Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

soturi skrev 2015-05-17 17:18:31 följande:

Vecka 32 imorgon, tiden går sååå långsamt. Har inga problem alls förutom att mina fötter blir ruskigt varma om nätterna, mår oförskämt bra! Min navel petar inte bara ut, den verkligen har ett eget liv, jag hatar den och det är det första alla påpekar.. så fjantigt att tjura över en navel haha :)

Hade en hund, mitt livs kärlek som vi fick avliva i december och jag har mått skit över detta fram tills en månad sen när vi på ren chansning tog över min mammas katt, och nu har jag börjat nojja mig över att bebis ska vara allergisk. Jag tror inte jag klarar av det, jag behöver ha djur i min närhet och hund är det inte ens tal om på lääänge, uscha :(

Blev erbjuden föräldrakurs men jag jobbar det datumet och det går inte flytta på, amningskurserna ska vi inte gå på då vi ska flaskmata och pumpa och det blev helt tyst inne hos mvc när vi tog upp det, det var inte populärt alls. Vi fick även chansen att besöka förlossningen/bb, men jag och sambon är aldrig lediga samtidigt så det klaffar inte, meeen...jag har tittat en nedrans massa på "en unge i minuten" så jag är självutnämnt proffs. Försöker se allt ur en positiv synvinkel men det är inte lätt när allt går emot en :p

förlåt, nu har jag gnällt av mig. Så skööönt :)

Äh, gnälla är ett av de privilegium man har dom gravid. Såklart är man glad och tacksam, men det ÄR jobbigt och påfrestande också

Ha ha jag blev full i skratt när du skrev att bm blev helt tyst, det kan jag tänka mig jag ska prova amma denna gång med, men komplettera med ersättning så fort det behövs. Strulade tillräckligt förra gången

Nej nu åker vi ombord på cinderella, ska åka på kryssning bara jag sonen och sambon. Så mysigt!
  • Liten till

Idag är det v34 för min del. Men just nu känns det lite segt. Magen spänner och drar som vara den, det för riktigt ont till och från, och jag tror jag har en kickboxare där inne, eller en gymnast. Sparkar och trycker mot revbenen så det gör skitont, flera gånger per dag. Undrar om man kan ha blåmärken på insidan?

Fast samtidigt är jag glad och tacksam att få uppleva detta igen, även när det är så jobbigt.

Bara 15 dagar kvar att jobba, och eventuellt blir jag ledig 2 eller 3 av dem. Ganska skönt

• Liten till

Jag tycker också en Bf lista vore toppen!

Bf 8 juli, har en 6årig son tidigare och är 30 år.

• Liten till
    Stokke skrev 2015-05-20 21:02:30 följande:

Oj vad ni har skrivit mycket :) vad kul!

V34 här. Vet ni när man kan börja plocka föräldradagar? Jag har BF 4/7, ska jag räkna med att jobba till 12/6 eller 18/6?

12/6 är v 38 och 18/6 är v39.

Idag är jag i vecka 33+3. Hur ska jag tänka för att få fram 2 veckor innan BF? 12/6 eller 18/6?

Kan jag jobba länge om jag vill? Om företaget godkänner det?

Tack på förhand!

Jag tror man får börja plocka föräldradagar redan 2 mån innan bf. Alltså 60 dagar innan. Så var det när jag väntade sonen i allafall. Fast så mycket vill man kanske inte ta Om man inte är tvungen såklart.
  • Liten till
    Moritzia skrev 2015-05-20 22:08:41 följande:

Någon mer som har en mage som inte växer? :/

Var hos BM idag och magen hade inte växt nånting sen sist jag var där, för tre veckor sen..

