Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

ememi skrev 2015-05-22 07:39:17 följande:

Bf 26/7 första barnet:) en pojke. Jag är 27 år. Börjat svullna som bara den. Tungt är det nu. Stödstrumpor är en bra uppfinning. Det jobbiga är bara kliande fötter efter man använt dom ett tag. Halsbrännan har också kommit nu. Men nu känns det inte så långt kvar ändå. Vecka 31 nu:)

Måste då tipsa om Novalucol tuggtabletter. Det är min räddning just nu funkar riktigt bra mot halsbrännan för mig i allafall
  • Liten till
    Stokke skrev 2015-05-23 21:18:53 följande:

Är det någon som har värk under/ mellan brösten. Alltså högt upp i magen?

Är otroligt rädd för att moderkakan ska lossna.

Precis där revbenen går ihop eller hur man ska säga? I så fall JA! Till och från, första gången trodde jag att något var riktigt fel, men när jag få så där ont så hjälper faktisk
  • Liten till

Så hjälper det faktiskt att sätta mig upp, dricka lite vatten och ta Novalucol. För jag har fått så när jag legat. Tror det är halsbränna som inte nått upp riktigt eller hur jag ska säga. Skitjobbigt och det gör verkligen as ont.

• Liten till

Är det någon mer än jag som är så jä**a öm i magen?

Känns som att det är stora blåmärken på insidan av magen, och att bebis trycker och sparkr precis där de är som värst. Kommer inte ihåg att det gjorde så här ont att vänta sonen! Usch. Har inte någon bra dag alls, sov till halv tre inatt, sen var jag vaken med en överjävlig halsbränna resten av natten. Men fick i allafall sova 3 timmar när sonen var i skolan.

Aja bara 6 veckor kvar hoppas jag!

• Liten till
    Moritzia skrev 2015-05-26 08:03:02 följande:

Jag är också öm i magen, känns precis som du skriver att det är blåmärken på insidan och att bebis ligger och skaver mot dem! Inte skönt alls!

Usch för halsbränna, det hade jag extra mycket inatt. Gaviscon hjälpte knappt nåt, ska köpa Omeprazol idag och testa.. Vad tar du mot halsbrännan?

Novalucol tuggtabletter. Tycker de funkar toppen! Jag tar faktiskt i förebyggande syfte varje kväll nu, funkar bra. Hoppas du hittat nåt som hjälper.
  • Liten till

Vad roligt att så många skriver här och är aktiva igen! Nu har jag 7 dagar kvar att jobba. Ska bli så skönt att vara ledig! Fast i och för sig så är det 9dagar kvar då jag måste gå upp, sonen går i skolan två dagar då jag har semester. Jag tyckte inte riktigt att jag orkade vara med klassen då de ska gå 1,3mil naturstig så då får de klara sig själva när jag är hemma och latar mig.

Har ni andra börjat packa BB-väskan än? Insåg att idag är det 6veckor kvar, kan alltså även vara 4! (Eller 8, men det kan vi bortse ifrån )

Jag har så ont under huden på hela ovansidan av magen där bebis ligger och gnider och spänner ut sig, så jag märker inte av foglossningen lika mycket, och det är väl i allafall positivt. Däremot så får jag sd när jag rör mig mycket (alltså längre än mellan soffan och kylen ) så promenader funkar ändå inte.

• Liten till

Jag är i v 35 idag och har gått upp 10kg. Känns helt ok, i princip allt sitter på magen, förutom lite i händerna

Ok skönt att det inte bara är jag som inte packat bb-väskan då men jag har planerat lite. Typ mobilladdare, sköna trosor från newbody och mjukisbyxor att åka hem i. Kanske en tidning eller bra bok om man får ligga länge med värkar.

• Liten till

God morgon alla!

Fy f-n vad jag är stel såhär på morgonen. Känns som jag är ett 200kilos kylskåp såhär innan man kommit igång.

Igår fixade och donade vi lite i bebisrummet, så roligt! Satte upp gardiner, vilket vi inte haft där inne sen vi flyttade hit i nov, rummet har bara vart förvaring.

Möblerade om lite och så, en bokhylla med mina böcker som fortfarande ska ut, men det får stå så länge. Men åh vad det kliade i händerna av att börja bädda på en gång

Idag vaknade jag och då var sonen redan vaken, och hämtade sin medecin själv, just nu värmer han en vetekuddar till mig som han tror jag inte hör samt fixar egen frukost. Det är LYX att ha en så snäll 6åring.

• Liten till
    h81 skrev 2015-05-31 23:33:19 följande:

Tänk att imorn är det måndag.. o jag ska inte jobba... jobbade sista dagen i fredags o ska gå hemma med havandeskapspenning nu juni månad!

Ska bli skönt!

Två veckor kvar tills barnen får sommarlov också.. Sen!! Ska vi njuta allihopa! ????

40 dagar kvar.. minst.. (gått över 5 resp 11 dagar med dom andra..)

Tvätta kläder o sen om några veckor börja packa väskan o bädda spjälsäng.. nu börjar det bli på riktigt! ????

Åh vad skönt att vara hemma nu jag jobbar denna vecka men inte torsdag, samt tisdag nästa vecka

Så det är bara 5 korta dagar kvar. Sköönt.

Tog fram bebiskläderna igår, tänkte tvätta igenom och lägga ner i storleksordning nu. Men de är ju så små!
  • Liten till

Nu är jag sjukskriven på heltid fram till bf. Hoppas bara fk godkänner! Tyvärr har jag allra mest ont på morgonen, men måste ändå upp och iväg med sonen :-/. Men jag kan ju vila mer i allafall.

Jag har sorterat kläder efter storlek, och ska nog börja tvätta idag när jag är hemma.

Ang babyskyddet så kommer vi nog prova spänna fast basen här snart, men sedan ställa den lättillgänglig. De brukar vara så enkla att sätta dit så det hinner man innan förlossningen tror jag.

Har flera dagar tänkt börja med bb väskan nu, så idag måste jag verkligen få det gjort känner jag. V 36 idag

Svar på tråden Bf juli 2015