Bf juli 2015
Dagen som började bra slutade mindre bra! Min läkare ringde på kvällen och det visade sig på odling att jag har fått GBS :(. Orkar fan inte med mer komplikationer, inte nog med att det är stor risk för halv akut KS när det är dags för ärrvävnaden efter min operation av livmodertappen kan antingen spricka eller inte öppna sig ordentligt. Spricker ärrvävnaden för snabbt kan de behöva ta bort hela livmodern om det blir en för stor blödning. Nu är jag ännu oroligare för vad som kan hända med bebisen vid förlossning och GBS har googlat ( vilket man inte ska) och läst massor av skräck historier. Så nu är det medicinering i 1 vecka och be till gudarna att den försvinner innan det är dags. Mitt järnvärde var nere i 44 inte för det säger mig något men det var tydligen inte heller bra så jag ska få dropp med järn efter förlossningen och antibiotika innan förlossningen mot GBS. Man är inte så tuff nu kan jag lova.
Fy vad jobbigt med GBS, hoppas verkligen antibiotikan hjälper. Själv är man på väg till förlossningen, men inte för att få barn tror jag blir så yr till och från och får sån hjärtklappning. Så de ville kolla en extra gång. Så det var ju bara åka det!
Men får väl komma hem om någon timme eller två.