Inlägg från: Moritzia |Visa alla inlägg
  • Moritzia

Bf juli 2015

Liten till skrev 2015-05-21 20:06:45 följande:

Jahopp då har man varit första svängen på förlossningen då :-/

Hade alldeles för höga fosterhjärtljud hos bm, och blev skickad till bedömningsmottagningen. Där var det fullt så dom skickade mig till förlossningen. Fick ta ett ctg och ett snabbt ul, men allt var perfekt. Däremot så är det inte rumpan som trycker så fruktansvärt uppåt mot revbenen som jag trott, utan huvudet. Det är tydligen därför det gör extra ont också, för huvudet är hårdare och när den sträcker ut sig så spänner det mer tydligen. Så nu blev jag lite orolig att den inte kommer vända sig innan det är dags! Men överläkaren sa att det var gott om tid och plats för henne att vända sig. Fast jag tycker inte det finns en millimeter utrymme över i min mage

Men skönt ändå att få kollat att allt var bra.

Så skönt att allt var bra!

Förstår att det känns oroande och jobbigt, men du får försöka att lita på läkaren. Vilken vecka är du i? Min bebis har troligtvis inte heller vänt sig än, BM tyckte det var svårt att känna hur den låg. Men jag är "bara" i vecka 34 så bebis har tid på sig att hitta rätt :)
  • Moritzia
    Liten till skrev 2015-05-22 08:55:29 följande:

Jag är i v 34 jag med, (33+2)

Men det känns ändå helt ok nu när jag fått fundera en sväng däremot vill jag INTE prova med vändningsförsök om hon inte vänt sig själv. Fick hon så höga hjärtljud bara av att bm försökte känna hur hon låg igår så lär ju det bli minst lika av ett vändningsförsök. Då blir jag hellre snittad. Men som sagt, många veckor kvar så det blir som det blir

Bra att det känns bättre nu. Oftast behöver det ju bara sjunka in lite. Förstår dig absolut med att du inte vill göra vändningsförsök, men bebis hinner säkert snurra runt innan det är dags :)

Jag är inte orolig för att bebis ligger på fel håll utan försöker istället att inte tänka på att min mage inte har växt. Hade nog varit lättare om man hade något att göra om dagarna men jag är sjukskriven och sitter hemma med foglossning och bara överanalyserar allt :P
  • Moritzia
    Liten till skrev 2015-05-25 21:22:30 följande:

Är det någon mer än jag som är så jä**a öm i magen?

Känns som att det är stora blåmärken på insidan av magen, och att bebis trycker och sparkr precis där de är som värst. Kommer inte ihåg att det gjorde så här ont att vänta sonen! Usch. Har inte någon bra dag alls, sov till halv tre inatt, sen var jag vaken med en överjävlig halsbränna resten av natten. Men fick i allafall sova 3 timmar när sonen var i skolan.

Aja bara 6 veckor kvar hoppas jag!

Jag är också öm i magen, känns precis som du skriver att det är blåmärken på insidan och att bebis ligger och skaver mot dem! Inte skönt alls!

Usch för halsbränna, det hade jag extra mycket inatt. Gaviscon hjälpte knappt nåt, ska köpa Omeprazol idag och testa.. Vad tar du mot halsbrännan?
  • Moritzia
    Liten till skrev 2015-05-26 09:45:47 följande:

Novalucol tuggtabletter. Tycker de funkar toppen! Jag tar faktiskt i förebyggande syfte varje kväll nu, funkar bra. Hoppas du hittat nåt som hjälper.

Ah okej, Novalucol har jag inte provat.

Har köpt Omeprazol som jag ska testa ikväll. Nu under dagen har jag druckit vatten med väldigt mycket kolsyra i, har faktiskt hjälpt en hel del!
  • Moritzia

Jag har skrivit en lista till BB-väskan, men längre än så har jag inte kommit haha!

Och inte har jag tvättat babykläderna heller.. Kanske börjar bli dags nu! Har iaf köpt hem parfymfritt tvättmedel.

Som tur är så kommer min snälla mamma och svärmor på besök i helgen så att jag kan få lite hjälp här hemma. Det blir inte så mycket gjort med den här foglossningen.

Ska också köpa något skönt sovplagg i stor storlek att ha med till BB.

Jag är i vecka 35 också +13 kg.

• Moritzia

Nu har även jag tvättat alla små kläder och håller på med lakan osv nu. Bebisrummet är nästan färdigmöblerat och jag springer där inne titt som tätt och pillar lite här och lite där. Det börjar verkligen kännas att det är på riktigt nu! Tänk att snart kommer en liten, liten människa som ska bo här med oss! <3

• Moritzia

Jag har också packat kläder i stl 50 och 56, plus en tunn och en tjockare filt. Jag har nog packat det mesta nu, behöver köpa lite smidiga förpackningar med schampo och balsam, plus lite energigivande småsaker, typ gainomax och kexchoklad :)

• Moritzia
    Liten till skrev 2015-06-03 20:27:21 följande:

Jag hade massor av godis, Coca-Cola, kexchoklad mm till förlossningen sist, använde inget av det

Blev itvingad en halv limpmacka och ett glas saftsås som kom upp igen. Däremot efteråt, när vi kommit upp på bb vid 23.30, då åkte sambon och köpte mat på Max, och det har aldrig varit godare!!

Så denna gång blir det en flaska vatten kanske, och ett äpple typ.

Hm.. Jag packar ner lite sånt ändå, ifall man behöver det. Alla är vi ju olika :)

Igår bäddade vi spjälsängen, det blev så fint och mysigt. Fast vi kommer troligtvis inte använda varken täcke eller kudde i början. Men det känns ändå bra att ha det i ordning :)
  • Moritzia
    Liten till skrev 2015-06-04 08:56:32 följande:

Ja man kanske ska slänga ner lite sånt ändå, det är ju inte säkert det blir lika igen

Åh jag vill också bädda nu, men när jag har bäddat så måste vi stänga dörren dit, för jag ska bädda med rosa och ingen vet vad vi ska få, hihi. Eller jo min svägerska och min moster som var med till ullared

Så jag får väl vänta lite till i allafall...

Åh vad mysigt att ni har hållit det hemligt! Just nu vill jag också veta om det är en pojke eller flicka som bökar runt där inne. Men det är bara till och vänta :)

Vi har bäddat med ljust grönt och hela rummet går i grönt och beige. Lite åt pojkhållet kanske, men lägger man till lite rosa blir det fint till en flicka också :)
  • Moritzia
    Liten till skrev 2015-06-04 10:47:26 följande:

Ja ljusgrönt är jättefint ihop med både rosa och blått!

Fast det roliga är att nästan alla tror att det är en tjej ändå, och vi har sagt att vi har försökt se vad det är men att det inte gick. Vi tog reda på det med sonen så alla antog att vi skulle göra det nu med.

Men denna gång är vi 100%, för vi gjorde mkp och då är ju svaret helt säkert.

Sitter hos barnmorskan och väntar nu, ska in och skriva förlossningsbrev. Fast det blir nog ganska kort, "All bedövning och smärtlindring som finns tack. Och gärna lite extra."

Nu på slutet önskar jag faktiskt att vi hade tagit reda på kön helt säkert, men å andra sidan är det ju väldigt spännande att vänta :)

Jag har inte tänkt skriva nåt förlossningsbrev, jag litar på att de på förlossningen gör vad de kan för att hjälpa mig och min BM har inte sagt något om det.
Svar på tråden Bf juli 2015