• MadArp

Sprutstart 19 oktober

Mariah1986 skrev 2014-10-29 18:00:28 följande:

Nu är jag livrädd !!!!!!! Jag har idag haft ägglossnings sekret som jag har varje månad två veckor innan mens vad tusan betyder de ????????? Har man de ändå ja menar jag ska ju för tusan inte ha ägglossning nu ?????

Du behöver inte oroa
  • MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-10-30 14:23:45 följande:

Hej tjejer va nyss på ul och de går inge vidare blåsorna växer knappt :(

Men ett har växt men de hjälper ju inte och de är mycke större än dom andra !

Läkaren jag va hos idag trodde att kliniken skulle säga imorgon när dom ringer att dom kommer höja dosen vilket jag hoppas på !!

Dum dummast va härligt att dom höjde och att du känner nått man vill ju faktiskt känna nått så att man vet att de kanske händer saker !! Känslan är viktig !!

Jag har funderat lite på en sak hur länge kan man hålla på att spruta ? Innan man måste ge upp för den hör gången ? Ja menar mensen kommer ju någon gång inte än på ett tag men man undrar ju

Kram till er alla kämpar

Maria, är dom rädda för överstimulering på dig? Visar du några tecken till det?

Sen är det oftast så att man håller på med sprutor i ca 10-14 dagar. Så länge du tar spruta nr 2 som bromsar så kommer inget hända varken ägglossning eller mens.

Jag frågade min barnmorska när man avbryter utifall man inte får ägg som växer, hon menade att de i vissa fall plockar ut de som finns även om det bara är 1-4 st.. Säkert olika för olika kliniker.

Oroa dig inte!! Kram
  • MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-10-30 20:10:27 följande:

Madarp

Jag är super nervös men jag är så glad för er ni ger mig mer ro i kroppen detta är ju så frustrerande de blir intressant att se vad dom säger imorgon jag hoppas på en bra ökning ! Jag tror inte att jag visar tecken på överstimulering eller dom har iaf inte sagt något :/

och jag känner inte av något i nedre delen av magen de ända jag har märkt är att jag har känt mig svullen i magen sista dygnen !

Hur är de med dig ör du nervös inför imorgon ? Jag håller tummarna och du får uppdatera oss när du orkar sen !! Stor kram

Hej!!

Jag är såå svullen och öm över magen. Jag är inte nervös inför imorgon än, vi har fått så bra med info och allt känns bra. Fast imorgon kanske jag är nervös?!! Allt känns bara så overkligt just nu, känns som om jag ska vakna upp ur denna "dröm".. Allt detta tar så mkt energi och tankeverksamhet, känner mig trött.

Hör av mig imorgon och berättar hur det gick..

Du får oxå skriva om nåt ändras kring dig!!
  • MadArp

Idag hade vi vårt äggplock, var på kliniken kl 9, lite förberedelser. Sen vänta till 10.30.

Ingreppet tog ca 20 min och var hur lugnt som helst, kände av några stick men upplevde det helt okej. Tillbaka i sängen fick vi frukost, vila i 30 min, barnmorskan kom och informerade att de fått ut 13 ägg, sen gick vi hem. Dom är hur snälla och trevliga som helst på vår klinik.

Har legat i soffan hela dagen, kollat film, molande värk o seg i kroppen.

På måndag återföring....

• MadArp

Om allt gått som det ska med befruktningen i labbet så blir det återinsättnkng imorgon... Sen är det ytligare ett par veckors väntan! Denna ständiga väntan....

• MadArp

Hej!!

Hur mår ni alla och hur går det för er???

Känner att jag varit väldigt inriktad på mitt.....

• MadArp

Hej!!

Hur mår ni alla och hur går det för er???

Känner att jag varit väldigt inriktad på mitt.....

• MadArp
    dumdummast skrev 2014-11-03 07:28:17 följande:

Hej hej!

Här går det väl hyffsat. I går var det fruktansvärt jobbigt med sprutan blev en del tårar. Tredje ultraljud idag. Så hoppas att jag få veta äggplock idag.

Hur får det för dig?

Grym du är som ändå fixar sprutorna!! Glöm inte hur duktig du är, när jag läser allas kommentarer blir jag alldeles varm imagen hur vi kämpar och kämpar trots smärta, gråt, guldmedalj till oss!

Lycka till på UL, hoppas du får besked för äggplock...

Idag har jag återinsättning, ska bli spännande och få veta hur vår ägg och spermier mått under helgen och om de har delat sig som dom bör... Återstår att se!
  • MadArp
    kaatriin skrev 2014-11-03 08:15:18 följande:

Hej!

Sitter just nu å väntar på att få gå in på mitt andra ultraljud, nu får vi nog veta ett plock datum så är väldigt förväntansfull :)

Hoppas de går bra för alla och jag håller tummarna för alla er :) Heja! Heja!

Lycka till!!!
  • MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-11-03 07:39:23 följande:

Hen tjejer jag ska med ha ultraljud idag men bm ringer inte upp förens 10.00 och jag hoppas dom kan klämma in mig de låste dom de finns inget annat alternativ och i eftermiddag ringer kliniken humm nervös bara förnamnet !!!!

Hoppas de gör bra på ditt ul idag dumdummast!! Du för berätta sen

Och stort lycka till idag madarp !!!!

Tack!

Skriv sen så jag får höra hur det gått idag!!! Lycka till!!!
Svar på tråden Sprutstart 19 oktober