Inlägg från: isaochbel |Visa alla inlägg
  • isaochbel

Bf juli 2015

Hej tjejer. Hoppar in här BF 20/7 med tredje barnet. Var på RUL i måndags och som vi redan såg på KUBen var det en liten kille till. Har en tjej på snart 7 år och en kille på 2,5år.

• isaochbel
    Liten till skrev 2015-05-04 06:38:48 följande:

Hej hopp! Någon här som har använt babynest till tidigare barn? Jag ska ge mig på att sy ett så fort mitt tyg kommer med posten smile1.gif som ni andra skriver så rasar tiden iväg, v 32 på onsdag för mig.

Har väl samma symptom som de flesta nu, börjar bli ganska trött, och foglossning på det. Har börjat vakna kl 3 varje natt ett par nätter nu, så då kommer väl bebis äta fen tiden sedan. Så var det med sonen, jag vaknade mellan 1-2 varje natt ett par veckor innan förlossningen, och när han väl kom så var det då han villa äta. Konstigt hur kroppen kan förbereda sig så smile1.gif

Babynest är ett några måsten till bebisen anser jag. Till dottern hade jag inget men sydde till sonen som bokstavligen bodde i sitt i 4 månader. Använde det i vagnen, i sängen, i soffan, i spjälsängen överallt följde det med och han älskade att kura in sig i det. Ett tips om du ska sy själv är att göra kanterna extra tjocka. Jag gjorde mitt med lite för låga kanter.
  • isaochbel

Gick in i vecka 32 igår och tycker tiden sniglar iväg. Har varit hemma hela graviditeten då jag har min 2,5åriga son hemma. Sista månaden har jag dock fått beordrad vila och i princip sängläge av läkaren pga. risk för prematur födsel. Har precis flyttat till Spanien och det här med vila och sängläge är inte lätt nyinflyttad, med en liten kille hemma och en stor tjej i skolan + hund. Tur så jobbar min sambo oftast hemifrån så jag kan få avlastning. Vi har bara hunnit med att köpa vagn och lite kläder resten får vi fixa när bebis har kommit.

BF 20/7 3:e barnet, pojke (35år har en snart 7 årig dotter och en snart 3 årig son bor i Madrid)

• isaochbel

Jag har ett BeSafe izI Go babyskydd och är super nöjd! Lätt att bära, lätt att sätt fast även om man inte har basen. Ända minuset om man inte som jag har barn som vill sitta rakare vid 4-5 månader och man inte vill byta till en större stol så kan det bli lite trångt. Alltså jag tror att det blir trångt att ha ända upp till 6-8 månader.

Har älskat mina adaptrar till babyskyddet så lätt om bebisen sover och du behöver växla mellan vagn och bil. För mig är det det bästa inköpet efter Babynestet.

Nu är det 39 dagar kvar och värmen här nere börjar ta kål på mig och dessutom ha 2,5 åringen hemma som måste underhållas.som tur är kommer min svärmor på måndag!!

• isaochbel

Ang. Solskydd till vagnen så har jag satsat på ett uv skydd som man fäster på suffletten. Hade parasoll till första barnet men jag tyckte mest det var i vägen och man fick ändra vinkel hela tiden.
    Är så slut i kroppen 35 dagar kvar och nu sover jag max 2-3 timmar på natten, dagarna blir inte mycket vila då sonen ska underhållas.

• isaochbel

Nu är jag färdig med det här tycker jag. Längtar efter att kunna gå ut och gå, få träna, leka med mina andra två barn utan att få kramp eller ont i ryggen och att få sätta på mig mina kläder igen.
    Sex har vi som aldrig förr minst varannan dag, men som ni andra säger så med de två första barnen tyckte sambon att det kändes jobbigt med "en till som var med". Den här gången struntar han i vilket.

• isaochbel

Äntligen vågade jag mig ner i poolen med min jätte mage och minimala bikini ????. Känner mig som en flodhäst i denna 40 gradiga hettan så doppet var verkligen på sin plats. På tisdag går jag in i vecka 38 så nu börjar alla EKG, CTG, möten med narkos och några extra prover som ska göras varje vecka tills han kommer. Bara nästa vecka är det 3 läkar besök inbokade????,
    hoppas verkligen att jag slipper gå en endaste dag över tiden.

• isaochbel

Gick in i vecka 38 idag och fick ett lite mindre bra besked hos läkaren idag. Liten har väntar sig igen så nu sitter han. Vi bestämde att inte vända honom utan väntar på att det sätter igång och då får vi se hur vi går vidare. Har världens bästa läkare som kommer förlösa mig så det känns super hur det än blir.

• isaochbel
    Liten till skrev 2015-07-01 09:03:11 följande:
    Oj. Har h*n vänt sig igen? Det är min värsta mardröm just nu. Men skönt att du verkar ta det så lugnt. Fast det är klart, finns det plats att vända sig själv så borde det finnas plats att vända tillbaka igen, eller?
    Han har legat nedåt sen länge men natten till igår kände jag ett jäkla bökande och igår på morgonpromenaden fick jag extremt ilande och tryck nedåt så jag hade det på känn att han satt. Eftersom jag inte har i princip någon tapp kvar efter jag hade livmoderhalscancer så är det iof inte guld läge att han sitter och trycker på den i onödan men som du säger finns det plats och vända så kan han ju snurra igen.
    Hade jag inte haft en av Europas bästa förlossningsläkare så hade jag INTE varit så lugn. Men jag känner mig 100% trygg i hans händer vad som än sker.
  • isaochbel
    Moritzia skrev 2015-07-01 19:45:10 följande:

Hur går det för er i värmen? Idag har vi haft 27 grader och jag tycker jag har inte gjort annat än att dricka vatten.. Har till och med fått i mig två tabletter med vätskeersättning. Ändå känner jag av lite huvudvärk och är allmänt hängig nu på kvällen. Nåja, det är väl så det är när man delar med plutten i magen :)

Vi har 40 grader här nere och värmen är helt ok OM jag inte rör mig mer än från lägenheten till poolen. Att gå ut med hunden funkar inte längre.
Svar på tråden Bf juli 2015