Bf juli 2015
Här kom våran lilla kille på självaste bf. Vattnet och värkarna kom kl 4 i morse åkte in till fl till 9. Sedan var han ute 13:56. Har ingen vikt eller längd på han en.
Först föderska och de tog 10tim.
Här kom våran lilla kille på självaste bf. Vattnet och värkarna kom kl 4 i morse åkte in till fl till 9. Sedan var han ute 13:56. Har ingen vikt eller längd på han en.
Först föderska och de tog 10tim.
Ctg såg bra ut idag, igår var bebis väldigt stressad med höga hjärtljud de 45min jag var på ctg och därför ville de kolla igen idag. :)
Fått en tid till igångsättning på BF, ska till barnmorskan på måndag och diskutera.
Hoppas ju dock att hon ville komma ut i helgen, för igångsättning låter inte så himla kul?
Idag har jag verkligen storstädat här hemma (ja, igen!), sambon var på jobb så jag har dragit ut både soffan och sängar för att dammsuga bakom (får ej göra sånt när han ser på pga "för tungt" haha!). Tvättat alla filtar och soffkuddar och pysslat med alla blommor.
Kan ju säga nu att det inte var min bästa idé för nu ligger jag på soffan med en jäkla smärta i höften och sammandragningar, en bebis som är livligare än livligast och solen i ögonen. Men hemmet är rent iallafall!
Imorgon tänkte jag bege mig ut i skogen & plocka lite svamp & blåbär. Gäller att fixa sånt nu före bebis tittar ut. Om hon inte gör det inatt då förståss! :D
Har nu varit och klättrat i skog & berg, hittat lite kantareller och blåbär, åkt på skumpiga vägar och fasiken inga känningar av något. Lite kissnödig bara pga en liten bebis som skumpat på urinblåsan. Blir nog ingen bebis här nu i helgen! Nu ska jag vila lite, är helt slut! Tur att det är sambons tur att laga middag. :)
Ja, jag tog nog och sa lite fräckt att "mm, du kan ju komma och sätta igång mig" nu ikväll, men han svarade att det där fick nog vänta några månader till. Alltså! Inget sex på flera månader! Har inte haft sen i mars, det är ju helt galet! Nä fy fasiken. Fast kanske man inte är så sugen sen efter förlossningen...?
Grattis till bebisen Jennie1! :)