Bf juli 2015
Jag tänkte på det, kan vi inte fortsätta i den här tråden med våra bebisar? Jag vill inte byta nu, väntar ju med spänning på er som är kvar och inte fått än!
Jag tänkte på det, kan vi inte fortsätta i den här tråden med våra bebisar? Jag vill inte byta nu, väntar ju med spänning på er som är kvar och inte fått än!
Så var hörselkontrollen gjord! Allt såg bra ut. Tog ett tag att få till på ena örat bara, hon ville inte vara så still då
Men hon vägde 3990g, så snart uppe i samma vikt som när hon kom. Så det såg fint ut.
Har varit runt lite i affärer och så idag, och hon är så snäll att ha med sig! Hon sov sig nästan igenom allt. Däremot var inte bilbarnstolen så kul. Hysteriskt ledsen tjej. Och man är ju inte så van än att höra henne skrika då hon oftast är så otroligt lugn. Men men, sitta fast måste hon så hon får helt enkelt vänja sig. Ganska skönt att hon tar napp, då kan man i allafall försöka lugna med det nu när vi var två vuxna i bilen.
Men vad dåligt med kläder i stl 50 det finns! Har letat efter en kofta i alla affärer idag, men det finns ingenting. Jag har flera kortärmade bodyn, men i det här vädret behövs ju en långärmad över när man är ute. Lika pyjamas, skitsvårt att hitta utan fötter. Men tillsist så hade kappahl tvåpack superfina men båda är nu nerkräkta, så det var tur jag hittade en på Åhléns också
Igår kväll fick vi vår tös på 51 cm lång och 4180 gram:)
Hon kom verkligen i raketfart, blev inskriven klockan 18.00 och var då öppen 4 cm, så öppnade mig helt och fick ut henne till 22:28.
Barnmorskan var i chock i och med jag är förstföderska och att jag inte behövdes sys någonting trots att hon var så stor, hon trodde jag inte gjort annat än föda barn;)
Äntligen är hon här!<3
Hoppas allt är bra med er andra!
Jaaa vi fick åka hem. Dock samma värden som igår. Men det skulle tydligen vara ok. Bara han äter.
Får dock vara ganska elak och tvinga honom att äta. Annars är sova lite för skönt.
5 dagar gammal. Och sååå mycket kärlek.
Shit nu är Maja redan en hel vecka gammal! Tiden som segade så sista dagarna innan hon kom går nu helt plötsligt i turbofart!
Nu mår jag bättre på kvällarna också, så det är skönt. Lillan kunde inte vara snällare på nåt sätt, äter jättebra, bajsar mycket och sover massor. Men har sina perioder när hon är vaken och bara vill ligga nära och titta på en.
Tänk att man kan må så här bra efter en förlossning, det trodde jag aldrig! Hade så jä**a ont överallt efter sonen och kunde knappt sätta mig ner. Idag har jag gått rask promenad med svärmor.
Har dessutom kommit i två av mina gamla byxor som jag kan ha, såklart tajta men ändå 1-2 kg kvar att gå ner, sen är jag tillbaka på min start vikt. (Fast jag skulle vilja gå ner 5-7 kg extra sen också)
I tisdags kl 09.11 föddes vår lilla flicka med planerat kejsarsnitt på BB Sophia. 50 cm lång och 3436 g tung. Lillan låg i säte, där av planerat snitt pga. Misslyckat vändningsförsök. Är så lycklig och glad över att få ha henne här. Hoppas ni andra mår bra. Kram
30 min mellan värkarna hela natten! När börjar det komma tätare?? Nu har det varit 20-30 min i 12 h och innan dess var 50 min i typ ett dygn. Har inte blivit mkt sömn. Testade två alvedon kl 2 inatt, men det hjälper ju inte ett piss när värken kommer.. Är detta latensfasen eller kan de tom vara vara förvärkar, om det är så vill jag inte vara med nå mer!
Kl 23.15 kom vår lilla kille till världen med akut kejsarsnitt. Vi kom in till sjukhuset vid 22.15 då jag hade så ont i ena sidan av ryggen och det strålade ut i magen. På sjukhuset visade det sig inte vara värkar men pga min cervix så beslutade doktorn att det var lika bra att plocka ut honom. Tur var det för en artär hade brustit och har vi väntat så hade hela livmodern åkt. Så det blev på BF dagen iallafall.
7 dagar till BF. Vattnet har gått & jag ligger på BB i ctg. Bebis får max vara kvar två dagar till nu så här blev det inte ens väntan på BF-dagen längre.
Spännande! :)
Ni som har fått bebis, har ni gått på något besök hos BVC än? Min tjej är 12 dagar nu och ingen från BVC har hört av sig eller något!
Ja, det var lite tråkigt. Nu vet jag ju inte om det faktiskt är vattnet eller inte. Tycker det droppar samt svider till tillochfrån och har binda på mig nu ifall att.
Jaja, lär väl märka om det händer något mer.
Har mensvärk, huvudvärk och känner mig sjuk, ingen feber dock. Kan vara pga för lite sömn eller bara denna knäppa dag.
Bebis är iallafall helt redo på att ta sig ut, ligger så långt nere med huvudet att de hade svårt att se det på ultraljudet. Frågan är bara hur länge hen tänker ligga så?, några dagar, veckor? Har ju iofs sagt att bebisen inte får komma ut förrän tidigast torsdag pga byte av stjärntecken från kräfta till lejon, haha! Ja, så töntig är jag!
Åt en gooood pizza med mozzarella och pesto. Har nu önskat hem ostbågar när sambon kommer hem från jobbet, får se om han kommer ihåg. :) Vill bara trycka i mig onyttigheter.