Inlägg från: Magnolia10 |Visa alla inlägg
  • Magnolia10

Bf juli 2015

Hej! Hoppar också in här! Är i v 5+3 efter nästan två års försök, pergotime och i väntan på IVF! Tänkte bara kolla med er som befinner er i samma vecka som mig! Fram tills igår kväll har jag haft superömma bröst som idag helt plötsligt bara försvunnit (ömheten, inte brösten ;) ) Efter allt jobb med att överhuvudtaget plussa är jag ju nu livrädd att nåt är fel? Någon som kan lugna? :)

• Magnolia10

Läste om era symtom! Själv är jag i v 7(6+2) och har väldigt få symtom! Har ömma bröst och har mått lite illa till och från. Inte mycket molvärk alls, kan känna det i några minuter vissa dagar bara! Är era symtom konstanta eller kommer och går dem som mina?

Har tid för vul på torsdag nästa vecka! Är skitnojjig att de inte hittar ett pickande hjärta!

• Magnolia10

Jag får göra vul då detta är en Pergotime-graviditet :) Fast om allt ser bra ut så blir det ju inget mer före RUL i ca v 20. Vi funderar dock på att göra ett privat i v 12-13 när (om) vi passerat de kritiska veckorna! Kostar 800kr att göra det privat där vi bor. Ganska mycket pengar men helt klart värt det så man slipper vara så orolig! Det har tagit vääääldigt lång tid för oss att bli gravida och vi är inbokade för IVF i februari, men slipper vi det är det ju helt fantastiskt!!

• Magnolia10

Skönt att fler har symtom som kommer och går! Då är nog allt i sin ordning tänker jag! :) Fick mitt vul flyttat till tisdag nästa vecka så inte långt kvar tills man vet om det bor nåt litet gryn i magen.

Känner ni er gravida än? Jag går liksom och väntar på att nån speciell känsla i kroppen om att jag är gravid ska kicka in, men än så länge ingenting! Det enda jag känner är hunger ;)

• Magnolia10

Åh, undrar varför jag inte fick det utskrivet istället av mina läkare? Lyckades ju till slut (på sjunde kuren) så är ju såklart glad ändå, men finns det bättre alternativ så hade man ju gärna blivit erbjuden det! Vilken kur lyckades det för dig?

• Magnolia10

Läste om dem på nätet nu! Låter ju bra och fungerade ju iaf för dig :) Jag tog min sista och fungerande kur av Pergo utan läkarordination då jag hade ett uttag kvar på receptet. Är väldigt glad för det just nu men lite nervös för vad läkaren kommer säga! Får väl se om det är fler än en därinne (om det nu är någon alls vill säga)!

• Magnolia10

Lady_SW: Jag har också dagar då symtomen håller sig borta! Det enda som är konstant nu är hungern! Är som ett bottenlöst hål som måste fyllas på konstant! :) Jag är jätteorolig för MA för det skulle kännas så snopet att gå omkring och vara gravid fast där embryot dött... Jag har VUL på tisdag så snart vet man! Är i v 7 (6+3).

• Magnolia10

Ja alltså den där oron över för få/för många symtom alltså! Vet inte hur många timmar jag googlat allt och det är ju bara att konstatera att alla är och känner olika! Missfallsrisken är väl densamma oavsett, men man stirrar ju upp sig för allt just nu!

Idag har jag fått äta upp mitt eget gnällande över för lite symtom! Legat däckad i soffan hela dagen totalt kräkfärdig och supertrött! Spydde "på riktigt" första gången idag och nu ångrar jag att jag klagat på att jag knappt känt nåt :)

• Magnolia10

Feather: Beklagar verkligen!!! Fy så orättvist att du fått gå igenom så många missfall! :( Vi får hålla alla tummar och tår för att den lilla bönan kanske ändå klamrat sig fast därinne! Kram

Svar på tråden Bf juli 2015