Förhoppningsvis har bebis bara ändrat läge och därför har magen inte blivit större, men jag ska på en extra kontroll nästa vecka. Bebis rör sig iaf lika mycket som vanligt så det borde ju inte vara någon fara. BM sa åt mig att inte vara orolig men ja, det är ju lättare sagt än gjort! :/

Förstår att du är orolig! Jag ska till bm idag, och här känns det som det växt för mycket. Men vi får se. Men precis som din bm sa så kan ju bebis bara ligga längre bak denna gång hon mätte än sist. Och känner du rörelser så borde ju bebis må fint

Är du alltför orolig så ring in till förlossningen och prata, kanske kan du få ett extra ul eller så? Men kag tror det är lugnt.
  • Liten till
    faerie skrev 2015-05-21 11:41:06 följande:

Var hos barnmorskan igår och allt såg bra ut. Lite lågt blodtryck (90/60) och har börjat få lite foglossningsbesvär - hade inte ens funderat på att mitt "ont" framtill kunde vara foglossning men det var det tydligen med stor sannolikhet. Så tänkte lite extra på hur jag låg och sov inatt, inte lika snett som vanligt och vaknade med mindre ont faktiskt. 

Nu är det största problemet för mig att jag sitter så mycket på jobbet. Har inget höj och sänkbart skrivbord så det är lite svårare att byta arbetsställning med jämna mellanrum. Får ont i rygg och svanskota.

Endast 5 veckor kvar att jobba. Förhoppningsvis går det snabbt, jag trivs inte på jobbet just nu och längtar verkligen till ledigheten!

Ett tips då om du börjar få ont är att inte sitta med benämning kors. Båda fötterna i golvet. Och sov med en tunnare kudde eller ett täcke mellan knäna om du ligger på sida. Tro mig du vill inte ha ordentlig foglossning! Hoppas du slipper
  • Liten till

Jahopp då har man varit första svängen på förlossningen då :-/

Hade alldeles för höga fosterhjärtljud hos bm, och blev skickad till bedömningsmottagningen. Där var det fullt så dom skickade mig till förlossningen. Fick ta ett ctg och ett snabbt ul, men allt var perfekt. Däremot så är det inte rumpan som trycker så fruktansvärt uppåt mot revbenen som jag trott, utan huvudet. Det är tydligen därför det gör extra ont också, för huvudet är hårdare och när den sträcker ut sig så spänner det mer tydligen. Så nu blev jag lite orolig att den inte kommer vända sig innan det är dags! Men överläkaren sa att det var gott om tid och plats för henne att vända sig. Fast jag tycker inte det finns en millimeter utrymme över i min mage

Men skönt ändå att få kollat att allt var bra.

• Liten till

Jahopp då har man varit första svängen på förlossningen då :-/

Hade alldeles för höga fosterhjärtljud hos bm, och blev skickad till bedömningsmottagningen. Där var det fullt så dom skickade mig till förlossningen. Fick ta ett ctg och ett snabbt ul, men allt var perfekt. Däremot så är det inte rumpan som trycker så fruktansvärt uppåt mot revbenen som jag trott, utan huvudet. Det är tydligen därför det gör extra ont också, för huvudet är hårdare och när den sträcker ut sig så spänner det mer tydligen. Så nu blev jag lite orolig att den inte kommer vända sig innan det är dags! Men överläkaren sa att det var gott om tid och plats för henne att vända sig. Fast jag tycker inte det finns en millimeter utrymme över i min mage

Men skönt ändå att få kollat att allt var bra.

• Liten till
    Moritzia skrev 2015-05-22 08:45:36 följande:

Så skönt att allt var bra!

Förstår att det känns oroande och jobbigt, men du får försöka att lita på läkaren. Vilken vecka är du i? Min bebis har troligtvis inte heller vänt sig än, BM tyckte det var svårt att känna hur den låg. Men jag är "bara" i vecka 34 så bebis har tid på sig att hitta rätt :)

Jag är i v 34 jag med, (33+2)

Men det känns ändå helt ok nu när jag fått fundera en sväng däremot vill jag INTE prova med vändningsförsök om hon inte vänt sig själv. Fick hon så höga hjärtljud bara av att bm försökte känna hur hon låg igår så lär ju det bli minst lika av ett vändningsförsök. Då blir jag hellre snittad. Men som sagt, många veckor kvar så det blir som det blir
Svar på tråden Bf juli 2015