Inlägg från: bullenochgrisen |Visa alla inlägg
  • bullenochgrisen

Bf juli 2015

Jag går där också! Var på inskrivningssamtal idag. Vilken barnmorska har du? Min heter Liss.jag är i vecka 10 ( 9+3 ) och har bf 19 juli.

sassabrassa skrev 2014-12-18 14:20:33 följande:

Vet inte var i Sthlm du bor men vi är inskrivna på "Din barnmorska Nacka" som ligger vid Nacka forum. Har fått jättebra bemötande där och mottagningen känns väldigt liten oh personlig. Barnmorskan svarar lätt på telefon och mejl och har även ringt upp mig och frågat hur jag mått.

• bullenochgrisen

Mina symtom minskade väldigt mycket denna veckan också ( gick in i vecka 10 i måndags) har inte mått illa så mycket och har faktist kunnat äta! Känner mig lite piggare också. Tror det är vanligt att ju närmare vecka 12 man kommer ju mer avtar symtomen och man börjar må lite bättre igen.

KramKolan skrev 2014-12-20 08:41:41 följande:

Efter att ha haft jättejobbigt illamående och mycket molvärk så har det plötsligt slutat. Jag fick Legrigan comp utskrivet. Samma sekund som jag hämtade ut den så slutade jag må illa. Tredje dagen utan illamående och molvärk nu. Är i v.9+4...

Tror ni att jag kan vara lugn ändå, jag kanske oroar mig i onödan...?

• bullenochgrisen

Och jag i vecka 11 idag :) ska du på vecka 20 träffen?vilket datum i så fall?

sassabrassa skrev 2014-12-22 09:08:19 följande:

Min heter Pia! (Hon som äger kliniken) är i V 10 idag och har BF 26 juli. :)

• bullenochgrisen

Ja jag vill gärna gå men har inte bestämt datum än heller.

sassabrassa skrev 2014-12-25 22:15:20 följande:

Tror jag ska på v 20kursen men har ej kollat på datumen än! Du då?

• bullenochgrisen

Vi berättade också på julafton :) nu längtar jag till kub den 9 januari då vi får se vår lilla igen. Kanske släpper jag den jobbiga oron efter att ha fått se grynet en gång till.

• bullenochgrisen

Jag jobbar. Tänker mer på hur jag lyfter och att inte stressa. Jobbar på demensavdelning 85% och det är riktigt tufft nu med tunga vårdtagare och för lite personal för vårdtyngden, långa korridorer att gå i och aggressiva och utåtaggerande boende. Min bm rekommendera mig att gå på havandeskapspenning två månader innan bf så då går jag väl i mitten på maj, hoppas att jag klarar av att jobba 4 månader till så jag slipper sjukskriva mig.

Stokke skrev 2014-12-31 10:23:54 följande:

Ok, är ni lediga eller jobbar ni? Tycker själv att dagarna rusar fram när jag jobbar. Så en vecka går fort.

Har ni berättar för nära och kära att ni väntar barn?

• bullenochgrisen

Jag gick in i vecka 13 igår. Mår inte lika illa som I början men kan komma perioder när jag är hungrig eller utav lukter. Magen är spänd lite då och då, tycker den ändrar sig från dag till dag. Har haft mycket problem med förstoppning men nu har det varit helt okej vilket känns skönt. Är lite nervös inför kub på fredag. Var det innan förra ultraljudet också i vecka 9. Kanske för att min största rädsla är att få se min bebis död eller missbildad på skärmen. Min sambo har köpt en dobbler man kan lyssna på bebisens hjärtslag med. Ska testa den i kväll och se om man hör något. Kanske lugnar mina nerver :)

• bullenochgrisen

Har testat min dobbler från teknikmagasinet ikväll, det var helt magiskt att få höra bebisens hjärtljud så tydligt, all oro släppte verkligen. Gud vilken lättnad det var! Nu kan jag hålla mig till ultraljudet :)

Svar på tråden Bf juli 2015