Inlägg från: Anonym (Ångest) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ångest)

Abortfunderingar

Jag är oplanerat gravid, osäker på hur långt gången jag är men i v.5-6 någonstans. Min sambo vill att vi ska göra abort, men jag är osäker. Ena stunden känns det som det enda rätta för att nästa stund kännas helt fel!Gråter

Till saken hör att jag äter mediciner som inte bör ätas under graviditet och de har jag ju ätit innan jag ens visste att jag var gravid. Så jag behöver vägledning. 

Hur går detta till? Jag ska kontakta kvinnokliniken i början av nästa vecka men hur snabbt får man möjlighet att komma in för rådgivning? Vad är det man får göra?? Hjälp jag vet varken ut eller in och jag är så rädd!!!

• Svar på tråden Abortfunderingar
  • Anonym (Ångest)

Är tacksam för svar. Är så ensam i det här, min sambo har inte talat med mig på 2 dagar, det sista han sa: "jag vill ha den bort". Jag bara gråter i omgångar och får panik. Är så rädd att kk inte kommer att vara stöttande.

Jag äter fluxetin(antidepp) och stilnoct (för sömnen). Det står på bägge att de bör undvikas under graviditet men om jag förstått det rätt så behöver man inte avbryta graviditeten. 

• Anonym (Ångest)

Tyvärr är min mamma död Ringde till kvinnokliniken idag och fick en tid nästa vecka på onsdag. Där jag ska få träffa en doktor och tala och kolla hur långt gången jag är. Hoppas att man kommer till en förstående och vettigt...

Svar på tråden Abortfunderingar