Inlägg från: Lady_SW |Visa alla inlägg
  • Lady_SW

Bf juli 2015

Jag är också väldigt hård i magen sen en vecka tillbaka, har aldrig problem annars. Men det har med matsmältningshormonerna att göra, de blir långsammare under graviditeten. Det enda man kan göra är att äta mer fibrer ifrån grönsaker, frukt, fullkorns-ceralier samt bönor och andra baljväxter. Så det är bra att många av er är sugna på frukt och sallad då Sedan är ju det viktigt att röra på sig, en 30 min promenad om dagen eller lite rörelse- och styrketräning är jättebra när man är gravid. Det vill säga om man orkar, hehe! Fina UL bilder ni lagt upp <3 vågar inte lägga upp min stackars bild... Bebisen syns knappt, var taget runt 6+2 eller 3 något sådant trodde gyn. Hoppas nästa blir bättre!

• Lady_SW

Nu har jag inte vart inne här på länge ser jag, var hemma över jul och nyår och vart väldigt upptagen. Vi berättade också på julafton. Jag gjorde egna t-shirts personliga texter på och gav på julafton. (Bifogar en bild) Alla blev överlyckliga, det var så kul att se minerna.

Vi ska göra kub på tisdag, bor utomlands så vet inte riktigt vad jag har att vänta mig. Vet inte om set är gjort på samma test. Lite nervös är man ju!

Håller tummarna för er som inte fick lysande resultat på kub! Försök tänka positivt, tror det kan påverka fostret i rätt riktning. Inte lätt såklart :-/

• Lady_SW

Jag gjorde KUB-testet idag. Fick bara veta att allt såg bra ut enligt UL, fick inga siffror. Får man set efter blodprovet analyserats?

Det var häftigt att se bebisen, våran rörde sig väldigt mycket och vinkade till oss. Då kunde jag inte hålla tårarna borta

• Lady_SW

Hej tjejer, många av er verkar ha gjort KUB nu. Hur går det till i Sverige? Verkar som ni får besked på en gång. Jag gjorde KUB för tio dagar sedan ca, UL såg jättefint ut. Men jag sitter och väntar på resultaten från blodprovet. Vet att saker tar tid här där jag bor, men blir orolig att jag inte fått resultatet. Gör ni ngt mer där hemma än UL och blodprov? Hur kan ni få veta så fort??

• Lady_SW
    Jko skrev 2015-01-20 00:06:43 följande:

Skönt att höra att det är fler som känner av det!
    Tyvärr blir man ju så nojjig :P

Välkommen :)
    Jo har börjat känna att det är jobbigt att stiga upp från sängen rakt fram. Så kanar som ut sidleds så det inte så spänna så mkt i magen :)
    Jag känner också så i magen, hostningar och nysningar gör ont om man ligger raklång på rygg tycker jag.

Mitt hår har blivit annorlunda också, det har blivit lockigt. Är som en inre krans runt huvudet som är super-lockigt medan längderna fortfarande är raka. Såhär blev det tidigt i graviditeten, innan jag ens visste. Någon annan som fått annat hår? ????
  • Lady_SW
    Jko skrev 2015-01-20 20:04:31 följande:
    Haha så kul att du säger det!!
    Trodde bara att jag inbillade mig. Jag har "själv fall" i vanliga fall med det har blivit betydligt värre under graviditeten.. Hoppas det inte är ngt bestående för det är inte kul med lockar mitt i det hår som är platt ;)

Så jag är inte ensam då jag har läst om dom som får behålla den nya kvalitén på håret, för en del försvinner det. Jag hade lockigt hår när jag var yngre, blir det i hela håret har jag inga problem med det. Behåller det gärna, men ser lustigt ut med de raka längderna nu..
  • Lady_SW

Skönt att du fick se bebisen och kan sova nu

Jag mår bra sen jag gick in i v 14, innan dess mådde jag illa av allt och åt väldigt lite. Nu känner jag mig hungrig och sugen jämt och får försöka bromsa mig lite istället

Sen utöver håret på huvudet så tycker jag även håret under armarna, benen och "fiffi" ???? växer fortare och blivit lite mörkare/mer. Någon annan? Har väldigt ljust och lite hår sedan innan. Kommer det gå tillbaka till det tro??

• Lady_SW
    Liten till skrev 2015-01-21 14:07:26 följande:

Jag upplever tvärtom! Håret på ben osv växer knappt alls just nu. Inte det på huvudet heller vilket är skit för jag vill spara ut det igen, klippte av mycket i höstas och ångrar mig.

Lyckliga dig, jag måste raka mig varje dag nu... Puh! Men håret på huvudet växer så det knakar, är fylligt, glansigt och väldigt fint om jag tämjer de värsta lockarna. Man får ta det onda med det goda
  • Lady_SW

Hihi, jag har också fått lite ljust fjun på magen Har heller aldrig haft problem med behåring, jag hoppas bara det försvinner efter födseln.

