Mecros skrev 2015-11-23 22:06:27 följande:
Hur mår ni? Vårat dop är äntligen överstökat! Jätte vackert men skönt att det är över.
En fråga!?
En mamma från mammagruppen ska ha dop för sin dotter snart. Vi är bjudna på det då vi blev goda vänner under graviditeten samt efteråt. Jag känner hennes sambo och hennes sambos äldre barn sen tidigare (i ca 10år), jag kommer knappt på någon doppresent men ikväll satt jag och tittade på fotopussel. Alltså framkalla ett pussel med ett collage av bilder på barnet och barnets familj. Men sambon total nekar och säger att sånt kan man inte ge bort i doppresent, vad säger ni?
Själv hade jag blivit glad om jag fått det och det är ju något som håller ganska länge. Vi tittade annars på en nalle som är helt ekologisk och gjord på återanvända stuvbitar från ett klädföretag (geggamoja). Nallen tycker sambon att vi ska ge.
Hm. Först tänkte jag att ni känt varandra så kort tid så då hade nallen varit bättre. Men har du känt hennes sambo länge så kanske pusslet. Men har du så mycket fina bilder på henne och hennes familj?
Personligen hade jag valt att ge nallen.
Vad härligt att ha dopet avklarat, och att det gick bra!
Här rullar allt på som vanligt, nätterna är som vanligt igen så vi sover bra, däremot är lilla damen fortfarande skitsur och kan inte ligga någonstans alls, men babysittern och hoppgungan funkar just nu. Så det är ju alltid nåt
Vi har börjat lite smått med gröt också, och mosad potatis med smör när vi har ätit det. Det ser inte ut som hon tycker om det så jättemycket, men hon tar det i allafall.
Tänkte prova majskrokar snart! Npgon som testat det än?