Bf juli 2015
Imorse kom han äntligen. Våran lilla theo <3
Imorse kom han äntligen. Våran lilla theo <3
Grattis! Jag väntar. Å väntar. Bf +12 idag. Bm besök nu på förmiddagen. Jag hoppas på att få boka tid för igångsättning nu.
Tack! Och det känns extremt skönt på något sätt. Jag tror inte att folk som inte suttit i den sitsen, faktiskt inser hur extremt långa dagarna är. Men nu har vi i alla fall fått ett datum att se fram emot!
Måste gnälla av mig!! Lillstumpan har grinat och skrikit om vart annat i snart 5h i sträck! Endast bärsele som hjälper. Och sambon är på hockey. Tur att han tog med sonen i allafall. Usch vad värdelösa sånna här dagar är!! Tur man glömmer bort dem sen.
Det är mysigt med bebis, men idag längtar jag efter att hon ska bli större!! Och sen längtar man efter att de ska vara små igen. Aldrig nöjd
Jag som lagat så god middag till mig själv, trodde hon skulle sova så jag fick äta. Nix. Hon låg på amningskudden och ammade och jag halvhängde över henne och åt samtidigt. Tur att grannarna inte ser in måste varit väldigt snyggt!!
Nu ligger hon som en knöl i min famn, sitter så sjukt obekvämt, men måste vila ryggen och öronen i två sekunder. Så då sitter vi väl såhär ett tag. Tur man har mobil och tv!!
Lider med dig. Sån kväll hade vi igår.. Det är tur det inte är så för jämnan utan att dem dagarna är utspridda. Hoppas hon kommer till ro snart och att du får vila lite.
Själv har jag spenderat 5 timmar på sjukhuset idag. Fick feber igår & tänkte "ah, mjölkstockning?", ammade på som fasiken och tog panodil. På natten blev jag bara värre och när febern steg upp mot 39 grader for jag in. Och de hittar inget fel på mig? Min livmoder ser perfekt ut, min bristning läker fint, allt ser bra ut... De kom fram till att jag har en infektion i kroppen, men inte vad/var, fick dock antibiotika och får inte vara ensam hemma. Så nu kommer min mor imorgon & är 'barnvakt' till MIG.
Är dock glad att lillfröken är snäll och lugn, hade aldrig orkat annars. Mår riktigt dåligt.
Maja vände sig från mage till rygg nyss! Hon låg på mage som de ska, tippade över till sida och sedna helt till rygg! Undrar om det var en engångs grej eller om hon gör det igen?
Häftigt var det i allafall!!
Är det inte det ena man oroar sig för är det, det andra. Idag har lillan sovit jättemycket, bara pauser för mat varje till varannan timme. Men det andra dagarna brukar hon ha lite vaken tid på morgonen men inte idag. Blir ju direkt orolig om hon är sjuk, men det är säkert vanligt. Tempen låg på 37,2. Var ligger era på?
Imorgon googlar man säkert istället om det är normalt med ett överaktivt spädbarn....!
Okej. Jag kan inte vara tyst längre. Vi vaknar med en förväntan i luften idag (om jag ens lyckats få någon sömn inatt).
Det är alltså sagt att det ska ske idag. Nu på förmiddagen ska vi vara på förlossningen för igångsättning. Jag är nervös, spänd, förväntansfull, rädd. Allt på en gång.
Jag hoppas på att det verkligen blir idag, så vi slipper åka hem besvikna.
Jag hör av mig när jag kan! Å återigen; TACK för all pepp! =)
Alla ni som har problem med sår och så vid amningen, prova lanolin! Eller purelan heter den på nåt apotek. Det är rent lanolin (fårfett) och det smörjde jag med varje gång jag ammat i början. Inga sår ingenting. Och den behövs inte torkas bort, för det gör inget om bebis får i sig. Så värd varenda krona!!
Själv håller jag på avslutar amningen. Hade tänkt amma längre men nu blev det inte så. Och som BVC sa, det vikigaste är inte att amma utan att både jag och Maja mår bra. Så det känns rätt ok nu när jag bestämt mig. Nä tillbaka till solstolen, skruttan har sovit i 3 1/2 timme nu så snart lär hon väl vakna. Så nu ska jag njuta av värmen och kanske ta ett dopp i poolen, det var ju några veckor sen
Hur är det för er andra föresten, håller era avslag på eller har de slutat?