Magen börjar puta ut faktiskt, speciellt på kvällen. Igår låg jag på soffan och kände efter lite, ville så gärna känna den lilla. Jag tror faktiskt jag gjorde det, verkar tidigt då jag bara är i v 14. Men kändes precis som ett litet fladder i vatten som många beskrivit.

En annan fråga; äter alla ni vitamintillskott för gravida? Rekommenderas det alla? Jag har läst så många studier genom min utbildning om hur negativt det kan vara med tillskott av vitaminer och mineraler om man inte har ett behov, kan i vissa fall leda till förgiftning. Har man tagit blodprover och man har lågt av vissa ämnen är det ju toppen, men man ska aldrig ta det för säkerhetens skull! Dessutom innehåller de flesta av dom multivitaminer och pre-natal vitaminer jag kikat på över RDI (rekommenderat dagligt intag) på nästan alla vitaminer och mineraler. Man får ju sedan i sig mer via maten och ligger på så viss på överskott varje dag. Jag äter väldigt varierad kost med mkt frukt och sallad nu när jag inte mår illa längre. Känns liksom onödigt då... Hur tänker ni? Vad har ni blivit rekommenderade?

• Lady_SW

Jag har också vart illamående och gått ned 3 kg i vikt. Nu har jag nog gått upp den igen. Så fort illamåendet försvann i v 13 så känns det som jag kan äta konstant

Jag måste bara berätta, har vart sååå nervös. Gjorde KUB ultraljudet för lite mer än 2 v sen, skulle få blodprovets resultat ca 10 dagar efter. UL visade att allt var normalt men skulle det vara något "fel" med blodprovet så skulle vi ta det på mitt nästa besök. Annars skulle jag få ett mail att allt såg bra ut. Juste! :-/ Så gått och väntat, oroat mig. Varför kommer inget mail... Nu är det ngt fel.

Men så idag fick jag äntligen mailet, sjuksyrran skulle ha skickat ett men glömt! Tack!! Så barnmorskan mailade mig och sa att allt såg jättebra ut och ursäktade förseningen. Hm... Inte snyggt! Men det struntar jag i för jag är sååå glad!!

Sen har jag också känt bebis två kvällar i rad, väldigt tidigt jag vet. Men är säker på att det är den lille, har aldrig känt något liknande tidigare. Är som att det fladdrar till som små vingar i magen. Vilken känsla!! Någon annan som känt??

• Lady_SW
    bullenochgrisen skrev 2015-01-27 00:10:11 följande:

Vad skönt att allt såg bra ut. Jag började känna den lille i vecka 14. Känns som en liten fisk :)

Jag är 14+0 idag, så kanske inte så konstigt att jag kommer lilla "fisken" då??
  • Lady_SW
    VB52015 skrev 2015-01-27 11:15:51 följande:
    Jag går in i 14+0 på torsdag och jag känner också av fostret där inne (jubel!!) så himla kul, känns lika spännande som första gången!! Jag är lite spänd på vad rul kommer att säga om bf smile1.gif jag tror nämligen att jag är två dagar längre gången än vad barnmorskan räknat på!
    2007-08 | 2013-06 | 2015-07
    Jag kanske också är längre gången, får inte ihop datumen riktigt. Men det är väl inte förrän på RUL som dom med lite mer säkerhet kan ge ett datum. Det är väl först då som alla foster är i typ samma storlek?!? Kul att du också känner bebis <3
  • Lady_SW
    pompom skrev 2015-01-30 13:15:35 följande:

Tights är det bästa, det håller jag med om! Ska nog kika på mammatights eftersom de flesta "vanliga" slutar mitt på magen vilket inte är så skönt :)

Btw, någon som har fått cravings efter något särskillt ännu? 
    Jag äter väldigt mycket äpplen, annars är det nog inget speciellt. Däremot vet jag precis vad jag absolut inte vill äta, och vad jag vill ha för stunden.
    Har också börjat äta fiskbullar som jag aldrig gillat innan i hela mitt liv :D

Bad roligt art du är sugen på fiskbullar, för mig är det panerad fisk/fish nuggets/fiskpinnar mm. Tror det är omega-3 vi behöver, det är väldigt viktigt för fostrets utveckling
  • Lady_SW

Jag var på rutinultraljudet men fick ingen helbild. Brydde mig inte så mkt då, allt var bra med bebisen och det var ju det viktigaste.

På kvällen sedan var jag jätte deppig och min stackars man skulle vara gullig och klappa lite på mig och fråga hur jag mår. Jag skrek och hoppade till "rör mig intee!" Hemsk var jag, visste inte varför. Tills jag kom på att det var avsaknaden av bilden som gjorde mig ledsen. Så jag ringde min BM och fick komma in igen. Bebisen (vet inte vad det blir och ska inte kolla) låg åt fel håll och vägrade flytta sig. Hon/han låg så stilla och bra (men rörde sig ibland, jag känner henne heeeela tiden) så BM frågade om vi skulle prova med 3D bild istället. Ja tack!! Såhär blev resultatet

Svar på tråden Bf juli 2015