver äggen lite extra mognad... Och det är väldigt vanligt med dosjustering, de gjorde ju ingen föra gången på dig?!

Såg dom några fler äggblåsor?

För mig gick det bra, inga otrevliga människor men det var sååå många par där idag så vi stod på varandra....

Mina ägg har vuxit lite mer men det är fortfarande flera som är för små, så jag ska fortsätta med sprutorna i 2 dagar till sen på onsdag tar jag den sista sprutan nåt på O hette den, sen på fredag är det dax för äggplock........

Hoppas du Maria ,kan njuta lite och se att det går i rätt riktning för er, även om du måste vänts lite extra men då kanske du oxå får ut massa fina ägg:)...

Stor kram

• MadArp

Åh missade att dom justerade din dos sist.

Jag hade först 150 enheter som sedan höjdes till 200.

Mina äggblåsor är väldigt ojämna i storlek, finns 13 st totalt men hälften av dom är för små, men förhoppningsvis hinner de växa till sig till på fredag..

• MadArp
    dumdummast skrev 2014-10-27 21:32:50 följande:

Idag har jag varit på ultraljudet. Gick nog bra. Ingen dos ändring i allafall. Jag har så mycket äggblåsor så han ville inte riktigt höja för mitt i allt smäller det bara till. Men på ena äggstocken var blåsorna kring 9 i storlek och på andra kring 8. Så ska ta ett nytt blodprov på onsdag. Visar inte det någon ökning så blir det att höja dosen

Det gick ju jätte bra!! 17 äggblåsor är ju toppen!! Jag hade bara 9 st totalt på mitt första UL, idag hade jag 13 st så mkt händer på dessa dagar. Ska du göra nytt UL oxå?

Kram
  • MadArp

Maria detta är taget från ivf centrums hemsida:

Den s k ?korta metoden? innebär att man börjar med injektioner på blödningens 2-3 dag och sedan lägger till ytterligare en typ av injektion efter några dagar. Den andra typen av injektion behövs för att hindra äggen från att lossna spontant innan det är dags för ägguttag. Den korta metoden (antagonist-behandling) ger få biverkningar och är enkel och smidig.

Och du tar ju 2 sprutor, enkelt den ena sprutan puffar på äggen att växa den andra bromsar från att de ska släppa.. Du är just nu bara väldigt hormonstin :)....

Hoppas du kan läsa detta och slappa av nu!!!!

Kram kram

Svar på tråden Sprutstart 19 oktober