Inlägg från: lillefröe |Visa alla inlägg
  • lillefröe

Bf juli 2015

lillefröe skrev 2014-11-29 10:01:59 följande:

Godmorgon allihopa! 

Går idag in i v.8 Tänk, det går framåt ändå ... Känner egentligen inget speciellt, haft några dagar av illamående och några kvällar då jag mått skit, men verkar vara lugnt nu *peppar peppar*, förutom ilningarna i livmodern då som jag haft från BIM -2  

Hoppas ni har det bra med lillärtorna  

Sådär skulle jag inte ha skrivit. Mådde skitbra. Åt min brunch.. efter halva tallriken.. SPRINGA till toaletten men hann inte ens fram utan började kräkas utanför. Helt otroligt. Kräktes upp allt och nu känns det ganska bra igen. Får se vad som händer :-P 
  • lillefröe
    Magnolia10 skrev 2014-11-29 12:57:02 följande:
    Ja idag passar jag iaf på att njuta av det! Tänkte passa på att baka nu när jag inte mår illa! Läste i en amerikansk app att just i v 8 börjar moderkakan ta över en del av jobbet och därför avlastas man lite vad gäller hormonpåverkan :) Sen är det så lätt att stressa upp sig när man läser på FL för här verkar ju typ 90% ha drabbats av missfall när man läser svar på sådana frågor. Läser man på utländska sidor verkar det snarare vara hur vanligt som helst och inte en enda fick missfall så det bästa är väl att försöka låta bli att tänka så mycket på det!
    Jag brukar tänka såhär.. oftast är det dom som fått missfall som behöver stöd och söker sig till forum t.ex för att skriva av sig, medan de som inte fått missfall inte behöver samma stöd och därför finns det inte många solskenshistorier i forumen! 
  • lillefröe
    Lady_SW skrev 2014-11-30 10:14:59 följande:

Jag är så deppig nu... Var på mitt ultraljud igår och hon såg bara en livmodersäck, inget foster eller gulsäck. Enligt min första mensdag i sista mensen som var 12:e november så borde jag vara 7+0, men hade ägglossningssymtom i 10 dagar. Gjorde bara ett ÄL test 30 oktober, det blev positivt. Fortsatte mysa och tog ett till test den 3:e november då symtomen bara fortsatte. Då blev det minus. Så borde haft ÄL 1 lr 2 november då kanske. Så då är jag bara i 6+1 idag.

Men gyn lät så negativ att hon inte ens såg gulsäcken, känner mig helt förstörd nu ju... Ska tillbaka om 10 dagar och se igen, kommer bli långa 10 dagar! Puh!

Om det stämmer att du bara är i v.6+1 så är det helt normalt att man inte ser något, utifrån vad jag läst iallafall. Hjärtat kanske inte ens har gått igång plus att om det ändå har det är det svårt att hitta det så tidigt i graviditeten. Får jag fråga varför du gjorde VUL så tidigt? Här får man inte ens göra privata VUL förrän man passerat v.7 (om man inte har stark medicinsk orsak) just pga risken att dom inte hittar hjärtat eller ser någonting vilket skapar den oro du just nu får gå igenom. 

Försök ta det lugnt i dessa tio dagar och tänk på att din gyn-läkare förmodligen bara vill förbereda dig på det värsta men det behöver inte ALLS vara så. Självklart så finns risken där, men hoppet är det sista som bör lämna kroppen. 

STor kram på dig! 

• lillefröe
    Stokke skrev 2014-11-30 17:42:39 följande:

Hur många har ni berättar för?

Jag har berättat för de närmaste i familjen. Mamma, pappa, 1 av mina systrar och 2 av mina bröder. (Det låter som många men har alltså 3 systrar till och 3 bröder till). Har inte berättat för några vänner än utan det blir nog efter v.12. Kan hända att en vän får veta kring jul dock, då är jag i v.11 så känns lite lugnare iallafall. 

Mannens mamma, pappa och syster vet också. 

Vi gick in med inställningen att om det händer något vill vi ha människor som kan backa upp oss och stötta. Plus att jag gärna ville höra andra kvinnors erfarenhet som fött barn, som finns i min närhet, därav att jag berättat för min syster t.ex. 

• lillefröe
    kyssen skrev 2014-12-01 12:06:37 följande:

Hoppar in här också!

V 7+0. Tredje barnet.

Dock har jag inte alls mått illa. Enbart yrsel, törstig och mensvärk.

Igår kväll började jag blöda smått. Bokade VUL hos läkaren på MVC tills på onsdag.

Någon som också blöder smått, men där allt ändå verkade ok?

Min syster blödde dagligen under hela sin graviditet från v.6 och hennes dotter är idag frisk och kry
  • lillefröe
    kyssen skrev 2014-12-01 19:09:14 följande:
    Tack för ditt pepp! Det är sånt här man behöver höra just nu.

Vet du om hon någon gång hade ont eller smärtor liknande stark mensvärk?
    Nja bara i ljumskarna. Har du blödningar och stark mensvärk så borde du vända dig till kvinnokliniken så snart som möjligt. Hoppas allt är bra! 
  • lillefröe
    Stokke skrev 2014-12-02 20:21:52 följande:

Hej,

Jag undrar varför jag fick vänta tills v 11 med inskrivning och v 13 med tidigt ul. Ni andra har fått göra det så tidigt.

Jag har inskrivning nästa vecka. Då går är jag v.9. Kommer inte få göra något UL förrän RULet i v.18-20. Anledningen till att jag har tidig inskrivning beror på att jag har ett ångestsyndrom och måste få träffa någon tidigt för att få bolla tankar och få svar på mina frågor annars blir jag väldigt dålig.
  • lillefröe
    Stokke skrev 2014-12-03 07:36:28 följande:

Aha, då förstår jag.

Idag v10 :) inskrivning fredag den 12/12 som är v11 (10 +2) och ul den 29/12 som är v14 (13 +5). Då ska vi även göra kub, nervös för att det inte ska finnas någon bebis.

För att lugna mina nerver kanske jag måste göra ett nytt gravtest. Suck, denna oroliga väntan. Tänk om BM säger den 12 att jag inte är gravid? Gud vad jobbigt. Vill att veckorna ska springa fram!

Förstår din oro, jag har den själv! men att ta ett nytt gravidtest kommer varken göra bu eller bä. Min BM sa att gravidtest är positiva flera veckor efter ett missfall.

Försök andas och fokusera på den 29:e! Min man sa en jättegullig sak; "vi måste tro på att den lille är kvar där inne, för det finns ingen annan som tror så mycket på h*n som vi"
  • lillefröe
    eescala skrev 2014-12-02 10:02:01 följande:
    Jag gjorde en abort med samma kille 2011 men de va vi båda som var överens om detta. Efter de så får man ju en undersökning som vissa att jag skulle få svårt att bli gravid. Vi har haft skydd varje gång men blivit gravid iallafall och han vill inte vi är unga båda två och han är inte redo att "låsa ner sig". Jag försöker prata med honom men han hinner inte (han har väldigt mycket som händer i sitt liv just nu.)

Efter förra aborten så kom han tillbaka till mig va med genom hela processen och stöttade mig och så. Men nu svarar han inte ens.
    läste i en annan tråd att du har haft 7 missfall + gjort en abort tidigare och du är 21 år. du kanske borde byta preventivmedel om du som du säger använder skydd varje gång. 
Svar på tråden Bf juli 2015