• Jko

Bf juli 2015

Så nu har man äntligen fått hem brev för bokat RUL. Blir det 9/2. Kommer då alltså att vara i vecka 20, känns lite i senaste laget. Men vad gör man, antagligen den tidigaste tiden de hade... Men känns spännande och längtar så efter att se bebis Hjärta

Idag gick jag in i vecka 17. Har haft typ magknip hela dagen på jobbet, sen i afton när jag och sambon var på Ica Maxi så fick jag så fruktansvärt ont i magen så jag kände att jag var tvungen att gå och sätta mig i bilen. Kändes ungefär som knivar i magen. Är bättre nu, men är det någon annan som upplevt detta?
    Är det bara växtvärk mån tro?? Fast väldigt starka sådana i så fall.

• Jko

Skönt att höra att det är fler som känner av det!
    Tyvärr blir man ju så nojjig :P

Sunnanvind skrev 2015-01-19 21:54:05 följande:
    Jag har också jätteont ibland. Främst när jag ligger i sängen och ska resa mig. Känns som sendrag på båda sidor av magen, lite nedanför naveln.

Hej, ny här. Har bf 26/7 mitt tredje barn.
    Välkommen :)
    Jo har börjat känna att det är jobbigt att stiga upp från sängen rakt fram. Så kanar som ut sidleds så det inte så spänna så mkt i magen :)
  • Jko
    Lady_SW skrev 2015-01-20 08:40:49 följande:
    Jag känner också så i magen, hostningar och nysningar gör ont om man ligger raklång på rygg tycker jag.

Mitt hår har blivit annorlunda också, det har blivit lockigt. Är som en inre krans runt huvudet som är super-lockigt medan längderna fortfarande är raka. Såhär blev det tidigt i graviditeten, innan jag ens visste. Någon annan som fått annat hår? ????
    Haha så kul att du säger det!!
    Trodde bara att jag inbillade mig. Jag har "själv fall" i vanliga fall med det har blivit betydligt värre under graviditeten.. Hoppas det inte är ngt bestående för det är inte kul med lockar mitt i det hår som är platt ;)

• Jko

Oja, hinner typ gå en dag så har man fått tillbaka sitt stubb under armarna Drömmer
    Sen har jag även märkt av ljust, ljust dunigt hår över hela magen, märkte de för ca 2veckor sedan. Man känner sig lite som en monkey ibland! ;) Då jag inte alls är van att vara såhär hårig!

Sen har jag mått bra nu i 2 dagar, hoppas verkligen att det är min tur att säga adjö till det gräsliga illamåendet för det förpestar verkligen hela dagen.

Min mage känns jätte stor nu, stod framför spegeln nyss och nu går det inte ens dra in magen längre. Ser ut som att jag är längre gången än vad jag är!

Hur börjar era magar vara?

• Jko
    bullenochgrisen skrev 2015-01-25 13:19:41 följande:

Jag har inte gått upp någonting. Magen är stor som en ballong men inte ett gram + på vågen. Har istället tagits någon annanstans på kroppen som tex låren. Har haft extremt svårt med maten pga.iillamående

Samma här, jag har snarare gått ner lite i vikt. Inte mkt men endå. Magen den finns där och snart kommer nog säkert folk börja fråga. En har redan gjort det!
  • Jko
    Missguccciii skrev 2015-01-25 11:16:50 följande:

Hej!
    Väntar också mitt första barn och har beräknad BF Juli
    Dom första veckorna var inget vidare, illamåendet var ganska jobbig. Men nu mår jag mycket bättre. Någon mer som hade de riktigt tufft i början ?

Har inte berättat för min Chef ännu om graviditeten. Då jag tänkte vänta tills jag vart på Ultraljudet. Är det fel? Är lite nervös för att berätta faktiskt!

Är absolut inge fel att vänta till ultraljudet för att berätta för chefen. Varför de vill veta är för att de ska kunna planera bemanningen när man sedan går på mammaledighet. Men chefen har ju 20 veckor till att planera på, så då är det ju lugnt.

