Inlägg från: KramKolan |Visa alla inlägg
  • KramKolan

Bf juli 2015

bullenochgrisen skrev 2014-12-24 05:52:23 följande:

God jul alla blivande mammor!! Nu sätts vi på prov om vi klarar av att vara i samma rum som julmaten ;)

God jul!!

Jag tror inte att jag äter nån julmat, mår illa bara jag tänker på den. Har bakat rosenbröd och tänkte äta det och julkex typ.
  • KramKolan

Äntligen v.12+0, känns skönt!!! ????

Mitt illamående har släppt, hoppas tröttheten släpper snart bara...

• KramKolan
    Mima skrev 2015-01-06 19:18:30 följande:

Hej, allihop! Den här tråden har länge varit som min favorit, men minns inte alls om jag skrivit i den tidigare? Det är alltid trevligt att prata med andra gravida och speciellt om man har BF samma månad! Idag har jag gått 12 fulla veckor. Ska på inskrivning på torsdag! Hur mår ni alla, eller hur har ni mått?

Jag har också gått 12 fulla veckor idag! Va kul!

Mitt illamående har gått över, furutom när jag blir hungrig. Dock sjukt trött än...

Jobbar sov vikarie på förskolor och jag har vart sjuk hela hösten. Blir tokig på att aldrig vara frisk. Mitt immunförsvar måste ligga i botten. (
  • KramKolan
    Liten till skrev 2015-01-16 06:45:38 följande:
    Välkommen! Men det låter ju riktigt skönt att ha det så bra smile1.gif

Just bu mår jag också så bra, så jag inte ens känner mig gravid. Tyvärr gör det också att jag känner mig mer orolig. En lagom dos illamående hade nog varit bäst fram tills man kan känna sparkar. Är i v 16.
    Jag är iv.14 och har precis samma. Mår mycket bättre och det är lite läskigt... :-/
  • KramKolan

Vi ärver en Brio Sing (?) av min syster, även babyskydd brio. Då vet man vad det vart med om. Vagnen kör vi med mest i stan, sen tänkte jag köpa nån begagnad Emmaljunga eller Cresent med stora hjul (med mjuklift i början) att ha här ute på grusvägarna på landet.

• KramKolan

Tänkte dock vänta till efter rul den 19 feb med att ta hem grejerna. Så vi verkligen vet att bebisen överlevt de tuffaste veckorna.

• KramKolan
    doccah skrev 2015-01-18 13:15:21 följande:
    Tänker med så, köper kanske iofs något litet efter kub imon med om allt är bra!
    Ja och är allt bra när du är i v.10-12 (?) så är ju chansen att nåt går på tok väldigt liten.

Jag gjorde ett vul i v.6+0, så efter det har jag ingen aning. Men en månad till rul nu och det kommer nog gå fort!
  • KramKolan
    pompom skrev 2015-01-29 10:18:29 följande:

Hej alla blivande mammor och grattis!
    Jag går in i v. 15 idag och är jätte lycklig men kan inte riktigt slappna av då jag haft 2 uteblivna missfall tidigare.
    Ibland tror jag mig känna att det rör sig där inne men vet inte om jag inbillar mig :)
    När får man kallelsen till ultraljud tro? Längtar så jag spricker!

Grattis och härligt när det går bra!

Vi får ringa och boka tid för rul själva, så ring bm och fråga!
  • KramKolan

Jag tänker att det är ju ändå en hel säsong jag ska ha mammaklädern, kanske två om magen är kvar.. Så jag shoppar lite då och då. Kör mest tightS, långa linnen, stora toppar, men också tight topp och kofta.

Tights är ju lätt skönast iaf!!!

Svar på tråden Bf juli 2015