Inlägg från: bullenochgrisen |Visa alla inlägg
  • bullenochgrisen

Bf juli 2015

Idag är första gången jag kräktes litegrann. Hulkade hela backen upp till jobbet och när jag precis kommit upp så kom kräket. Att jag aldrig lär mig, jag måste få i mig någonting direkt på morgonen i matväg annars blir det såhär. Men jag har alltid haft svårt att äta på morgonen. Tips? Känner inte att jag behöver ta läkemedel eller åksjukeband som läget är nu. För jag mår bara illa när jag är hungrig eller om magen är tom.

• bullenochgrisen

Åh nej!! :,(

kyssen skrev 2014-12-03 16:43:18 följande:

Var på VUL idag då jag plötligt fick blödningar. Visade sig vara pågående missfall. Dock såg de inget foster utan enbart en tom hinnsäck ( 7+2 idag). Det underlättar ju lite i situationen. Nu vet jag iaf varför jag inte haft några symptom, pga min grav inte fortskred utan avstannat i tidigt skede.

Lycka till alla ni andra! Jag lämnar tråden nu

• bullenochgrisen

jag tror också att tråden kommer bli mer positiv om ett par veckor, nu är alla så oroliga och det är ju helt normalt :)  mina symtom försvann igår, har inte varit hungrig en gång i timmen och mått illa varken igår eller idag, endast lite ömma bröst. går in i vecka 9 imorgon så jag hoppas det är normalt att symtomen kommer och går och att det verkligen är så i detta fallet. känt mig lite piggare idag också än vad jag gjort hitills, kanske någon spökperiod. På torsdag är det iallafall dags för första ultraljudet! wiiie bara 4 dagar kvar nu, snart bara 3 hihi :) ska bli skönt att få kolla så allt är okej eller så får man ett bakslag. det återstår att se. lite läskigt faktist ;)

• bullenochgrisen

Ja man önskar ju att denna illa krabaten vill stanna så då är det inte så konstigt att man är orolig :) jag är gravid genom äggdonation så då gör man ett tidigt väl då det upplevs som en riskgraviditet ch framförallt att gravida genom äggdonation är bevisat oroligare än andra gravida, därför gör man ett tidigt vul också. Så nu ska jag inte till min barnmorska på BVC utan till min barnmorska på Huddinge sjukhus, förhoppningsvis så är det sista gången ( om allt ser bra ut så skickar dom över mig till vanliga BVC ) :) :)

Faer skrev 2014-12-07 20:03:48 följande:

Ja! Det kommer det nog bli :) men jag menade mer på dom negativa svaren många fick också :) samma för mig! Jag ha bara lite ömma bröst nu så det känns skönt men ändå inte om du förstår! Haha! Vad många som gör tidigt ul! Bokar ni tid hos en privat då?

• bullenochgrisen

Va inte orolig! Nu har jag börjat lugna mig. Är i vecka 9 ( 8 + 3) och fick idag se våran lilla bebis på skärmen med tickande hjärta, helt perfekt var den i storlek och allt, lilla Grynet! Jag var orolig i början på veckan då jag i princip haft tre dagar utan några direkta symtom, men igår kom illamåendet tillbaka som ett brev på posten. Så visst kan symtomen komma och gå utan problem. Jag är gravid genom äggdonation där av tidigt vul. Nästa vecka ska jag på inskrivningssamtal :)

• bullenochgrisen

Jag vet, jag var också jätte nojjig när nästan alla symtomen försvann. Äter hormoner också så visste inte vilket som var från graviditeten och vilka symtom som var ifrån medicinerna. Detta är första gången jag är gravid och allt känns så inviduellt, det är liksom ingen mall man ska följa och vad som är rätt och fel utan alla mår vi olika och det kan bli lite hur som helst.försök att slappna av, antingen så har du en liten vilo period från symtomen nu och så kommer de tillbaka, eller så har din kropp vant sig. Illamående blir vi när kroppen inte är van vid hormonerna och för vissa försvinner de tidigt och för andra sent. Allt är unikt. Blöder du inte så är det nog inga problem. Kram

Magnolia10 skrev 2014-12-11 13:06:51 följande:

Tack för lugnande svar! Är helt sjukt vad lätt jag har för att stressa upp mig pga den här graviditeten! Önskar att man kunde blinka och vipps så är bebis född!

• bullenochgrisen

Go for it! Jag skulle inte klarat av att vänta till februari.

tjugofemton skrev 2014-12-11 14:33:26 följande:

Jag har varit i kontakt med en mvc-central nu (inte min egna) som gör ultraljud i tidig graviditet om man har besvär (vilket jag kanske egentligen inte har, har fått en brun liten flytning som kan jämföras med en tandpetare kanske, så smal och knappt synbar). Är det dumt att "förbruka" deras resurser? Det hade varit skönt att få se om det verkligen lever någon där inne, annars måste jag vänta till i februari, slutet. Jag har ömma bröst som kommer och går, flytningar och en enorm trötthet. Kostar tydligen 300:-

Vad säger ni?!

• bullenochgrisen

Jag skulle precis gå in och fråga samma sak! Jag har sådan förstoppning. Innan jag blev gravid drack jag kaffe och då skötte jag magen varje dag, men sen jag blev gravid så kan det gå flera dagar och då blir jag förstoppad som i sin tur leder till att jag knappt kan sköta magen och sen därefter förstoppningsdiarre. Jag har också haft svårt med maten, framförallt kött och maträtter, vill bara ha sallader, morötter och sånt som är fräscht.

Får kanske köpa hem en vitkål ;) morötter ska ju vara bra att få igång magen med också men det tycks inte hjälpa. Kan inte få i mig katrinplommon, aprikoser osv som annars är bra för tröga magar. Vindruvor är väl bra för magen? Det kan jag nog få i mig...

Ska ta upp detta med barnmorskan nästa vecka på inskrivningssamtalet. Hoppas man får hjälp.

• bullenochgrisen

Skönt att man inte är ensam. Idag är första dagen jag faktist inte mått illa, går in i vecka 10 på måndag. Idag har jag kunnat äta två schnitzlar med broccoli, det var så gott att för en gångs skull kunna laga maten och känna av stekos och kunna se mat utan att spy. Det har varit så skönt att få vara fri från illamåendet, om det nu bara var för en dag så har jag varit mycket tacksam för att kunna njuta lite. Igår beställde jag en cecarsallad på macdonalds, trodde man fick en hel kycklingfilé ovanpå och tillbehör i små påsar ( det var så förut) men igår fick jag sitta och plocka bort alla kycklingbitar och permesanosten, klarade inte ens av det utan fick fråga om sambon kunde göra det åt mig medans jag tittade åt ett annat håll. Symtomen går verkligen upp och ned för varje dag. Hoppas jag slipper illamåendet nu när man börjar närma sig vecka 12 :)

Lillafamiljefamiljen skrev 2014-12-13 20:50:48 följande:

Precis samma här, drack kaffe och skötte magen varenda morgon förut... med maten är jag likadan, blir jätteäcklad av kött och varm mat, vill ha kall frukt, grönsaker, juice och bär allt som känns fräscht som du säger.

Jobbigare än man tror med en obalanserad mage. Skönt att höra att det inte bara är min som strular!

• bullenochgrisen

Jag hade växtvärk denna veckan ( vecka 9) har inte haft det sen ibörjan. Detta höll i sig i tre dagar sen släppte det.

Svar på tråden Bf juli 2015