Inlägg från: Moritzia |Visa alla inlägg
  • Moritzia

Bf juli 2015

Usch idag är en riktigt dålig dag för min foglossning.. Har inte haft såhär ont på länge utan det har bara blivit bättre och bättre sista tiden. Tyvärr får jag skylla mig själv då jag inte kunde låta bli att dammsuga lite igår. Det blir nog mest sängläge idag. Nåja, nedervåningen är någorlunda ren iaf ^^

• Moritzia

Så fina magar ni har allihopa! <3

Skönt att allt är bra med era bebisar, ni som åker in och kollar. Min är fortfarande busig, kanske liiiite mindre rörelser än tidigare men jag tänker att det beror på minskat utrymme där inne. Känner mig inte orolig iaf.

Nu har mitt bäcken återhämtat sig efter onsdagens dammsugning och jag är redo för helgens aktiviteter. Det blir väl till att städa lite mer och kanske äta en glass eller två haha! Hoppas ni får en toppenhelg! :)

• Moritzia

Här är min lilla mage, vecka 38+4 idag. Har varit väldigt trött de senaste dagarna och min "mensvärk" kommer oftare nu. Har inte varit alls lika hungrig som vanligt heller. Försöker att röra mig så mycket som foglossningen tillåter i hopp om att det ska sätta igång förlossningen. Känner definitivt av mer förvärkar de dagarna jag orkar röra på mig lite mer.

Åh vad jag längtar <3

• Moritzia
    Liten till skrev 2015-06-28 22:51:23 följande:

Usch då. Jag har tagit bricanyl förr, så jag var ganska förberedd på skakningarna. Men obehagligt var det. Jag tror det kommer gå jättebra med snitt!! Jag ville nästan ha det ändå, för nu går jag och oroar mig för att spricka massor istället. Oavset vad så oroar man sig nog inför en förlossning.

Ett tips till er andra är att tänka på att huden på magen är ju ganska utspänd nu. Vilket kan innebära att den lättare får färg i solen än vanligt. Det har min fått idag kan jag lova. En väldigt fin svinröd färg. Som svider som satan!! Jag brukar inte bränna mig, men magen ser helt blankpolerad och illröd ut jag får väl skylla mig själv, men hade inte en tanke på att den var mer lättbränd nu. Aj aj aj. Hoppas det går att sova i allafall.

Så nu kan jag inte föda på 4-5 dagar minst, för aldrig att någon får sätta ett ctg på denna röda mage!

Usch vad jobbigt med bränd mage! Jag som har soleksem och bränner mig lätt har varit väldigt försiktig och smort in magen med hög solskyddsfaktor även om jag bara ska vara i solen en liten stund. Men mest har den fått vara övertäckt. Hoppas att din hud lugnar sig, smörj med lite aloe vera, det brukar kännas skönt en stund.

Angående min bild, så tycker inte jag heller att magen är liten. När man ser sig själv på bild så häpnas man ju över hur stor man faktiskt är. Inte konstigt att inga tröjor räcker till längre, hihi!
  • Moritzia

Min buse till bebis fick barnmorskan osäker igår, så vi fick göra ett extra ultraljud (igen) för att se var huvudet var. Efter att ytterligare en barnmorska fått kika så var de säkra på att bebis låg rätt! Tydligen så var ansiktet uppåt och det var därför det var svårt att känna och se. De tyckte att bebisen verkade ha gott om plats än, men låg ändå långt ner och startklar :)

Jag är glad att den ligger åt rätt håll, det verkar inte roligt för er som har bebisar som vänder sig fel!

• Moritzia

Hur går det för er i värmen? Idag har vi haft 27 grader och jag tycker jag har inte gjort annat än att dricka vatten.. Har till och med fått i mig två tabletter med vätskeersättning. Ändå känner jag av lite huvudvärk och är allmänt hängig nu på kvällen. Nåja, det är väl så det är när man delar med plutten i magen :)

• Moritzia

isaochbel;

40 grader?! Hjälp hur orkar du? Skönt att kunna svalka sig i pool iaf :)

Liten till;

Jag är ju beräknad till den 7e och min app säger 6 dagar idag :)

Jag vill också att det ska sätta igång nu, men samtidigt vill jag inte föda i den här värmen!

• Moritzia
    KramKolan skrev 2015-07-01 22:00:12 följande:

Gud va duktiga alla är och orkar städa en massa. Jag orkar inget. Träffar lite familj och bekanta, plockar i och ur diskmaskinen nån gång per dag och tvättar. Sen sover jag middag varje dag.

Skönt att det är rätt månad. Men har bf 27 juli och har gått över 14 dagar med båda de andra, så jag räknar tyvärr med augustibebis. Känns fasligt långt... :-/

Min bebis hickar också massor! 2-3 ggr per dag. Hela magen hoppar!

Känns som om vår skrutt är rätt så stor. Jag gissar att det är en grabb på 4 kg och typ 53 lång som tittar ut i Augusti.

Jag orkar inte heller städa, det blir bara det nödvändigaste gjort här hemma. Önskar att jag hade energi till mer, men nej.. Bäckenet säger ifrån också, så det är bara till att ta det lugnt.

Min bebe har faktiskt lugnat sig med hickandet, händer nån gång ibland nu bara. För några veckor sen var det flera ggr om dagen.
  • Moritzia

Jag har inte ens tänkt tanken på att fråga om BM kan känna på tappen.. Har det inte hänt nåt till nästa vecka så ska jag minsann fråga om detta! Förstår dock er som inte riktigt vågar, det känns lite konstigt att fråga och man vill inte vara till besvär. Men, fråga får man faktiskt alltid göra :)

• Moritzia

Hm.. Jag tror att min slempropp har gått nu, men är inte riktigt säker på om det var den eller bara väldigt rikliga flytningar. Det verkar ju som att den kan se ut väldigt olika. Har era gått än?

• Moritzia
    KramKolan skrev 2015-07-02 23:43:38 följande:

Spännande!

Skulle säga att slemproppen är seg, långa slemmiga grejer och eventuellt lite blodstrimmor i. Håller tummarna att det är starten på en härlig förlossning!

Min var mer som en rejäl vanlig flytning, inget blod, men har som sagt läst och hört att de kan se olika ut.

Trodde att förlossningen hade satt igång inatt, men det var bara förvärkar. Spännande i vilket fall som helst haha, det känns ju att det närmar sig :D
  • Moritzia

Förlossning på gång här! Började med en liten blödning kl 1 inatt, sedan har jag haft oregelbundna värkar hela natten plus blodiga flytningar. Nu kommer de med ca 6 min mellanrum och är definitivt starkare. Ringde in till förlossningen för att få lite råd, hon jag pratade med tyckte jag skulle ta två alvedon och försöka sova.. Lättare sagt än gjort kan jag meddela! Börjar lite smått fundera på vad jag har gett mig in på, haha :)

• Moritzia

5/7, kl 02:35 föddes vår lilla prins. Idag har vi kommit hem från BB och ska försöka landa i allt nya. Allt har gått bra och vi har fått en otroligt lugn och snäll pojke <3

Svar på tråden Bf juli 2015