Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

Mecros skrev 2015-04-12 21:34:39 följande:

Sambon är 187cm lång och brio smile var en av de högaste ligg och sittdelarna just för att passa hans längd. Det finns ett bra erbjudande på blocket, minns inte hemsidans namn nu men vi beställde därifrån, om du behöver babyskydd dvs. 6495kr för sitt/liggdel, chassi, babyskydd + bas.

Jo den är ju hög, men får du ut handtaget tillräckligt långt från vagnen, så han inte slår i fötterna i varukorgen om han går lite längre steg? För det var problemet förra gången för oss. Men jag är så fast vid den så det blir en smile oavsett, så får han köra emmaljunga om det skulle vara så
  • Liten till

Idag är jag så lycklig har precis bokat och bestämt att åka till ullared på lördag ska handla massor till bebis och lite till mig själv. Ja såklart massor till sonen med

Sambon får minst

Så alla ni som har tips på vad som behövs till ett juli barn! Sonen kom juni december, och det är ju snart 6 1/2 år sen så jg har säkert glömt massor. Amningsinlägg, kläder, hoppgunga, nappar, mammakläder, bitring, babygym, står redan på listan. Mer?

• Liten till

Jag kan inte ligga på mage när jag ska sova, men när jag vaknar gör jag det ibland. Och det känns helt ok. Trots att jag tycker magen är så enorm.

• Liten till

Här är det 32 arbetsdagar kvar, ska jobba till 9/6. Så skönt! Fast jag ska försöka få går ner på halvtid strax innan, känner att det är jobbigt att gå med foglossningen.

Så här ser magen ut i vecka 29, fast bilden gör den inte riktigt rättvisa, känns ännu större i verkligheten

• Liten till
    Mecros skrev 2015-04-23 13:35:19 följande:

Idag fick jag reda på att min graviditetspenning blev godkänd! Så skönt :) går hem 22a maj. Det gick fort, mina papper kom in 13 april så 10 dagar tog det :)

Åh vad skönt, grattis får man väl säga verkar ju inte alltid vara så lätt att få igenom...
  • Liten till

Jag har räknat med att lägga mellan 2-10000 till. Vi har säng med allt till, för madrass, täcke kudde och alla påslakan kostar ju lite, så det är skönt att ha klart. Har en del kläder, men ska nog komplettera lite till sen när jag packar upp och sorterar in.

Vagn har vi en med sitt och liggdel, men det blir nog en ny brio smile ändå, jag vill ha en liten och smidig vagn! Den vi har är emmaljunga duo edge -08, det var den typ största som fanns då.

Sen är det alla småsaker som fattas. Febertermometer, amningsinlägg, våtservetter, blöjor. Hmm. Nu kommer jag inte på mer, är kanske ganska färdig ändå

Amningskudden har jag sytt nytt överdragskläderna så den är jag nöjd med!

Ett babygym är det jag kikar efter just nu, men kollar mest tradera och blocket, men har den så otroligt kort tid ändå.

• Liten till

Bullen och grisen- superfin väska! Tänkte nog faktiskt kopiera dig och köpa en likadan

Går och velar om jag ska beställa en brio smile med sittdel, liggdel, babyskydd och bas till babyskyddet från jollyroom, de tog 7290 för hela paketet. Då är det dessutom fraktfritt. Men jag funderar hur smidigt det är om något händer, antingen nu eller under förlossning, samt om något går sönder på tex vagnen? Inte lika enkelt som en fysisk butik känner jag.

• Liten till
    Stokke skrev 2015-04-25 18:25:18 följande:

Hur som så är det ett riktigt bra pris.

Min kollega har just det kittet. Hon är super nöjd.

Dock säger en annan kollega att brios babyskydd är mindre än Maxi-cosin så de fick beställa en större stol relativt tidigt eftersom deras son växte ur skyddet.

Jo vi hade ju maxi cosi till sonen och svägerskan brio samtidigt till sin son. Men vi bytte ändå till en maxicosi mobi efter typ 6-7 mån, jag orkade ändå inte bära sonen i babyskyddet längre då. Och han satt ju lika bra i den. Och nu med två bilbarnstolar så känns brion lite mindre och smidigare. Men vi får väl se. Såg att babyland också tar 7200 nånting för hela setet, och där vet jag att de har allt med förlossningsgaranti osv. Så vi får se. Var bara 2-3 dagars leveranstid, så det kändes inte som att det behövs göras idag direkt
  • Liten till

Någon mer som börjat beställa eller hämta ut alla babyboxar

Jag hämtade min från apotek hjärtat idag. Väldigt bra saker, men jag blev så full i skratt! Det finns en sån där liten liten påse med creme i, varuprov. Så står det face på den. Ok schysst tänker jag, snällt med en bra ansiktskräm till mig som mamma. Men Nix! Det är ansiktskräm till bebisen? Eh ja för många bebisar använder det, eller? tyckte det var lite småkul i allafall.

• Liten till

Hej hopp! Någon här som har använt babynest till tidigare barn? Jag ska ge mig på att sy ett så fort mitt tyg kommer med posten som ni andra skriver så rasar tiden iväg, v 32 på onsdag för mig.

Har väl samma symptom som de flesta nu, börjar bli ganska trött, och foglossning på det. Har börjat vakna kl 3 varje natt ett par nätter nu, så då kommer väl bebis äta fen tiden sedan. Så var det med sonen, jag vaknade mellan 1-2 varje natt ett par veckor innan förlossningen, och när han väl kom så var det då han villa äta. Konstigt hur kroppen kan förbereda sig så

Svar på tråden Bf juli 2015