Jag var tvungen att berätta redan i vecka 14. För chefen undrade hur det verkligen var med mig då jag sjuk anmält mig flera ggr för illamåendet. Och han hade då redan misstänkt att jag var gravid sa han!!
  • Jko
    doccah skrev 2015-01-25 19:03:32 följande:

Gud va sjukt, idag blev vi husägare! Från att ha bott i en tråkig lägenhet så länge så känns det som en befrielse att komma till ngt större med två barn

Grattis! Va härligt :)
    Vi flyttade in i vårt hus för 1,5år sedan, klart det bästa vi nånsin gjort... Sen att komma ut på landet och slippa stressen i stan gjorde det inte sämre :) 
  • Jko

8 dagar kvar till RUL, kan knappt vänta längre!!!...
    Känns både väldigt nervöst och spännande, man vill ju att allt ska vara bra :)
    Nu går min mage inte dölja längre, tycker att den bara nu på några dagar
    ha som (ursäkta ordval) men "ploppat ut" Och nu har jag en redig kula. Är i vecka 18. Går in i vecka 19 på måndag.

Ska på firma fest för hela företaget nästa lördag, och gissar att man säkert kommer att få ngn kommentar då ;)

• Jko
    pompom skrev 2015-02-01 12:33:02 följande:

Åh ni måste berätta sen hur det var på RUL, så himla spännande!
    Har också inte riktigt förstått hur man räknar det där med gravidveckor och upptäckte att jag tydligen är i gravidvecka 16 och inte 15 som jag trodde! :)
    Kram på er!

Absolut! Ska försöka lägga upp bild när vi varit på RUL :)
    Sjukt ändå hur fort veckorna börjar gå nu. I början kändes det som en enda
    lång evighet, och nu har man snart gjort halva!! Galet.
  • Jko
    hallonlakrits1 skrev 2015-02-01 19:44:03 följande:
    Jag längtar så mycket till nästa RUL jag också, om två veckor! Jag är också i vecka 18 och går in i vecka 19 imorgon måndag, och min mage syns också väldigt väl, så det handlar verkligen om vilka kläder jag bär, är tröjan det minsta tajt så syns det. I och med att magen känns rätt framträdande redan nu, så undrar jag hur det blir sen? Tungan ute
    Jo man kan ju undra hur stor man ska bli när man har hälften av tiden kvar ;)
    Och redan känner att magen är stor!

• Jko

Idag var vi på rul och fick se denna lilla sötingen! <3

• Jko
    Jennie1 skrev 2015-03-11 20:28:13 följande:

Idag när jag höll på att städa kände jag att det var blött i min ganska stora tröja. Trodde först att jag hade råkat dreggla, spilla vatten eller nånting men sen kollade jag och såg att det sakta sipprade ut en genomskinlig vätska ur bröstvårtorna (hade ingen bh på mig just för stunden).. What??? Är detta råmjölk? Kommer det redan? Har ni märkt av någonting liknade? Förvånad

En morgon när jag tog bort täcket, (detta för drygt en vecka sedan) så märkte jag att det var blött på ena tisse vårtan. Jag fick lite ångest och fråga sambon om det kunde ha varit inflarmerat, och att de kan ha varit var som runnit ut. Men han sa att det nog måste ha varit mjölkskörtlarna som måste ha dragit igång och skrattade åt mig. Då jag såg ännu mer obekväm ut, tycker de känns lite väl tidigt när bebis inte kommer än på ett tag!
  • Jko

Oj var jättelänge sedan jag skrev i denna tråden märker jag nu!
    Många månader har gått och nu är man i v.30 Skrattande Kan inte fatta att tiden har gått
    så fort..... Kul att se att alla går igenom vad som behövs tills bebis.
    Vi beställde barnvagn Brio Smile paketet redan för ca 2 månader sedan, jag vet kanske lite väl tidigt. Men vill inte ha alla utgifter i slutet just innan barnet kommer. Plus att vi håller på att att renovera huset samtidigt så man får som planera sina köp.

Sedan har vi faktiskt köpt endel begangnat, tycker inte alls man behöver köpa allt nytt så länge sakerna är fräscha. Vi köpte en spjälsäng, babygym och en sån där batteridriven babygunga på blocket och är då supernöjd. Vissa kläder har vi köpt på klädbytardagar och vissa har vi förstås köpt nya.
    Sänglakan, täcken och filtar har vi köpt nytt.Det enda som vi egentligen saknar är ett babynest vilket jag tycket verkar behändigt så kan barnet ligga bekvämt vart man än är i huset.

Svar på tråden Bf juli 2015