• Mariah1986

Sprutstart 19 oktober

Skriv sen hur det har gått det måste gå ju vi behöver lite positivt i tråden nu ! De är inte rättvist om varken du jag eller madarp lyckas att äns utföra första omgången ivf !!! Då är verkligen oktober / november oturs månader !!! Kramar

• Mariah1986

Dumdummast åh va tråkigt vet precis hur du känner dig ! Men vem vet de kanske händer på vanliga vägen då de hade ju vart riktigt lyckat !! Så jag håller tummarna för dig att det ska gå vägen !!!! Det är så skönt att man kan prata av sig här med alla ens tankar och det är ju en hel del !

Katrin va härligt blir spännande att höra hur många ägg du får ut :)

• Mariah1986

Dumdummast så kände jag med eller jag känner så än att två veckors sprutande för ingenting det tar hårt på en !

Jag har inte kommit över de än för de som skrämmer mig nu är att tänk om man ägglossar mitt i hormon stimuleringen nästa gång med humm men jag tror att jag kommer få börja med spray nästa gång ska bli ett intressant samtal med läkaren den 24 . Har ni fått nått besked om när ni kan börja igen ? Om de nu inte tar sig på vanlig väg vill säga .

Detta räknas väl ändå inte som ett försök för varken dig eller mig ?

• Mariah1986

Dumdummast vilken tur att detta inte räknas som något försök tur i oturen ! För detta är ju inte billigt någonstans . Ja eller hur jag trodde inte heller att det skulle ta så hårt på en men det har det verkligen och vi ska prata om hur vi ska gå vidare med den 24 kul iaf att vi ligger så lika i allt alltid roligt att följas åt och att stötta varandra de är vara vi som håller på ivf som verkligen kan förstå varandras känslor helt . Vi kommer nog med att börja i januari som tidigast och min mens cykel verkar ligga som din ungefär.

Idag har jag inte känt av hormonerna känner mig lite lugnare framför allt och humöret sviktar inte lika mycket vilket är skönt . Vad sa dom om dina sprutor som du har kvar ? Jag skulle spara på allt som är oöppnat och lägga allt i kylen även orgalutranet !

Kram

• Mariah1986

Dumdummast vi har oxå bara två landstings betalade men en glad nyhet som kanske inte eran klinik sagt som ni verkligen borde fråga om ör att efter årsskiftet ska bestämmelserna ändras och man får fler försök och allt som hamnar i frysen blir även dom gratis !!! Och det är ju hur bra som helt !!!

Det började en tjej på mitt jobb i maj som även hon gått igenom detta tre ggr men det har inte tagit sig sö hon och jag har blivit väldigt tajta och pratar mycket on det hur skönt som helst !! Man behöver någon i sin omgivning som kan förstå iaf förstå det mesta ! Så det är ju toppen att du har en nära vän som får ta lite galla man behöver spy ur sig de ibland faktiskt !!

Hur gammal ör du förresten ? Jag kanske redan har frågat det hehe

Kramis

• Mariah1986

Dumdummast rätt gissat jag är född 86 så jag är 28 hehe !

När vi va i Linköping på första mötet sa hon att det blir att vi kommer få ta del av ändringen med pga att det är så sent på året ! Tydligen vad jag fattade det som så ska detta gälla alla då ändringen ska vara för att det ska gälla alla så att alla landsting har samma villkor vilket .är mer än rättvist !!!!! Så fråga din läkare när dom ringer dig det borde dom kunna svara på !! Eller försök googla och se om du hittar nått !

Va kul att ni är gifta vi är förlovade och vi har sagt att vi gifter oss om det kommer en liten bebis : )

• Mariah1986

Madarp då kommer vi ligga i samma sits du jag och dummast i januari väntan är lång men förhoppningsvis kommer det gå bättre för oss alla tre hoppas vi iaf nu får det räcka med otur !!!

Alla landsting kommer ha samma antal ivf försök senare och allt som kommer till frysen ska även dom bli gratis och vi ingår i den dö vi började så sent så vi har en del försök på oss bara hoppas att det blir äggplock nästa gång och förhoppningsvis något till frysen

• Mariah1986

Donna 78

När jag använde gonal f och orgalutran efter ca två veckor fick jag ont i magen som två dagar senare visade att jag hade haft ägglossning så mig kunde dom inte plocka ägg på då dom va borta !

Men jag hoppas att du slipper att va med det !!!

• Mariah1986

Dumdummast va härligt att du fick komma igång igen och så snart va glad jag blir !!! Visst va det jobbigt att avbryta jag tänker på det fortfarande våran klinik ringer på måndag ska bli intressant att se vad DL. Säger men jag misstänker att det inte kommer bli något försök förens i januari

Katrin jag håller håller tummarna stenhårt för dig att de ska bli ett fint pluss !!!

• Mariah1986

Grattis Katrin woooow va häftigt !!!!!!!!! Nu håller vi tummarna att de håller hela vägen !!!!

Madarp kliniken skulle ringt i måndags och det gjorde dom men jag hörde dom inte i telefonen när jag svarade och dom ringde inte upp igen så jag ringde dom dagen efter och hon skulle ringa igen och då ringde hon tidigt imorse då sov jag så jag hörde inte men hon pratade in och sa att hon skulle ringa igen men nej de gjorde hon inte humm blir smått tokig !! Man vill ju veta när man kan börja igen men jag tror ändå inte de blir förens i januari

• Mariah1986

Hen tjejer

I förrgår pratade jag med kliniken och jag ska ringa dom i december när mensen kommer och jag kommer få börja med nässpray känns lite jobbigt då det kommer ta längre tid men förhoppningsvis så kommer de ge bättre effekt och jag ska byta bort gonal f till nått annat och få högre doser så det känns bra det känns som att man är igång på nått sätt fast ändå inte

Och nässprayen börjar man inte med förens 21 dagar efter mensens sista dag om jag fattade det rätt ?

• Mariah1986

Dumdummast åh vilken julklapp de kan bli håller tummarna för er att allt går som de ska !!!!!!

• Mariah1986

Jag väntar på min mens nu så jag kan börja spraya sedan ???? så hoppas att behandlingen slipper avbrytas denna gången !!!!

Svar på tråden Sprutstart 19 oktober