Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

isaochbel skrev 2015-07-08 22:23:32 följande:

Dagen som började bra slutade mindre bra! Min läkare ringde på kvällen och det visade sig på odling att jag har fått GBS :(. Orkar fan inte med mer komplikationer, inte nog med att det är stor risk för halv akut KS när det är dags för ärrvävnaden efter min operation av livmodertappen kan antingen spricka eller inte öppna sig ordentligt. Spricker ärrvävnaden för snabbt kan de behöva ta bort hela livmodern om det blir en för stor blödning. Nu är jag ännu oroligare för vad som kan hända med bebisen vid förlossning och GBS har googlat ( vilket man inte ska) och läst massor av skräck historier. Så nu är det medicinering i 1 vecka och be till gudarna att den försvinner innan det är dags. Mitt järnvärde var nere i 44 inte för det säger mig något men det var tydligen inte heller bra så jag ska få dropp med järn efter förlossningen och antibiotika innan förlossningen mot GBS. Man är inte så tuff nu kan jag lova.

44 i järnvärde är väl INTE bra! Jag hade 88 efter mitt missfall förut, fick inte lämna sjukhuset innan jag fått två påsar blod.

Fy vad jobbigt med GBS, hoppas verkligen antibiotikan hjälper. Själv är man på väg till förlossningen, men inte för att få barn tror jag blir så yr till och från och får sån hjärtklappning. Så de ville kolla en extra gång. Så det var ju bara åka det!

Men får väl komma hem om någon timme eller två.
  • Liten till

Äntligen orkat gå upp efter att ha kommit hem 3 inatt från förlossningen. Eftersom jag hade hjärtklappning och tyckte att det blev lite tyngre att andas emellanåt så ville de ha in mig, så de tog ekg och kollade lungorna. Men allt var bara bra, och bebis ctg var också bra. Men fy vad jobbigt att ligga uppkopplad med slangar hit och dit och sen fick de ändå göra om allt för de hade tagit fel sorts ekg först? Aja, nu är BF passerat här så nu får hon väl ta och komma snart tycker jag! Men ännu inga värkar eller speciella känningar så det verkar ju ta tid.

• Liten till
    Mecros skrev 2015-07-09 12:03:04 följande:

Okej. Skönt att du kunde somna om! Ja jag hoppas det drar igång på riktigt snart!

Jag har fått sova i 20min intervall då förvärkar/värkar (?) kom var 15-25 minut under hela natten. Nu på morgonen har det varit allt från 5-30 minuter mellan. Fått andas igenom dem. Undrar hur länge det ska vara såhär?

Har funderat på om jag ska städa eller något så att det kanske drar igång men känns dumt eftersom jag knappt sovit. Det börjar när det börjar ändå.

Jag har försökt städa igång det nu på eftermiddagen men det har inte funkat här tyvärr, hur går det för dig?
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-07-09 18:08:24 följande:

Okej. Härligt att ha städat ifall det skulle dra igång ändå :)

Jag har varit iväg under em och hjälpt till med flytt. Väl där så undrade jag hur jag tänkte då värkarna gjorde ont, men nu när man är hemma verkar det ha lugnat ner sig igen :(

Sådär höll det på lite när jag väntade sonen. Hade två riktiga värkar på natten mellan onsdag-torsdag, sedan var 20 minut hela torsdagen. Torsdagkväll ca 12 min emellan. 10 min hela natten mot fredag. Fredag morgon slutade det helt en timme! Sedan började det igen. Vid 10 så skulle vi åka in så jag skulle få nåt att sova på, men på väg in så kom de med 6min mellanrum. Så väl inne var jag precis öppen 3 cm. Sedan är han född 19.16 på kvällen

Så det kan ta tid! Men hoppas det sätter mer fart för dig nu! Är ganska avundsjuk kan jag säga
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-07-09 20:53:03 följande:

Fick nyss springa på toa och göra nr2! Tänkte att nu tömmer kroppen tarmen.. Men det kan lika gärna vara all choklad jag lyckats äta idag haha.

Hur går det för dig liten till? Och er andra?

Ja man vill ju gärna tolka alla tecken som att det skulle vara början på nåt

Här är det alldeles för lugnt. Men kanske är bra att man vilar lite inför förlossningen. Men just när det tog så många timmar sist innan det verkligen var på gång så vill jag att det ska börja NU!!
  • Liten till
    Trassla skrev 2015-07-09 21:43:12 följande:

Väskan packad, babyskyddet i bilen. Sovtabletten ligger och väntar på sängbordet.

I morgon kl 9 ska vi vara på förlossningen för att sättas igång. Detta har vart de längsta månaderna i mitt liv.

V37+0 vad jag har längtat. Trodde aldrig jag skulle klara detta.

Snart är plågan över och vi får träffa vårt underbara barn och får känna att det vart värt alla plågor.

Åh vad härligt! Lycka till i morgon, det kommer gå jättebra!! Du får skriva här sen hur allt gick
  • Liten till

Jaha. Då är man i v41 (40+1). Och ingen bebis, inga tecken, ingenting. Kommer nog vara gravid resten av livet här.

• Liten till
    Jennie1 skrev 2015-07-10 15:47:24 följande:

Samma lika, 40+2 här. Kommer också vara gravid resten av mitt liv.

Fint då kan vi hänga kvar här i denna tråd med våra magar när alla andra fått och vi är kvar :-P

Börjar bli liite less på alla som frågar -Är du hemma än, dka inte du vara på bb?
  • Liten till
    Trassla skrev 2015-07-10 16:18:06 följande:

6 timmar in i igångsättningen. Det ända som hänt är att jag behöver kissa ca var 45min. Haha.

Konstig känsla att längta efter smärta.

Kom igen nu!!!! Kom igång.

Ja nu lär det ju komma igång tycker jag! hejja hejja!! Tänker på dig!
  • Liten till
    Jennie1 skrev 2015-07-10 17:17:47 följande:

Haha, ja precis. Funderar om man ska stänga av telefonen och dra igen alla gardiner. Idag är det tre stycken som har ringt och hört "formen": känner du nått? Händer det nått? Osv. Suck!

Ja och just det där "Känner du nåt?" Då har jag lust att svara -Ja jag känner för att smälla till alla som frågar!! Det är klart jag känner nåt! Massa olika saker hela tiden! Och allt försöker man tolka och överanalysera! Oj nu har jag kissat mer än vanligt, hmm nu är jag nog lite lösare i magen, Oj nu är jag sugen på vindruvor kan det betyda nåt? Jag blir galen! Tur att alla här finns, så man kan avreagera sig, annars hade jag nog inte haft några vänner eller sambo kvar snart
Svar på tråden Bf juli 2015