• Jko

Bf juli 2015

chilibean skrev 2014-11-19 14:47:09 följande:

Köpte seaband igår men det verka inte hjälpa mitt illamående eller så har jag den helt fel....

Sitter på jobb nu och jag mår så himla dålig så jag bara vill falla sönder och försvinna från denna planet...

Denna mörka kalla novembervädret i  kombination av illamående tar kål på mig...Gråter

Har varit hemma från jobbet nu i flera dagar pga illamående. Bad sambon köpa postafen åksjuketabletter igår för att jag läst att de kan hjälpa litegrann. Imorn blir det att försöka jobba igen...får se hur det går. Tycker iaf att det har hjälpt litegrann.
  • Jko

Sådär då var det bokat!
    Tidigt vul den 4/12 :) Spännande kan knappt vänta!!

• Jko
    Sarah1990 skrev 2014-11-20 17:34:51 följande:

Känner ärligt talat att jag har FÖR många symtom nu och det gör mig så trött och uppgiven. Jag vet att jag borde känna mig glad men känner mig bara helt överkörd!

Slog till i tisdags så är inne på dag 3 med jobbigt illamående, hunger (men avsmak för att äta), magkatarr-liknande känningar, trötthet och mensvärk. Kombinerat med en rätt envis förkylning med nästäppa, hosta och astma så orkar jag knappt vara uppe. Känner mig som världens lataste människa och känns som om detta inte alls kommer gå över, någonsin! :(

SÅ kul är det här idag ;p

visst är det kul :P

Innan man nu lyckades bli gravid tänkte man bara när man hörde gravida klaga över sina gravid krämpor, att de måste ju överdriva... Så farligt kan det väl ändå inte va?!

Men fel hade man, vissa dagar känner man sig som en klubbad säl ;)
  • Jko

Var på VUL idag 9+3 och fick kika på den lilla och se hjärtat slå :)
    Helt magiskt Hjärta Man har ju sett så många andra ultraljuds bilder
    genom åren och nu har man en egen ;)!!

• Jko
    KramKolan skrev 2014-12-20 08:41:41 följande:

Efter att ha haft jättejobbigt illamående och mycket molvärk så har det plötsligt slutat. Jag fick Legrigan comp utskrivet. Samma sekund som jag hämtade ut den så slutade jag må illa. Tredje dagen utan illamående och molvärk nu. Är i v.9+4...

Tror ni att jag kan vara lugn ändå, jag kanske oroar mig i onödan...?

Det är ju bra att du har tabletterna hemma iaf! Man vet ju aldrig om eller när illamåendet kan komma tillbaka. Många som återfår illamående de sista veckorna innan BF. Men vi får hålla tummarna att du slipper det iaf Glad
  • Jko

Ja nu har vi berättat för familjerna våra att vi väntar smått!
    Hade slagit in ultraljuds bilden i ett paket.
    Vi firade jul tillsammans med min sambos familj detta år  och filmande
    reaktionen på blivande farmor :) Jätte glad blev hon!!
    Eftersom vi inte firade med min familj så bad jag min syster (som va den enda som visste) att filma stunden de öppnade paketet! Kul att ha kvar så man kan titta tillbaka :)

Så känns skönt att några fler vet nu, så man inte behöver smyga med det på samma sätt! Visst har det varit spännande i sig, men samtidigt lite ensamt.

Resterande vet jag inte när vi ska berätta för.
    Vi har fått inbokat RUL i början på februari så det kanske blir då, om det inte börjar synas allt för mkt. Tycker mig redan känna en liten kula.
    Är idag i vecka 12+3

Hur har det gått för er andra som skulle berätta på julafton?? :)

• Jko
    Liten till skrev 2014-12-31 00:11:21 följande:

Har gjort kub idag, fick fortsätta direkt med mkp. Fick så otroligt dåliga siffror. 1:14, tror det var för downs.

Mår förjävligt just nu. Får vänta e hel vecka på svar...

Ska hålla tummarna för er att ni får ett bättre resultat på nästa test.

• Jko
    Liten till skrev 2015-01-03 12:12:48 följande:

Vi gick svar från vårt mkp igår, allt var bara bra!! Så nu är vi överlyckliga igen

Men guu va kul att höra!! :) Va skönt för er då kan ni ju pusta ut!!

• Jko

Är i dag i vecka 14+1 och ska snart stiga på första nattskiftet
    efter jul ledigheten. Mår fortfarande illa till och från, nu är det mest på
    morgonen, men är JÄTTE KÄNSLIG mot lukter!!!
    Känner jag ngt jag inte tycker luktar gott så kan jag mkt väl spy fortfarande.
    Hoppas så på att detta illamående vill gå över snart, samtidigt som jag
    ser det som ett tecken att det fortfarande sker ngt nu när man egentligen
    ska vara inne i de så kallade spökveckorna!

• Jko

Jag och sambon var och köpte en Caremaxx doppler i fredags och kunde lyssna på bebisens hjärta :) Hur häftigt som helst, mäktig känsla!!
    Speciellt när man ibland inte ens kan fatta att det faktiskt växer ett barn därinne.

Och för mig som varit rätt nojjig om den fortfarande lever (var på ultraljud i v.10) men går nu in i v.16 imorgon. så har man ju haft skräck tankar om vad som kan hända alla veckor fram till RUL. Så detta hjälpte mig att lugna ner mig!

Svar på tråden Bf juli 2015