Bf juli 2015
Ne exakt jag är orolig vist är ajg de men ser fram i mor bm mötet och ul om 4veckor:)
Ne exakt jag är orolig vist är ajg de men ser fram i mor bm mötet och ul om 4veckor:)
Lady_SW: Jag har också dagar då symtomen håller sig borta! Det enda som är konstant nu är hungern! Är som ett bottenlöst hål som måste fyllas på konstant! :) Jag är jätteorolig för MA för det skulle kännas så snopet att gå omkring och vara gravid fast där embryot dött... Jag har VUL på tisdag så snart vet man! Är i v 7 (6+3).
Jag bor utomlands och här gör man vul i vecka 7-8 alltid verkar det som. Hemma tror jag man får det om man haft ojämna cykler och inte vet vilken vecka man kan vara i.
Mensvärken som vi känner är bra, det är faktiskt växtvärk och betyder därför för det mesta att bebisen växer och mår bra. När den blir större, växer 1mm om dagen, så trycker den på ligament och så. Detta känns redan tidigt i en graviditet. Så tror man inte ska oroa sig om man inte har långvariga väldigt starka smärtor och blödningar.
MEN jag ljuger ju om jag inte säger att jag oxå oroat mig men jag blir mer orolig när jag inte känner något på flera dagar. Vilket hänt nu, inget på två dagar. Men det fick jag äta upp igår ikväll/i natt med växtvärk och ilningar. Haha!
Om jag fortfarande är gravid på julafton berättar vi nog då, går in i v 11 på julafton. Lite tidigt kanske men vore så kul att berätta då.
Tror inte heller man ska oroa sig för för lite symtom, alla är olika och det är så tidigt för oss flesta. Tror det är värre att ha för mycket smärta och såklart blödningar kan vara ett varningstecken.
Tänkte fråga om ett mysko "symtom" jag haft några ggr. Kanske inte är ett symtom utan något helt annat, bara lite nyfiken om någon av er känt något liknande. Jag har haft ett par ggr senaste veckan som ett hugg i lägre ryggen/övre rumpan. När jag gått så har det plötsligt ilat till och jag nästan tappar balansen. Men känns rätt muskulärt eller kanske någon nerv eller i benstommen eller ngt. Så låter ju inte som det kommer från graviditeten, men aldrig känt så förr...
Konstig fundering kanske... Men håller ni in magen på dagarna? Jag är rätt liten så den syns väl annars, vill ingen ska se ännu är bara i v 7... Men får lite ont när jag håller in den för länge, då kommer växtvärken väldigt hårt.
Då har man fått se det lilla Grynet!! Med pickande hjärta och allt! Känns helt overkligt efter så lång tid som vi kämpat! Blev dock tillbakaflyttad lite så är i v 6+5 ungefär (bf 15/7)! Vi är så lyckliga!!! Nu vill vi bara att de kommande 6 veckorna går fort!!