Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

Mecros skrev 2015-06-03 08:22:53 följande:

Okej, vad skönt för dig att få vila nu. Håller tummarna att FK godkänner!

Ja, undra om vi ska göra detsamma. Testa att sätta in den bara. En pappa på föräldragruppen rekommenderade att göra det innan för när hans första skulle komma kunde han inte koncentrera sig på att sätta den rätt när dem skulle åka in. Men det är väl olika för alla.

Vad roligt att börja med BB väskan, jag har hittills packat i amningsinlägg endast.. Hur mycket packar du med dig?

Hmm jag har precis börjat tvätta bebiskläder så nu ska jag pausa med familjeliv och sedan börja packa. Men jag vet inte riktigt vad?

Mina bästa mjukisbyxor åker ner, riktigt sköna trosor såklart. Amningsinlägg och kläder till lillan. Ett paket always night. (Man vill INTE åka hem med sjukhusets gigantiska bindor!) en bh-top från apoteket som jag hade i början och på nätterna med sonen, det är inte så skönt med bh första dagarna när mjölken rinner till, och något måste ju hålla kvar amningsinläggen.

Sedan blir det väl en skriven lista med sånt som man ska komma ihåg att slänga i det sista man gör, mobilen, laddare, plånbok, förlossningsbrev. Kanske packar en liten neccesär med småtuber schampo, balsam och sånt, hårborste, linser.

Hmm... Verkar bli mer än jag trodde ändå nä dags att börja. Frågan är vilken väska man ska ha?...
  • Liten till

Jag tänkte ta kläder i 50 och 56, ganska tunna, samt en filt att lägga över i babyskyddet om det behövs. Vi kommer ju bara gå ner i parkeringsgaraget och åka direkt hem, så risken är ju snarare att det blir varmt än att det blir för kallt

• Liten till
    Moritzia skrev 2015-06-03 20:04:34 följande:

Jag har också packat kläder i stl 50 och 56, plus en tunn och en tjockare filt. Jag har nog packat det mesta nu, behöver köpa lite smidiga förpackningar med schampo och balsam, plus lite energigivande småsaker, typ gainomax och kexchoklad :)

Jag hade massor av godis, Coca-Cola, kexchoklad mm till förlossningen sist, använde inget av det

Blev itvingad en halv limpmacka och ett glas saftsås som kom upp igen. Däremot efteråt, när vi kommit upp på bb vid 23.30, då åkte sambon och köpte mat på Max, och det har aldrig varit godare!!

Så denna gång blir det en flaska vatten kanske, och ett äpple typ.
  • Liten till

ja man blir större och större och tyngre och tyngre detta är ändå taget den 17 maj, så 2 1/2 vecka sen. Är i v 36 idag.

• Liten till
    Whizzer skrev 2015-06-03 21:55:05 följande:

Vi kommer att lägga babyskyddet i bagageutrymmet på bilen och montera det när vi åker hem från BB.

Bara lägga det löst? Tänkte bara att det kanske inte är så bra om der åker runt och slår i. Men du kanske tänkte i kartong eller fastspänt?
  • Liten till
    Moritzia skrev 2015-06-04 07:54:52 följande:

Hm.. Jag packar ner lite sånt ändå, ifall man behöver det. Alla är vi ju olika :)

Igår bäddade vi spjälsängen, det blev så fint och mysigt. Fast vi kommer troligtvis inte använda varken täcke eller kudde i början. Men det känns ändå bra att ha det i ordning :)

Ja man kanske ska slänga ner lite sånt ändå, det är ju inte säkert det blir lika igen

Åh jag vill också bädda nu, men när jag har bäddat så måste vi stänga dörren dit, för jag ska bädda med rosa och ingen vet vad vi ska få, hihi. Eller jo min svägerska och min moster som var med till ullared

Så jag får väl vänta lite till i allafall...
  • Liten till
    Moritzia skrev 2015-06-04 09:40:20 följande:

Åh vad mysigt att ni har hållit det hemligt! Just nu vill jag också veta om det är en pojke eller flicka som bökar runt där inne. Men det är bara till och vänta :)

Vi har bäddat med ljust grönt och hela rummet går i grönt och beige. Lite åt pojkhållet kanske, men lägger man till lite rosa blir det fint till en flicka också :)

Ja ljusgrönt är jättefint ihop med både rosa och blått!

Fast det roliga är att nästan alla tror att det är en tjej ändå, och vi har sagt att vi har försökt se vad det är men att det inte gick. Vi tog reda på det med sonen så alla antog att vi skulle göra det nu med.

Men denna gång är vi 100%, för vi gjorde mkp och då är ju svaret helt säkert.

Sitter hos barnmorskan och väntar nu, ska in och skriva förlossningsbrev. Fast det blir nog ganska kort, "All bedövning och smärtlindring som finns tack. Och gärna lite extra."
  • Liten till
    ememi skrev 2015-06-07 07:58:24 följande:

Är i vecka 34 på måndag. Och så här ser fötterna ut haha längtar så tills han kommer :)

Åh der såg inte så skönt ut! Hoppas det inte gör ont i allafall?
  • Liten till
    ohhello skrev 2015-06-08 20:26:08 följande:

3 arbetsdagar kvar & sen semester före mammaledigheten börjar. Känns bra, tycker nästan jag kunde gått på semester redan i början av denna månad för känner mig lite överflödig & onödig på jobbet.

Var till barnmorskan förra veckan och ska tillbaka dit nästa vecka, bebisen har vänt sig med huvudet ner & allt ser fint ut. Mitt hb hade sjunkit igen så nu äter jag ENORMA mängder järn, tycker jag iallafall.. kan ju säga att jag inte mår så bra i magen av det!

Är glad för att jag inte har några större krämpor dock, varken foglossning eller svullnader. Det kommer väl med full kraft sen istället.

Iallafall, är det någon som vet det här med amningsBH? Tänkte fara & köpa ett par nu i veckan för har endast en enda BH som jag får på mig utan att det känns obekvämt. Hur vet man hur stor kupa man ska skaffa? En storlek större eller vad? :S

Bild från i torsdags, v.32+2. Går in i v.33 imorgon. :)

Fin bild!

Och härligt att bebis ligger rätt

Jag vet att sist så fick jag gå från 70B till 80c på amningsbh för att den skulle sitta bekvämt! Så denna gång tänker jag nog köpa en, och sedan försöka avvakta till 3-5dagar efter förlossning och köpa någon mer sen. Däremot tyckte jag att Apotekets mjuka top som de har är helt perfekt att ha på natten, eftersom den höll amningsinläggen på plats och ändå var så mjuk.

Idag ska vi in till förlossningen IGEN, ska träffa en läkare och prata om ev vändningsförsök eller om det blir snitt eller hur det blir. Usch, vill INTE göra nåt vändningsförsök faktiskt hellre snitt. Aja vi får se hur det går, hoppas jag får veta helt klart nu bara så jag slipper gå och oroa mig mer.
Svar på tråden Bf juli 2015